Mounten van windows share

Pagina: 1
Acties:

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:40
Ik ben net begonnen met linux (mandrake 9.0) en nu wilde ik een share van mijn w2k server mounten. Dus ik op zoek hoe dat moet. In de FAQ vond ik dit:
Het mounten van de share genaamd "MP3" op een externe windows computer met (netbios)naam "computer1" , waarbij ik toegang heb tot die share met usernaam "muziek" en wachtwoord "toegang" onder de directory /mnt/mp3:
mount -t smbfs //computer1/MP3 /mnt/mp3 -o username=muziek,password=toegang
dus ik dit proberen, maar toen kwam hij met de volgende foutmelding waar ik geen wijs uit kom:
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on //Matrix/School, or too many mounted file systems
Zoals gezegd gebruik ik dus mandrake 9.0 met op de zelfde machine WinXp pro met een ntfs en een fat32 schijf (worden beide gezien), de server is win2k server, met ntfs schijf.

Iemand die mij kan helpen met dit probleem?

• timstegeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 08:28
Probeer eerst 's de module smbfs te laden.

modprobe smbfs

• Diotoir
dat geeft geen reactie, direct daarna dezelfde mount opdracht geeft weer dezelfde foutmelding

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Het is het makkelijkste als je smbfs meegebakken hebt in je kernel.

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Welke versie Samba gebruik je?

• Diotoir
PC-Reactive schreef op 16 november 2002 @ 01:14:
Het is het makkelijkste als je smbfs meegebakken hebt in je kernel.
volgens samba.org is dit al eeuwen zo

en hoe kom ik er achter welke samba ik gebruik (zoals ik al zei gebruik voor het eerst linux)?

Verwijderd

Ligt het toevallig aan het feit dat het NTFS is. Bij mij werkt het namelijk alleen met FAT enzo.

Verwijderd

smbd -V

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Om te testen of je wel toegang tot de server hebt kun je smblclient gebruiken, bv. smbclient -L //computer1/MP3 om de lijst met shares op te halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Fatal-Error op 16-11-2002 01:58 . Reden: is dus bedoeld om te testen of het probleem wel bij mount ligt ]

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Daarom vroeg ik ook naar de samba-versie

• Diotoir
ik moest dus nog samba client installen

dank voor uw hulp
Pagina: 1