Toon posts:

Aansluiten ADSL op analoge telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om nog (voor mij) enkele verrassingen te voorkomen wil ik nog wat weten over de
telefoonaansluiting voor ADSL. Ik heb begrepen dat ik een splitterkastje krijg voor
scheiding van de telefoonlijn en het ADSL modem.
Nu heeft mijn huis een oude telefoonaansluiting en ik heb dan ook 2 draden (in de telefoon-stekker) is dat de aansluiting links boven en rechts boven. Vroeger werkte men met 4 draden.
De andere 2 contacten in de telefoonplug (links- en rechtsonder) waren dan ook bezet. Is dat nu voor ADSL ook nodig? Wie kan mij er meer over vertellen ? Heb al een telefoonlijn naar mijn computer liggen waarbij ik dus voor mijn telefoonmodem ook de 2 eerder genoemde draden gebruik. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen kant en klare pluggen liggen maar alles nog 'ouderwets' aan elkaar geschroefd.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt. Ed uit Zutphen

Verwijderd

Gaat gewoon werken hoor! Mijn telefoons gebruiken ook maar 2 draden en heb gewoon ADSL kunnen aansluiten. Volgens mij werken alle telefoons tegenwoordig met 2 draden aangesloten>

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij de splitter ook vlakbij de computer en je modem staan? Of staat je splitter vlakbij de telefoonaansluiting?

Verwijderd

De splitter moet je aansluiten op de plaats waar de telefoonlijn (hoofdaansluiting in je huis) je huis binnenkomt. Op de splitter worden dan de telefoon(s) en je ADSL modem aangesloten. De splitter is een klein boxje met 1 ingang en 2 uitgangen.

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp ik. Nu heb ik echter een aansluiting boven op mijn computerkamer, en waar de telefoonaansluiting binnenkomt is beneden. Nu is dit ongeveer een afstand van ongeveer 8 meter naar boven verlengd. Kan het veel kwaad als ik de splitter boven plaats? Daar heb ik ook mijn telefoon(fax) modem nog steeds.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Nee dat werkt niet. Of als je geluk hebt, werkt het wel, maar werkt je telefoon beneden niet meer.

Hoe dan ook, de splitter moet als -eerste- gezien vanaf waar de lijn het huis inkomt, dus voor een evt. andere splitter of homevox of iets dergelijks.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Okee, het is duidelijk. Wacht met smart op mijn startpakket en ga het proberen.

Bedankt voor je moeite!

Groeten,

Ed uit Zutphen

Verwijderd

Je kan de splitter wel boven plaatsen en daar je telefoon en je ADSL modem op aansluiten. Ik heb zelf mijn hoofdaansluiting naar zolder verplaatst, daar de splitter aangesloten met daarop de telefoons (boven en beneden) en het ADSL moden.
Dus als je er maar voor zorgt dat op de lijn naar je splitter geen telefoons aangesloten zitten kun je dus je hoofdaansluiting boven hebben.

Zie anders ook even hier:
Adsl Splitter > Telefoon

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga het eens proberen!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 10:03

DaRoot

Some say...

Ik krijg dus binnenkort ook mijn dhz-pakket voor ADSL. Ik heb al ISDN thuis. Hoeveel aders moet de kabel hebben die van de splitter naar de modem loopt?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

gewoon telefoondraad...kopen bij de Primafoon of de Gamma...kant en klaar met stekkers en al.

De lengte van je draad is alleen van belang bij de afstand van je Modem en je LAN kaart(PC)

Men noemt in de handleiding het punt waar je Telfoonlijn binnenkomt het ISRA punt dacht ik te weten.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Zie de FaQ over het Doe-Het-Zelf pakket :)

succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.