Lawaai Chieftec DX-01SL-D

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 12:46
Wie kan me een paar tips geven voor het stiller krijgen van het volgende systeem:

Chieftec DX-01SL-D
CoolerMaster DP5-7H53F op een Athlon XP 2000+
2 x Maxtor 60 GB 7200 RPM schijven met 2x zo'n NoRRod harddisk cooler (5,25" geloof van Spire??)
PoV Geforce4 Ti4200 videokaart
CD-ROM speler
CD-brander

Het is nu net alsof ik naast een stofzuiger zit, erg veel lawaai dus. :( Volgens mij grotendeels veroorzaakt door de harddisk coolers, aangezien de kast en de CoolerMaster DP5-7H53F juist overal getest worden als zeer stil. :?

Zou het qua warmte geen probleem zijn om de harddisks (zitten nu in 5,25 slot ivm. coolers) terug in het 3,5 inch gedeelte te hangen en te coolen door een extra casefan?

Andere tips zijn ook welkom (oplossingen moeten trouwens niet te duur zijn)..

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 18:19
Fan/Rheobus maken....Geluidsdempend materiaal d'r in(wel alles bedekken).....HD's in rubber hangen...hdd coolers op een lager voltage laten draaien(bijv. 5 volt).....

Was trouwens met de search prima te vinden.....

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

fans op 7V ipv op de standaard 12V

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn op dit forum al erg veel topics te vinden die over het stiller maken van kasten gaan. Denk dat daar meer dan voldoende informatie uit te halen is.

Heb zelf al veel redelijk wat gepost over mijn Chiefteckast i.c.m. andere fans, Rheobus e.d..

Succes.

ARME AOW’er

• Senser
Bedankt voor de reacties. Heb trouwens wel gezocht via de search, ging mij met name om de harddisk coolers. Dat kon ik niet direct vinden, zal nog eens proberen. :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Senser schreef op 16 november 2002 @ 00:08:

Zou het qua warmte geen probleem zijn om de harddisks (zitten nu in 5,25 slot ivm. coolers) terug in het 3,5 inch gedeelte te hangen en te coolen door een extra casefan?
Werkt perfect hoor. Op deze mannier houd ik mijn cheetah x15 koel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Dump die HD-koelers, monteer je HD's in het onderste rack, plaats daar een 80mm fan in en laat die op 5V draaien :)
Scheelt al een hoop lawaai ;)

• Senser
Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen, beetje jammer dat ik die laatste HD-cooler 2 dagen gelden gekocht heb. Naja, shit happens. :-)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, inderdaad is er gewoon veel te vinden over het stiller maken van je systeem..

Als er in die hdd-coolers nog actieve fan's zitten kun je nog proberen om die een beetje langzamer te laten draaien..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.