Toon posts:

[ADSL] Kpn->BBnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu TweakDSL Ultra aangevraagd en ik had xs4all-fast echter hoe wordt straks de internet verb. opgebouwd?

NU heb ik een pptp interface op mijn linux bak met het ip van de inet verbinding. Alles wat ik tot nu toe heb kunnen opvissen wijst er op dat mijn modem straks de gene is met de inet interface en dat mijn linux bak gewoon een intern adres toegewezen krijgt.

Dit wil ik niet, ik heb veel liever dat mijn inet interface (=ip) op mijn compu blijft inplaats van in het modem.

Heb ik verkeerd gezocht? (search / google / modem docs / bbnet site) geen van allen geven uitsluitsel.

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:40
ik heb dan solcon (bbned) die gaat gewoon via dhcp (RFC1483), ik moest mijn mac doorgeven en toen was ik online :)
---
BTW bbneD is met een d aan het eind :)

Verwijderd

Topicstarter
Oops bbneD :) dan maar idd :)

Maar krijgt je ethernet kaart dat ip? (of je modem?)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 12:34:
Oops bbneD :) dan maar idd :)

Maar krijgt je ethernet kaart dat ip? (of je modem?)
Je ethernet kaart.

Verwijderd

Via BBNed is dat inderdaad niet nodig.. maar het ligt er een beetje aan wat voor abbonnement je hebt...
Ik werk zelf bij solcon en onze BBNed abbonnementen verschillen nogal...
In jouw geval lijkt het me dat je gewoon een economy abbonnement neemt. (ip via DHCP (RFC1483))
Maargoed, alles is mogelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb een vast ipadres als ik het mac adres doorgeef aan tweakdsl.

Dus als ik het goed begrijp is het resultaat hetzelfde als bij kpn. Alle ip verkeer wordt door het modem doorgegeven aan de ethernet interface. Das mooi. veranderd er verder niets aan mijn instellingen

Heb er namelijk geen behoefte aan om alle gewenste poorten handmatig met forwarding aan mijn linux bak door te geven.

tnx

Verwijderd

Volopgoed ja .. je modempje is niet meer dan een bridge.
Als het gaat om PSTN of PSTN_LS dan krijg je bij Solcon via BBNed een ALied Data Copperjet 810.
Pagina: 1