Toon posts:

[P4 mobo] Wie helpt mij kiezen? (niet meteen slot hoop ik..)

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan komend weekend op de HCC wat nieuwe waren te gaan kopen, en ik heb een stel vrij specifieke eisen, maar ik heb helaas de laatste maanden absoluut niet de gang van zaken wat betreft P4 moederborden bijgehouden...Daarom open ik dit topic...hoop dat het niet meteen gelocked wordt.

Ik wil een 400mhz bus P4 kopen en die op 533mhz bus zetten. Gezien de yields wordt dat dus een 2.0 of 2.2ghz(of HEEL misschien 2.4) northwood om zo 2.66-2.93ghz te halen. Ik wil er 512meg DDR333 ram in doen, zodat het geheugen niet boven spec draait. Daarvoor heb ik dus een mobo nodig dat 533mhz bus ondersteunt, en ook genoeg voltage en bus aanpassingen toelaat. Verder heb ik geen behoefte aan dingen als RAID, onboard lan, onboard sound (mag wel) en dat soort fratsen. Natuurlijk het liefst een mobo met goeie prestaties, regelmatige bios upgrades en een schappelijke prijs, dus ik neem aan iets in de richting van MSI of Epox. (maken die eigenlijk wel P4 mobo's?)

Ik heb nog een oude Diamond MX300 geluidskaart die prima voldoet, maar misschien wat compatibiliteitsproblemen op levert met nieuwe mobo's, dus degelijke onboard sound is misschien toch geen overbodige luxe.

Suggesties zijn zeer welkom.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:20

Paladin

Play Ball!

kijk even op epox.nl daar staat wel een heel leuk p4 bordje met zover ik weet de functies die jij graag wilt. en niet al te duur.
Het Moederbord

suc6 zou ik zeggen :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees gewoon rustig wat reviews. Neem de tijd, je komt er wel uit :)
Check anders de Tweakers.net Best Buy Guide.

Dit topic is gesloten.