Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slecht bereik met t68i + Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben van een 3310 met KPN overgestapt naar een t68i met Vodafone. En ik merk dat, (zeker in Groningen) mijn bereik behoorlijk naatje is.

Een smsje sturen vanuit de Driehonderd Gezusters zit er bijvoorbeeld niet meer in, evenals bellen tussen haren en beilen in de trein. (Valt vaak weg)

Nu kan ik door de nummerportering niet een testje doen dmv sim-kaarten verwisselen, maar heb ik toch de vraag: Ligt dit aan mn gloednieuwe t68i? Of aan Vodafone? :?

Want hun netwerk moet nog beter zijn dan dat van KPN. En als dekking me niets interesseerde was ik wel voor het veel goedkopere 02/Dutchtone gegaan ofzo... ;)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:26
Je hebt je laten neppen, zeker hier in stad Grun, is KPN in cafés zoveel beter.
Je bent niet de enige die geen bereik heeft met Vodafuck. KPN is en blijft nummer één, ik weet wel dat ik weer naar KPN ga terwijl ik nu vodafuk heb.

no comment

Verwijderd

Toen ik nog in NL woonde (1,5 jaar geleden) had KPN toch nog altijd het beste bereik. Ondanks menig opinie van die-hard Libertel/Vodafone fans kwam KPN er met knalharde signaalmeting er altijd als beste uit volgens de Consumentengids. Ik weet echter niet of de situatie veranderd is in te tussentijd...
Telefoon is ook een factor, heb zelf ook een t68i en de ontvangst is wel minder dan met Nokia. Er is op het internet veel info over te vinden op diverse fora, hoofdreden die genoemd worden is het feit dat dit de eerste Ericsson is met ingebouwde antenna, een techniek die Nokia al een aantal jaar heeft en in de loop der tijd geperfectioneerd heeft. Zo schijnt de nieuwe generatie Nokias (7210, 6610, 6100) een NOG betere ontvangst te hebben dan hun voorlopers. In Nederland maakt dat niet zoveel meer uit maar in de VS waar ik woon en waar veel 'dead spots' zijn is een telefoon met goede 'RF' echt de moeite waard.

Tip: zorg ervoor dat je de nieuwste firmware hebt van de T68i, de ontvangst schijnt iets verbeterd te zijn (merk er zelf trouwens weinig van) en de menus lopen een stukje minder traag.

Succes

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
Ik denk ook dat het aan Vodafone ligt, ze hebben het 2e netwerk van Nederland maar het bereik van KPN is nog wat beter. Die Nokia heeft ook niet echt super bereik dus daar ligt het denk ik niet aan, zie nog wel ns dat Nokia's met Ben helemaal geen bereik hebben terwijl er met een koelkast nog net wel te bellen valt.

Verwijderd

t68i
heeft beter ontvangst dan nokia,s 7110 uitgezonderd zowel in de 800 als de 1800 mhz
1900 mhz weet niet.
maar als er veel mobile telefoon bellers zijn in een klein oppervlak (bij 1 zend mast)
dan worden telefoons met goede hf bereik
naar een mast die verderweg staat gestuurd dan hebt dan heb je dus een nadeel van een goede !! telefoon

het is ook zo als een zend mast vol is
worden mensen met goedkope abo uitgegooid voor de mensen met dure abo.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:26
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 11:17:
maar als er teveel mobile telefoons bellers zijn in een klein oppervlak
dan worden telefoons met goede hf bereik naar een mast die verderweg staat gestuurd dan hebt dan heb je dus een nadeel van een goede !! telefoon

het is ook zo als een zend mast vol is
word mensen met goedkope abo uitgegooid voor de mensen met dure abo.
Dit lijkt me heel stug, heb je een kut telefoon met duur abbo wordt je dus heen en weer gegooit? of kut-abbo met goede telefoon?

no comment

• cornelixnootje1
indeed, dat kan toch niet kloppen? Net alsof ze dat eerst gaan meten. Waar maak je dat uit op trouwens?

Kul, in mijn ogen.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 20:38:
Toen ik nog in NL woonde (1,5 jaar geleden) had KPN toch nog altijd het beste bereik. Ondanks menig opinie van die-hard Libertel/Vodafone fans kwam KPN er met knalharde signaalmeting er altijd als beste uit volgens de Consumentengids. Ik weet echter niet of de situatie veranderd is in te tussentijd...
Telefoon is ook een factor, heb zelf ook een t68i en de ontvangst is wel minder dan met Nokia. Er is op het internet veel info over te vinden op diverse fora, hoofdreden die genoemd worden is het feit dat dit de eerste Ericsson is met ingebouwde antenna, een techniek die Nokia al een aantal jaar heeft en in de loop der tijd geperfectioneerd heeft. Zo schijnt de nieuwe generatie Nokias (7210, 6610, 6100) een NOG betere ontvangst te hebben dan hun voorlopers. In Nederland maakt dat niet zoveel meer uit maar in de VS waar ik woon en waar veel 'dead spots' zijn is een telefoon met goede 'RF' echt de moeite waard.

Tip: zorg ervoor dat je de nieuwste firmware hebt van de T68i, de ontvangst schijnt iets verbeterd te zijn (merk er zelf trouwens weinig van) en de menus lopen een stukje minder traag.

Succes
Ze adverteren met "Beste Netwerk, Beste Prijs". Zal wel geen onzin zijn, maar anderzijds moet dat ook wel plaatsafhankelijk zijn ja. Bij mijn ouders in Twente werkt het ook stukken beter. Vervelend dat er geen keiharde vergelijkingstabellen zijn die ook per plaats een advies kunnen geven.

Ik heb niet voor nix een dure telefoon met een abbo van 40 euro per maand. Ik wil der wel mee kunnen bellen. :)

Wat is de nieuwste firmware?

Verwijderd

Ga maar kijken 2 iedentieke telefoons zelfde provider 1 goedkoop 1
dure abo heeft meestal meer signaal dan de zelfde telefoon met goedkope abo

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:47

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik snap de meeste reakties hier niet, ik had namelijk precies het tegen overgestelde, met KPN kon ik in oude hoge gebouwen nooit bereik krijgen. Nu met vodafone wel. Misschien dat het in Groningen andersom om is, maar in regio Utrecht/Arnhem/Deventer/Apeldoorn zeer zeker niet. Daarnaast heb ik ook een t68i en wat mij opvalt is dat als ik iemand met een ericsson telefoon bel het geluid beter is dan iemand met een nokia. (net zoals ik toen ik mijn 8210 net had (die was toen net in nederland) het beste met andere 8210's kon bellen) Maar mijn t68i blijft altijd beter klinken dan een 8210, met wie ik ook bel.

Daarnaast dat stukje over die nieuwe firmware is ook bullshit, deze verhelpt de kwaliteitsproblemen bij bellen via bluetooth.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

sWORDs schreef op 17 november 2002 @ 14:10:
Ik snap de meeste reakties hier niet, ik had namelijk precies het tegen overgestelde, met KPN kon ik in oude hoge gebouwen nooit bereik krijgen. Nu met vodafone wel. Misschien dat het in Groningen andersom om is, maar in regio Utrecht/Arnhem/Deventer/Apeldoorn zeer zeker niet. Daarnaast heb ik ook een t68i en wat mij opvalt is dat als ik iemand met een ericsson telefoon bel het geluid beter is dan iemand met een nokia. (net zoals ik toen ik mijn 8210 net had (die was toen net in nederland) het beste met andere 8210's kon bellen) Maar mijn t68i blijft altijd beter klinken dan een 8210, met wie ik ook bel.

Daarnaast dat stukje over die nieuwe firmware is ook bullshit, deze verhelpt de kwaliteitsproblemen bij bellen via bluetooth.
Kan natuurlijk per persoon verschillen maar daarom geven hier ook meerdere personen hun mening... :) De T68I heeft inderdaad een heel goede geluidskwaliteit, dit heeft echter helaas niks te maken met RF/ontvangst. Ik begrijp niet met wat je bedoelt met de opmerking dat dat stukje over nieuwe firmware bullshit is.

Verhaal over dure abbo's = beter bereik lijkt mij sterk trouwens...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
Het bereik is idd niet afhankelijk van het abbo, maakt echt niks uit, er wordt gewoon voor voldoende capaciteit gezorgd voor alle klanten.
Pagina: 1