Toon posts:

PC sluit niet af :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HEy, ik heb sinds 2 weken m'n pctje geformatteerd en nu heb ik sinds een paar dagen het probleem dat hij niet wil afsluiten. Windows 2k zelf sluit hij wel af, maar op een gegeven moment krijg ik gewoon een zwart scherm te zien. Hij maakt wel een geluidje (zelfde geluidje voordat hij normaal afsluit), maar het scherm blijft gewoon zwart en de computer sluit niet af. Heb echt geen idee waar het aan kan liggen, en het is echt heel erg irritant want je moet die knop echt wel 15 sec inhouden voordat hij uitgaat :r

Weet trouwens niet precies in welk forum ik dit moet plaatsen, want ik denk zelf dat het misschien aan m'n hardware ligt, aangezien windows wel afgesloten wordt :|

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien kan dit topic je wel helpen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nee, want ik heb hem al op automatisch afsluiten staan, hij sluit win2k ook wel af, maar de computer gaat niet uit :S

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat in je bios alles goed ? ivm acpi ?

Verwijderd

schop tegen geven :o

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd

Topicstarter
Heb nix aan m'n bios veranderd sinds de format, dus daar zou het niet aan kunnen liggen (kan trouwens me bios niet meer inkomen sinds ik me gf4 mx420 erin heb zitten :S)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Formatteer je HD eens een keertje...en dan een CMOS-clear...lucht meestal wel een stuk op.. :)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Windows XP (vandaag nog opgelost voor iemand anders zijn PC):

QoS bij netwerkprotocollen verwijderen...
afsluiten (voila!)
en eventueel weer toevoegen nadien indien je QoS nodig hebt...
(kan trouwens me bios niet meer inkomen sinds ik me gf4 mx420 erin heb zitten :S)
Los PCI/ISA kaartje toevoegen en middels tooltje je bios flashen met extra opties zodat het gehele chippie gewist wordt en niet alleen het Bios gedeelte maar ook de PnP/ACPI...

Of heb je de bios van je gf4 mx420 getweaked zodat je time-out te laag is? Dan moet je die gewoon wat hoger zetten die Post-wachttijd...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2002 22:42 . Reden: bios-oplossing ]

Pagina: 1