Toon posts:

3-weg speakers kaduuk.......

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een stel autospeakers gekregen....vaag merk Nippon America type TX 6968.

Alleen zit er in een van de grote conussen een scheurtje in dat schuimachtige randje waardoor hij kan trillen. Lengte ongeveer 6 cm. Het zijn ellipsvormige speakers van ongeveer 22 bij 12 cm.

Is hiervoor iets in de handel waarmee ik dat kan fiksen of heb ik er meer lol van als ik ze uit het raam smijt?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Jaag er een paar nietjes in :)
Nee, wanneer er een scheur in zit, zul je dat zeker horen.

Misschien bij een wat lage belasting minder, maar bij hoge hoo rje het duidelijk.
Mocht je niet veel waarde aan kwaliteit stellen, kun je ze nog wel gebruiken.

Maar idd, denk dat je er meer plezier van hebt wanneer je ze uit het raam gooit.

O'ja, wel eerst raam open zetten :+

And The Only One

Verwijderd

Probeer het met een klein beetje lijm aanelkaar te fixen.
en doe dan eventueel een stukje papier aan de onderkant.

Verwijderd

Je kunt proberen om ze met lijm en tape vast te maken. Als het zeg maar van die schuimstof is wat heel makkelijk verbrokkeld, dan kun je beter tape gebruiken. Als het echt stevig rubber is, dan kun je beter lijm gebruiken. Zorg er in ieder geval voor dat de op- en neerwaartse beweging van de conus niet gehinderd word. En je kunt ze natuurlijk nooit meer zo hoog belasten als vroeger, dan springt het zaakje weer los.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
effe reageren.

vaag merk Nippon America type TX 6968.

Dit merk wat jij vaag vindt is de maker van o.a Yamaha maar dan de amerikaanse afdeling