Videobios veranderd bij opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem en ik zou eerlijk gezegd niet weten waar het door komt en hoe ik het kan oplossen.

Eerst even de specs van mijn pc :
MSI KT3 Ultra II Raid
Athlon XP 2000+ (idle : 45c, stressed : 54c)
Spire Wishperrock II
512 MB Samsung DDR-333 PC2700 CL2.5
40 GB Maxtor D740x ATA133
10 GB WD ATA100
Hercules 3D Prophet Geforce 2 MX-400 64MB

Het probleem is het volgende:
Als ik mijn pc opstart dan krijg ik uiteraard eerst mijn bios van mijn Videokaart te zien. Hier zie je netjes Hercules....etc. staan en dat er 64 MB geheugen op zit.
Als ik nu een tijdje gewerkt hebt en ik start mijn systeem opnieuw op, dan zie ik weer mijn bios van mijn videokaart, maar nu staat er dat er 32 MB geheugen op zit, terwijl er toch echt 64MB op zit. Als ik nu weer een tijdje gewerkt hebt en ik start weer opnieuw op, dan staat er nog maar 16 MB op het scherm. Pas als ik dan reset, dan ziet ie er weer 64. Wie weet waar dit probleem aan ligt ???

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nog nooit van gehoort ! zeer vaag probleem. maar is er misschien een neiuwe bios voor die kaart ? kan je proberen....

ja die is er wel.. hiero ..

http://europe.hercules.co...pa=drv&mq=4&id_prd=4&ft=2

als je dualdisplay video hebt...
http://europe.hercules.co...pa=drv&mq=5&id_prd=5&ft=2

4015Wp west (Dordrecht)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 16 November 2002 @ 10:16:
Nog nooit van gehoort ! zeer vaag probleem. maar is er misschien een neiuwe bios voor die kaart ? kan je proberen....

ja die is er wel.. hiero ..

http://europe.hercules.co...pa=drv&mq=4&id_prd=4&ft=2

als je dualdisplay video hebt...
http://europe.hercules.co...pa=drv&mq=5&id_prd=5&ft=2
Die biosversie (3.11.00.18) die heb ik. Dus ik heb de nieuwste versie al.
Daar ligt het dus niet aan.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

martinvdm schreef op 16 november 2002 @ 10:23:
[...]

Die biosversie (3.11.00.18) die heb ik. Dus ik heb de nieuwste versie al.
Daar ligt het dus niet aan.
hmmm, tja het leuke is.. het kan van alles zijn.. maar kijk , als je opnieuw hebt opgestart.
. wat staat er dan bij beeldschermadddapter ? ook 32/16 mb ?
Wat je ook nog kan proberen is even load optimized (of setup)defaults in je mobobios doen, succes.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

word hij niet te warm

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Load Optimized settings heb ik ook al gedaan, en in windows word ie gewoon zoals altijd herkent als een "nVidia geforce 2 MX / MX400". Ik gebruik altijd de detenator van nVidia, en heb ook al verschillende versie's gehad. En hij word wel warm, maar niet echt super of zo....

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

hij geeft dus in windows gewoon 64 aan.. en de performance gaat toch niet achteruit na opnieuw opstarten ? Dan is er niets aan de hand.. maarja ik ben net zo nieuwsgierig als jij denk ik.. ik zou ook wel willen weten waar het aan ligt :?

4015Wp west (Dordrecht)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Probeer ipv van een nieuwe bios, eens een oudere en kijk of je dan nog steeds dat probleem hebt.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
naja, oudere bios erin zetten dat zie ik neit echt zitten. ik ben gewoon erg benieuw waar het door komt. Of mijn performance er echt op achteruit gaat, dat vraag ik me een beetje af. Heb ik nog niet echt getest eigenlijk. Zal eens een benchmark draaien als het probleem zich voordoet. Maar dat neemt niet weg, dat ik gewoon wil weten WTF het nou is ! :?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Weet echt niemend iets waardoor het zou kunnen komen?????

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Lees dat eens, dan had je geweten dat kicken van een topic binnen 24h niet ok is..

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ok sorry, was iets te overhaastig....

Verwijderd

Dat zou kunnen, er wordt steeds minder geheugen herkensd door warmte probleem

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb oude Trident en SiS kaartje liggen (pci en isa) die dat ook doen. Dan spreken we dus over kaartjes met 512kb tot 2mb geheugen. Soms als je de computer reset geven ze ineens nog maar de helft van het geheugen aan en is het beeld ineens zwart-wit. Ben er nooit achter gekomen waar het aan ligt. Volgens mij hoef je je er niet al te veel zorgen over te maken.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Nou ik vraag me af of het geheugen alleen zo weer gegeven word of dat de prestaties er ook onder lijden....

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Nogmaals een reply.....ik zit nog steeds met helzelfde probleem, maar weet nou niemand waar het aan ligt??????

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:59
Al eens geprobeerd om contact op te nemen met Hercules Nederland in Huizen ???
=
Oeps, Dacht toch echt dat ze in huizen zaten samen met UbiSoft. Maar dat is hun Sales dept. Misschien kunnen ze je hier helpen

Hercules European Technical Support
Wattbaan 16
3439 ML Nieuwegein
The Netherlands
Tel : 0900 2026765 (€ 0,25 ct p/m - Opening hours 9.00 - 18.00)
Fax : 030-6026279
e-mail :hercules.nl@guillemotsupport.com

[ Voor 69% gewijzigd door DeeM77 op 02-12-2002 00:29 ]

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

Pagina: 1