Toon posts:

PC wil niet opstarten!!!!!:(

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aandoe, start alles. Dus ventilatoren draaien, hardware draait. Alleen de pc start niet door, de monitor gaat niet aan, wat normaal wel geval is. Oftewel ik krijg geen beeld, en pc blijft gewoon draaien maar start niet door.
Aan de monitor ligt het niet, want andere monitoren doen het ook niet.
Ik hoor ook geen biepjes, dus denk ook niet dat het iets met geheugen is.
Heeft iemand hier ook vaak last van? Of weet iemand hoe het te verhelpen is?

Heb er wel vaker last van gehad,maar als ik dan circa 10x opstarte, deed hij het vaak wel weer. Maar nu doet ie het hellemaal niet meer.

Hardware = Amd k6-2 500 mhz, mobo msi bijbehorend aan cpu, 704 mb sdram, geforce 3 Ti200.

Verwijderd

Heb je toevallig je pc overgeklokt? Als dit het geval is zou het ook wel eens kunnen zijn dat je pc niet opstart, misschien proberen even je bios te resetten?

Verwijderd

beetje search vraagje dit, maar goed
check list
  • geheugen reepjes 1 voor 1 uitproberen
  • 1 hd aansluiten ( alleen boot disk )
  • zoveel mogelijk pci kaarten er uit halen
  • wil dit nog niet helpen-> voeding checken
post hierna nog maar een keertje

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet overclockt, en alle hardware draait ook goed, alleen het lijkt wel of het signaal voor het 'doorstarten' niet gebeurt, monitor gaat niet aan.
Heb geheugen 1 voor 1 geprobeerd, ook in verschillende slots, daar ligt het niet aan, alleen bootdisk aangesloten, werkte nog niet, vidkaart eruit + sb eruit, werkte nog niet. Dus ik zou niet weten waar het aan ligt:S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 10:16:
Nee niet overclockt, en alle hardware draait ook goed, alleen het lijkt wel of het signaal voor het 'doorstarten' niet gebeurt, monitor gaat niet aan.
Heb geheugen 1 voor 1 geprobeerd, ook in verschillende slots, daar ligt het niet aan, alleen bootdisk aangesloten, werkte nog niet, vidkaart eruit + sb eruit, werkte nog niet. Dus ik zou niet weten waar het aan ligt:S
videokaart er uit?? andere bijv pci kaart er wel ingedaan, anders start je pc inderdaad niet op

Verwijderd

Topicstarter
Ja, riva tnt2 erin gestopt, en sb er uit gelaten. Maar deed het nog niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 10:20:
Ja, riva tnt2 erin gestopt, en sb er uit gelaten. Maar deed het nog niet.
riva was een pci-tje, dat zou je nog effe kunnen proberen..
had je het bios al gereset? anders effe doen

Verwijderd

Is je voeding sterk genoeg? Ik heb eens een probleem gehad dat men voeding te zwak was en toen starte die ook nie door, aleen als ik de voeding snel op en af en terup opzette ( precies als een vliegende start ;) toen kon hij het wel trekken). Probeer dus is een andere voeding.

p.s. mijn pc draaide toen al een maand goe op men systeem en toen kreeg hij het.

Verwijderd

Topicstarter
Bios reseten heeft verder geen gevolgen? Want heb laatst bios update gedaan zodat 2de hardeschijf werd herkent, dats dan zeker ook weg? En hoe bios reseten? Jumper?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 10:22:
Is je voeding sterk genoeg? Ik heb eens een probleem gehad dat men voeding te zwak was en toen starte die ook nie door, aleen als ik de voeding snel op en af en terup opzette ( precies als een vliegende start ;) toen kon hij het wel trekken). Probeer dus is een andere voeding.

p.s. mijn pc draaide toen al een maand goe op men systeem en toen kreeg hij het.
Denk dat dit het is ja,deed het een hele tijd, en als ik vaak enm snel achter elkaar opstarte deed ie het wel:S. Thnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trek geheugen+videokaart eruit >> geen piepjes? mobo dood.
Wel piepjes? Dan CPU of voeding dood.

Maar dat is allemaal ook terug te vinden in de Troubleshooter via het linkje van Masera.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit wordt toch meer een search verhaal, als je al niet weet hoe je het BIOS moet resetten is de search van harte aan te bevelen. Verder zie de troubleshooter (wordt je wel heen gelinkt als je het bovenste sticky leest) en maak niet zoveel gebruik van uitroeptekens in je erg nietszeggende topictitle.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.