Toon posts:

kleine problemen met booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe pc in elkaar gestoken,

ASUS p4t533
radeon 9700 Pro
enz ...

Maar als ik boot, zegt hij "no array found" of zoiets ... (eerst zoek/scant (weet het niet juist) hij ong 1 minuut naar IDE drives. En dan moet ik escape drukken om verder te booten en dan geeft hij een mini-menu waar ik kan kiezen via welke ding ik wil booten, dan kies ik voor mijn harde schijf, en dan werkt alles prima ... Maar het neemt toch wel veel tijd in beslag, weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij wel array vind, of dit kan uitschakelen in de bios zodat hij direct windows kan beginnen laden ?

thx in advance

Verwijderd

hmm staat je HDD wel Primary?

Verwijderd

kijk ff in je bios of ie op bootable staat

Verwijderd

Topicstarter
hij herkent namelijk mijn harde schijf als primary master bij het begin van het booten :-)

Verwijderd

Topicstarter
ja hij staat er op hoor heb zelfs de andere uitgeschakeld :-s

Verwijderd

hmm ken je de edit knop..?! tekentje naast dat huis enz... leest ff wat makkelijker

Verwijderd

Topicstarter
Dat doet hij dus precies ...

eerste bootscherm, hij herkent alles zonder probleem.
maar dan is er een nieuw scherm, en daarop staat scanning IDE drives ..................
en wanneer de puntjes tot het einde zijn gekomen zegt hij "No array is defined"

wat moet ik doen ...

thx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 05:05:
Dat doet hij dus precies ...

eerste bootscherm, hij herkent alles zonder probleem.
maar dan is er een nieuw scherm, en daarop staat scanning IDE drives ..................
en wanneer de puntjes tot het einde zijn gekomen zegt hij "No array is defined"

wat moet ik doen ...

thx
Wat zijn de verdere specs van dat systeem,hoeveel hd's en waar hangen ze aan,ide of raid en zo ja welke raid configuratie gebruik je

als je de raidfunctie niet gebruikt moet je die disablen in de bios,als je die wel gebruikt moet je de hd bootable maken,dat vind je terug in het moekje van je mobo hoe dat moet

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, dat "no array found" komt van de RAID BIOS. Als je geen harddisks aan je RAID hebt hangen, dan is het nogal wiedes dat je zulke mededelingen te zien krijgt. Je moet hiertoe de RAID controller uitschakelen in de BIOS van de moederbord. Dat is inderdaad terug te vinden in de handleding van de mobo.

En, wil je aub de raad van b0n3 mbt het edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif opvolgen? In korte tijd direct achter elkaar posten oogt namelijk erg irritant. Zie ook de FAQ Forumgedrag.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb er net twee totaal overbodige replies tussen uitgehaald channing. "anderen" en "jij weet het antwoord dus ook niet?" Dit is geen IRC hier.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb het gevonden ik moest enkel jumper verzetten om het moederbord alles werkt nu prima :-d
Pagina: 1