Toon posts:

DVD-speler leest geen cd-roms meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem. Ik weet niet goed wat ik er allemaal moet bij vertellen, maar mijn DVD-speler leest dus geen DVD's meer. Wel nog gewone cd's alsook cdr's en rw's. Als ik een DVD in de lade leg en hem probeer te openen, dan opent het deurtje weer en ligt de DVD nog te draaien in de lade. Ik hoor het motertje in de DVD-speler nog ronddraaien, maar de lade staat dus open.

Het gaat om een interne DVD-speler. Er is niets anders aangesloten (geen gewone cd-speler of writer)

Heeft er iemand een ideetje of moet ik een nieuwe kopen. Hij is jammergenoeg niet meer in garantie.

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Je kan in ieder geval de volgende dingen proberen:
- Een paar verschillende DVD's proberen
- Ff goed schoon maken van binnen (met perslucht ofzo)
- Kijken op de website van de fabrikant of er een firmware update is

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
beetje afhankelijk van wat voor een type dvdspeler je hebt.. sommige in het begin hadden 2 lasers volgens mij.. altans 2 aparte.. er verdraaide dan wat..

anders zit het in 1 ding zeg maar en is misshcien je ding niet meer in focus.... dvd wordt in tegenstelling tot cd gelezen met zichtbaar licht.. je ziet ook een rood puntje zeg maar.

Het kan dus zijn dat ie somehow uit focus is en niet lekker op je schijfje uitkomt.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:10

Kleintje81

Blaat

Je zou het ook kunnen proberen met een schoonmaak CD,
om de lens schoon te maken.

BTW: Wat voor type DVD speler is het?

Heb zelf hier nog een Asus 8x, werkt perfekt bij DVD's, CD-R's leest hij met wat
moeite (steeds downspinnen). Zelf zit ik te denken om een Liteon 16/48 speler
aan te schaffen. Voor 60 euro bij Computerland. :P

BF2 stats Systemen

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Bedoel je audio-cd's? Heb je laatst hardware geplaatst of zo waardoor het audiokabeltje naar je geluidskaart los zit?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het zijn geen audio cd's. Gewone dvd's. Ik heb al 2 verschillende dvd's geprobeerd. Pearl harbor en animal factory. Gewone film dus. Ik zal eens proberen om hem schoon te maken. Ik hoop dat het lukt. Anders zal ik maar een nieuwe kopen, maar het is natuurlijk altijd leuker als dat neit moet, want ik al mijn geld gebruiken.

bedankt iedereen
Pagina: 1