Toon posts:

irq's veranderen onder win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc met nederlandse win2k prof. hangt heel erg vaak, dit doet ie soms met en soms zonder error.
Vooral tijdens spelletjes gebeurt dit EXTREEM veel.

het eerste level van C&C Renegade kan ik NIET uitspelen omdat de pc steeds hangt, dat is gewoon ERG...

Ik heb een gevoel dat mijn 2*256Mb DDR-ram geheugen van een onbekend merk slecht is. maar voordat ik veel geld weg gooi wil ik eerst alle opties hebben uitgeprobeerd.
(als ik het geheugen test met memtest68 oid. krijg ik geen enkele error, maar ok)

ik heb al nieuwe drivers geprobeerd, en firmware en bios update. Dit alles hielp nix, maar koste me wel tijd en moeite.

Hou heb ik eventjes gekeken naar hoe de irq's zitten verdeelt.
veel apparaten moeten irq's delen met elkaar, en de irq waarden lopen door tot 18(dacht dat er maar 15 irq's waren, maar ok). Nou wil ik de apparaten mooi verdelen over de irq's in de hoop dat dat wat helpt.

Als ik ga zoeken met google of search dat wordt er steeds gesproken over ACPI.
Kies apparaat beheer en verander acpi in standaard pc oid.
Als ik op zoek ga naar acpi onder de systeemapparaten dan vind ik dit 3 maal.
ACPI-slaapstandknop
ACPI-vaste-functieknop
en
syssteem dat vodoet aan microsoft acpi

welk ding moet ik nou op welke manier veranderen???
om de mogenlijkheid te krijgen voor het wijzigen van de irq's

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 00:33
Gevonden in de search: [rml][ W2K] IRQs aanpassen[/rml]
Joep schreef op 09 augustus 2002 @ 23:12:
bios -> acpi uitzetten
win2k -> in install niet op F6 maar op F5 klikkerdieklik doen, en dan normal pc kiezen..
bios-> irq's instellen

het switchen van acpi kan je het beste doen in een nieuwe install.. Het kan nog wel is problemen veroorzaken, maar hoeft niet..
Milly schreef op 10 augustus 2002 @ 12:51:
Ik heb net ACPI uitgeschakeld in W2K (en dus niet in bios) en dat heeft geholpen. Je kunt dit doen door:

# Go to Device Manager and select Computer -> Properties of ACPI PC
# Click the driver Tab and choose Update Driver
# When the wizard gets to the "What do you want the wizard to do?" page select "Display a list of the known drivers..."
# Then "Show all hardware of this device class"
# Then select "Standard PC"
# Reboot the machine
# When Windows 2000 restarts it'll redetect most of the hardware in your machine again and reassign IRQ's to them, turning off ACPI.

Alle IRQs worden opnieuw verdeeld. Dit lijstje komt van deze site onder de FAQ section "bios".

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 00:33
Ik heb de laatste optie ff geprobeerd, en het werkt wel, alleen m'n hele windows is nu verneukt (moet alle hardware zowaar opnieuw installen)

Verwijderd

Topicstarter
als ik de uitleg zou snappen en begrijpen die ik onder de search heb kunnen vinden dan had ik niet de moeite hoeven doen om het opnieuw te vragen.

dus bij deze, is het mogenlijk om me dit DUIDELIJK uit te leggen...
stap voor stap aub...

Verwijderd

Topicstarter
hallo???

NIEMAND DIE ME HET GOED KAN UITLEGGEN????