Compaq en HP

Pagina: 1
Acties:

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2024

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Topicstarter
Heren en dames,

Kan iemand mij misschien uitleggen wat er aan de hand is met Compaq? Dat het overgenomen is door HP wist ik al. Ook dat de Compaq Proliant servers vervangen worden door HP Proliant en de IPAQ door de Jornada wist ik al.

Maar nu gaat waarschijnlijk zelfs het Merk Compaq verdwijnen. Vandaag heb ik een mailtje gekregen waarin staat dat de complete series van Compaq niet meer leverbaar is. Klanten die al besteld hebben kunnen deze niet meer krijgen, houd in alle orders annuleren. De binnekomende pc's van Compaq komen ook niet meer. Hier voor in de plaats zal de HP Pavillon komen.

Mijn vraag is waarom? Is dit het einde van een groot merk en een vooraanstaand bedrijf op gebied van servers en workstations?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 12:18

FastBunny

Give it the Works !

Compaq is samen gegaan met HP. En ze hebben besloten verder te gaan onder de naam HP invent. Dus computers van compaq worden niet meer verkocht maar uitgebracht als HP computers.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Geen einde. Tis gewoon een fusie tussen de twee bedrijven volgens mij, en ze gaan door onder de naam HP

edit
2e keer vandaag dat ik te laat ben... :(
/edit

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2002 13:31 . Reden: overbodig ]

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Topicstarter
Dus wel het einde van het merk Compaq. Jammer....
Waarom krijg je dan als officieel dealer zijnde zo laat pas deze info te horen? Wij hoorden nl. dat pas in week 47 de HP leverbaar is, en al vanaf week 42 is Compaq niet meer leverbaar. Al die klanten zijn dus aan het lijntje gehouden... Dat zijn dingen die ik niet snap van een groot en bekend merk...

• Jimbolino
  • Laatst online: 01-04 16:03

Jimbolino

troep.com

ja en HP heet ook geen Hewlet Packard meer, maar gewoon HP

kortom: HP heeft compaq overgenomen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• FastBunny
  • Laatst online: 02-04 12:18

FastBunny

Give it the Works !

Mangoworks2002 schreef op 16 November 2002 @ 13:32:
Dus wel het einde van het merk Compaq. Jammer....
Waarom krijg je dan als officieel dealer zijnde zo laat pas deze info te horen? Wij hoorden nl. dat pas in week 47 de HP leverbaar is, en al vanaf week 42 is Compaq niet meer leverbaar. Al die klanten zijn dus aan het lijntje gehouden... Dat zijn dingen die ik niet snap van een groot en bekend merk...
Ze hebben er anders best veel mee geadverteerd en op de site is het al langer te zien :) Al een hele tijd is www.compaq.com doorgelust naar www.hp.com :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Topicstarter
FastBunny schreef op 16 november 2002 @ 13:38:
[...]

Ze hebben er anders best veel mee geadverteerd en op de site is het al langer te zien :) Al een hele tijd is www.compaq.com doorgelust naar www.hp.com :)
Zoals je al in mijn eerdere posts hebt gelezen, wist ik al dat Compaq overgenomen was. En zoals ik al eerder zei: het merk Compaq zou blijven bestaan. Dat is de officiele dealers info die wij hier krijgen van HP. Nu blijkt dus dat ook dit niet juist is.

(Volgende x please eerst alle posts lezen voor commentaar)

Verwijderd

HP computers zijn 1 bonk ellende,

Comprak viel nog wel mee :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mangoworks2002 schreef op 16 november 2002 @ 13:43:
[...]

Zoals je al in mijn eerdere posts hebt gelezen, wist ik al dat Compaq overgenomen was. En zoals ik al eerder zei: het merk Compaq zou blijven bestaan. Dat is de officiele dealers info die wij hier krijgen van HP. Nu blijkt dus dat ook dit niet juist is.

(Volgende x please eerst alle posts lezen voor commentaar)
Tja, deze plannen waren idd al langer bekend, maar het is slordig van HP/Compaq om niet van tevoren de dealers in te lichten. Aan de andere kant, als je een dealer bent van een merk ik het ook een beetje stom om niet op het nieuws over je leveranciers te letten :z

Oslik blyat! Oslik!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-04 12:12

LopeZ

Too much is never enough

Vraag me niet waar ik had gelezen dat dus Compaq lowbudget ging worden en HP alles daar boven. Maar nu lees ik weer dat heel de naam Compaq weg gegooit wordt :? Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Verwijderd

Nou daar gaan we weer eens (het is namelijk in de search ook te vinden,
ik vind het overigens heel vreemd dat je NU pas als dealer erachter komt dat dit speelt maargoed (dan hou je je niet primair bezig met A-merk hardware lijkt me)

Compaq en HP hebben een merge ondergaan, en gaan verder als HP. Omdat Compaq marketingtechnisch en producttechnisch voor liep op het oude HP met een aantal zaken, heeft men besloten om de producten die het oude Compaq voerde te continueren. Dit heeft consequenties voor de merken die het bedrijf HP in de markt zet. Zo zie je namelijk dat alle desktop machines onder de merknaam Compaq verkocht gaan worden (net zoals dat het bedrijf Coca Cola het merk Fanta verkoopt). Dit betekent dus dat de VL serie en e-PC van HP niet meer met de naam HP door het leven gaan, maar zijn opgegaan in de Compaq Evo series (VL420->D310 DT en HP e-PC-> D510 e-PC). Wat Lopez zegt is iets wat alleen van toepassing is op de consumentenmarkt, daar blijven de Compaq Presario (budget consumenten) en de HP Pavilion (high end consumenten) beide actief in de markt. De naam Compaq gaat dus echt niet verdwijnen, het bedrijf Compaq is alleen niet meer actief en is tegenwoordig 100% eigendom van HP.

Voor wat betreft de servers is het heel simpel, de complete Netserver lijn van HP is al enige tijd geleden gekilled en HP heeft ervoor gekozen om de ProLiant reeks voor te zetten. Aangezien de naam 'ProLiant' meer impact heeft in de servermarkt als de naam 'Compaq', heeft HP hier voor haar eigen naam gekozen vandaar HP ProLiant.

En de iPAQ zal niet vervangen worden door de Jornada, andersom zelfs. De iPAQ gaat verder onder de naam HP iPAQ (ook hier omdat iPAQ een begrip is wat de markt kent).

Verder raad ik je aan om eens heel goed naar hp.nl te kijken omdat daar alles precies vermeld staat. Verder kan je ook je distributeur bellen of mailen, zij zijn eveneens compleet op de hoogte hoe het ervoor staat. Als je dat ook niks lijkt kan je ook altijd nog naar HP Business Care of Compaq Business Touch bellen, dat zijn de aanspreekpunten van de HP organisatie zoals die nu bestaat.

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 17:46:
Nou daar gaan we weer eens (het is namelijk in de search ook te vinden,
ik vind het overigens heel vreemd dat je NU pas als dealer erachter komt dat dit speelt maargoed (dan hou je je niet primair bezig met A-merk hardware lijkt me)

Compaq en HP hebben een merge ondergaan, en gaan verder als HP. Omdat Compaq marketingtechnisch en producttechnisch voor liep op het oude HP met een aantal zaken, heeft men besloten om de producten die het oude Compaq voerde te continueren. Dit heeft consequenties voor de merken die het bedrijf HP in de markt zet. Zo zie je namelijk dat alle desktop machines onder de merknaam Compaq verkocht gaan worden (net zoals dat het bedrijf Coca Cola het merk Fanta verkoopt). Dit betekent dus dat de VL serie en e-PC van HP niet meer met de naam HP door het leven gaan, maar zijn opgegaan in de Compaq Evo series (VL420->D310 DT en HP e-PC-> D510 e-PC).
<knip>
...
</knip>
Verder raad ik je aan om eens heel goed naar hp.nl te kijken omdat daar alles precies vermeld staat. Verder kan je ook je distributeur bellen of mailen, zij zijn eveneens compleet op de hoogte hoe het ervoor staat. Als je dat ook niks lijkt kan je ook altijd nog naar HP Business Care of Compaq Business Touch bellen, dat zijn de aanspreekpunten van de HP organisatie zoals die nu bestaat.
Beide donkere punten wil ik even aanhalen:

Punt 1:
Het is niet vreemd dat wij als officieel dealer zijnde nu pas op de hoogte zijn gesteld, want dit is nieuwe info die niet in de search te vinden is :)

Brengt mij bij punt 2:

De gehele Compaqlijn verdwijnt, ook de desktop machine die als Evo verkocht zouden worden. Voor particulieren zijn deze niet meer leverbaar. Hiervoor in de plaats komt de HP Pavillon. Op het kantoorgebied heb je wel gelijk, dit worden Evo's. Dit is alles volgens het officiele mailtje van HP.

Ik zal ook voor de goede orde wel eens bellen maandag met HP kijken hoe het nu echt zit.

Verwijderd

Ik heb op de helpdesk van compaq gewerkt, en ik sta ondertussen nergens meer van te kijken. Ik heb op een gegeven moment zaken moeten ondersteunen waarvan zelfs de teamleader niet van het bestaan op de hoogte was... En dan hebben we het niet over het verschil Geforce 2 of 3, dan ging het om complete systemen met totaal andere opzet.

Ach... De mensen blijven toch wel kopen, dus waarom zou iemand zich er druk over maken? :)

Verwijderd

Mangoworks2002 schreef op 16 november 2002 @ 18:59:
[...]

Beide donkere punten wil ik even aanhalen:

Punt 1:
Het is niet vreemd dat wij als officieel dealer zijnde nu pas op de hoogte zijn gesteld, want dit is nieuwe info die niet in de search te vinden is :)
het feit dat het niet in de search te vinden is wil niet zeggen dat je het nog niet had kunnen weten. Zelfs de kranten hebben er vol mee gestaan, en er zijn zelfs Woelige Woensdagen geweest om het geheel te promoten. Deze merge is al meer als een halfjaar bekend, waarvan de laatste 3 maanden al cruciaal zijn geweest mbt productgroepen. En als je officieel dealer bent dan heb je zekers te weten al veel meer info hierover ontvangen.
Brengt mij bij punt 2:

De gehele Compaqlijn verdwijnt, ook de desktop machine die als Evo verkocht zouden worden. Voor particulieren zijn deze niet meer leverbaar. Hiervoor in de plaats komt de HP Pavillon. Op het kantoorgebied heb je wel gelijk, dit worden Evo's. Dit is alles volgens het officiele mailtje van HP.

Ik zal ook voor de goede orde wel eens bellen maandag met HP kijken hoe het nu echt zit.
Dat bellen lijkt me verstandig ja, ik denk dat je een van de weinige dealers bent die hier nog niet van op de hoogte is... Overigens spreek je jezelf hierboven tegen, particulieren kunnen gerustig nog evo's aanschaffen alleen hebben die machines niet de functionaliteit van een consumenten pc zoals de pavilion.
Pagina: 1