Plextor 48/24/48A troubles

Pagina: 1
Acties:

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 20:44
Ik heb een vaag probleem met mn Plextor 48/24/48A.. Als ik een CD lees (Audio/Data) gaat ie in het begin over het algemeen heel rap zoals het hoort, maar na een tijdje valt ie ineens terug naar een snelheid die lijkt om 1x speed.

Het rippen van een muziek-CD gaat bijvoorbeeld bij de laatste nummers ineens rete-traag.. Maar ook het installeren van mn UT2003 CD's lukt me bijna niet, omdat ie halverwege ineens extreem traag wordt.. :(

Ik heb de firmware al geupgrade naar 1.02, de laatste versie. Al wordt in de notes daarbij niet gerept over dit probleem.

Wat extra info:

Hij zit aangesloten om Secondary Master, ZONDER secondary slave.
Het MB betreft een Asus P4B-533, met BIOS 1011 (laatste final release).
Ik draai verder Windows XP Pro SP1.

De speler is al een keer terug geweest naar Plextor, maar die zeiden dat er niks mis mee was. Al istie toen teruggeweest voor vreemde tikkende geluiden bij het kopieren van veel kleine bestanden (bijvoorbeeld XP installatie).

Een hardware goeroe _/-\o_ met tips of ideeen?

• Saekerhett
  • Laatst online: 28-03 22:18
Als Plextor zegt dat er niets mis mee is, is er dus een kans dat er een hardwareprobleem bij jou is. Probeer eens een andere brander (als het lukt dezelfde) en kijk of het probleem zich dan ook voor doet, of probeer jouw brander eens in een andere pc, zodat je met je eigen ogen kan zien of ie wel of niet doet.

• WhiteDog
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

staat je Plextor wel in Ultra DMA Mode in Windows XP ?

Had net hetzelfde probleem maar dan bij het writen: op het einde constant buffer underruns...

Je kan hem in UDMA mode krijgen door je IDE Controller te verwijderen (in XP uiteraard) en te rebooten (dan dedecteert hij de boel weer)

zo heb ik het toch werkend gekregen...

• Bosmonster
  • Laatst online: 27-03 20:44
Dat laatste lijkt geholpen te hebben... IDE controller weggegooid.. paar keer rebooten en het ging wel goed..

Een kijken of het ook zo blijft of dat het toeval was :)