webcam ftp push met ssh?

Pagina: 1
Acties:

• scarum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

scarum

Confusion is sex

Topicstarter
Ik weet niet zeker of het in dit forum thuishoort... En gezocht heb ik ook al, maar niets gevonden (behoudens ik iets over het hoofd heb gezien...)

Het gaat om het volgende.

Ik heb een linuxserver draaien, waarop ssh is geïnstalleerd, deze bak beheer ik samen met een vriend in Parijs. (echter hij weet veel meer van linux, ik ben een n00b op dat gebied) Op deze bak is ssh geïnstalleerd, voor veiligheid. Alleen nu heb ik een probleem met mijn webcam.

Ik gebruik webcam32, een ftp webcam client, die elke minuut een jpg op de server in een dir. plaatst. Alleen webcam32 werkt niet met ssh, dus op dit moment heb ik geen webcam online.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem(pje) zou kunnen oplossen?

ps: websearches hebben me alleen info verschaft over mensen die zelf een scriptje hebben geschreven, maar ik ben bang dat ik ook op het gebied van proggen een utter n00b ben :o

Verwijderd

move VB --> NOS

Denk dat ie daar beter staat ;)

• scarum

scarum

Confusion is sex

Topicstarter
ok! ;)
ook goed 8)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48
FTP-server op die server installeren.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• scarum

scarum

Confusion is sex

Topicstarter
er is een ftp server geinstalled, maar die required ook ssh....
:)
Anders deed ie het natuurlijk voor ssh ook niet... :Y)
(sorry foor the english-nederlands compu spreek)

• scarum

scarum

Confusion is sex

Topicstarter
eh... ok
voor de duidelijkheid...
hij (de cam) deed het al een jaar ofzo prima, tot ssh werd geinstalled, na een hackbeurt uit tsjechenland

Verder is er een web/ftp server op geinstalleerd, heb ik zelf een win2k bak en ligt er een lannetje...

de server hangt vast aan 2 kabelverbindingen die geloadbalanced worden...
er draaien meerdere domeinen op plus mail !

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 20:21

Heidistein

Blah

Het is voor mij nieuw dat FTP iets met ssh te maken heeft...
Of bedoel je dat je eerst naar je server moet ssh-en en dan ftp-en vanaf daar naar de 'localhost'?

Maybee we are alone... After all.

Verwijderd

FTP heeft toch niets met een SSH-client/server te maken. Je zult scp of sftp bedoelen.
Dit is een ftp-like applet via SSH. Ik zou me kunnen voorstellen dat er een FTP-server bestaat die gebruik maakt van een PKI-structuur voor authenticatie, maar dan zou deze server ook geschikt moeten zijn voor basic-authenticatie. Het is gewoon een kwestie van configuratie welke je met allow-rules zou kunnen beperken tot connectie vanaf jouw computer alleen.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Wat je altijd nog kan doen is een ftp server op een andere poort draaien en
die via iptables/ipchains dichttimmeren voor jou ip. Als je proggie dat tenminste
toestaat.

Skill is when luck becomes a habit.

Pagina: 1