Mijn pc met nederlandse win2k prof. hangt heel erg vaak, dit doet ie soms met en soms zonder error.
Vooral tijdens spelletjes gebeurt dit EXTREEM veel.
het eerste level van C&C Renegade kan ik NIET uitspelen omdat de pc steeds hangt, dat is gewoon ERG...
Ik heb een gevoel dat mijn 2*256Mb DDR-ram geheugen van een onbekend merk slecht is. maar voordat ik veel geld weg gooi wil ik eerst alle opties hebben uitgeprobeerd.
(als ik het geheugen test met memtest68 oid. krijg ik geen enkele error, maar ok)
ik heb al nieuwe drivers geprobeerd, en firmware en bios update. Dit alles hielp nix, maar koste me wel tijd en moeite.
Hou heb ik eventjes gekeken naar hoe de irq's zitten verdeelt.
veel apparaten moeten irq's delen met elkaar, en de irq waarden lopen door tot 18(dacht dat er maar 15 irq's waren, maar ok). Nou wil ik de apparaten mooi verdelen over de irq's in de hoop dat dat wat helpt.
Als ik ga zoeken met google of search dat wordt er steeds gesproken over ACPI.
Kies apparaat beheer en verander acpi in standaard pc oid.
Als ik op zoek ga naar acpi onder de systeemapparaten dan vind ik dit 3 maal.
ACPI-slaapstandknop
ACPI-vaste-functieknop
en
syssteem dat vodoet aan microsoft acpi
welk ding moet ik nou op welke manier veranderen???
om de mogenlijkheid te krijgen voor het wijzigen van de irq's
Vooral tijdens spelletjes gebeurt dit EXTREEM veel.
het eerste level van C&C Renegade kan ik NIET uitspelen omdat de pc steeds hangt, dat is gewoon ERG...
Ik heb een gevoel dat mijn 2*256Mb DDR-ram geheugen van een onbekend merk slecht is. maar voordat ik veel geld weg gooi wil ik eerst alle opties hebben uitgeprobeerd.
(als ik het geheugen test met memtest68 oid. krijg ik geen enkele error, maar ok)
ik heb al nieuwe drivers geprobeerd, en firmware en bios update. Dit alles hielp nix, maar koste me wel tijd en moeite.
Hou heb ik eventjes gekeken naar hoe de irq's zitten verdeelt.
veel apparaten moeten irq's delen met elkaar, en de irq waarden lopen door tot 18(dacht dat er maar 15 irq's waren, maar ok). Nou wil ik de apparaten mooi verdelen over de irq's in de hoop dat dat wat helpt.
Als ik ga zoeken met google of search dat wordt er steeds gesproken over ACPI.
Kies apparaat beheer en verander acpi in standaard pc oid.
Als ik op zoek ga naar acpi onder de systeemapparaten dan vind ik dit 3 maal.
ACPI-slaapstandknop
ACPI-vaste-functieknop
en
syssteem dat vodoet aan microsoft acpi
welk ding moet ik nou op welke manier veranderen???
om de mogenlijkheid te krijgen voor het wijzigen van de irq's