Toon posts:

PCMCIA SCSI onder DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren belde iemand me met de vraag of ik zijn laptop opnieuw wilde installeren. Hij was er zelf aan begonnen en had het zaakje geformateerd. Maar nu kreeg hij zijn CD Rom speler niet aan de gang. Ik: Breng maar langs !!

Maar ik kom er zelf ook niet veel verder mee. Het is al wel een oud beestje. Een Compaq LTE 5100 met een externe Pioneer DR-U124X CDRom speler. Het geheel zit aangesloten op de laptop dmv een PCMCIA kaartje. Op het PCMCIA kaartje staat: SlimSCSI 16 bit PCMCIA-to-SCSI adapter en dat ie van Adaptec is.

Nu ben ik aan het proberen die CDRom speler aan de gang te krijgen maar het lukt me maar niet. Ik heb al EZSCSI gevonden, maar de DOS install vind geen host. Toen heb ik hier op het forum nog een link naar de Compaq site gevonden: http://www.compaq.com/sup...ver/us/download/7599.html maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ik daar mee kan.

Kan iemand mij hier verder mee helpen...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik neem aan dat de SCSI kaart wel gevonden wordt.
Kijk eens tussen de drivers van de kaart of er niet toevallig een cdrom driver zit.
(wat namelijk wel zo met mijn Adaptec AHA1540CP, en met de AMD PCSCSI van mijn compaq 486).

Als je het helemaal niet aan de praat krijgt zou je nog kunnen proberen met een "null-modem"(serieel) kabel of met een "Laplink (paralel)"kabel kunnen proberen via het programma FastlinX (in dos dus) de windows instalatie bestanden van je eigen PC naar de laptop te kopieren.
Dan installeer je windows en hoop je dat er drivers in windows zitten voor de scsikaart en de cdromspeler.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Hmmmz PC-kaartje van Adaptec... da's de 1460 als t goed is! (zie website Adaptec laatste keer dat ik keek was dr nog ondersteuning voor) :+