Toon posts:

WinXp Pro zeer schone installatie??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag (logisch):

Ik wil een nieuwe gesliptreamde Win Xp Pro Cd maken met daarin:
*De DOS-setup floppies voor XP(http://www.microsoft.com/...88&area=search&ordinal=79)
*WinXP SP1
*Alle drivers
*Gebruikers automatisch aangemaakt
*En alle programma's geinstalleerd
*services meteen uitgeschakelen die ik niet nodig heb

Ken iemand me hier mee helpen.
Dit zou wel erg relaxed zijn.
Gwn de Pc 3 uur haar werk laten doen en niet op ok of iets anders te doen.

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
(jarig!)
Waarom zou je dat met een winxp cd doen? gebruik iets als norton ghost, heb ik ook, compleet geinstalleerd systeem op 2 cd's, staat er binnen een kwartier op!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Wat jij wil is niet alleen slipstreamen maar ook unattended installation..., alle drivers? kun je extra laden dacht ik? zoek eens op unattend en verdiep je daar in. En verdiep je in slipstreamen dan moet je een heel eind kunnen komen.

Verder verwacht niet, dat je nu een reactie krijgt van iemand die je ff helemaal verteld hoe je dat aanpakt.

En die dos floppies heb je niet nodig, want jou cd kan normaal gewoon booten als je bios/cdrom shit dat ondersteund.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Win XP CD ken nie booten.
Heb me wel verdiept in slipstreamen, maar unattended installation nog nie
zal wel eens unattended bekijken/lezen.
Maar als ik de Cd erin stop wil ik eerst dat hij alles formateerd. en daarna pas
installeerd.
Heb dus die xp-setup-opstart diskettes nodig anders ken hij niet in Dos installeren
en zegt hij dat hij een helboel bestanden mist.
duzz...

Verwijderd

Topicstarter
en ik bedoel ook geen image maken he. Gewoon alles leeg en dan erop.
Want met norton ghost moet je toch alles eerst instaleren en shit.
Daarna kan je pas een image aanmaken en op cd fikken.
Maar dan is hij niet zo schoon als ik wil :>

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
normaal moet jouw cd kunnen booten en formatteren daar heb je die installdisks niet voor nodig want dat zit allemaal al op je cdtje.. heb je wel een beetje een compleet 'legaal' cdtje of een of andere habi kebabi ali illegali cd? Zorg anders eerst eens dat je een fatsoenlijke XP krijgt.. want of je die echt hebt... ik betwijfel het.. :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Het gebruik maken van een image lijkt mij de beste oplossing. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zelf even een bootable XP CD branden (googlen), SP 1 slipstreamen (googlen) en dan een unattend installatie uitvoeren. Dan kom je al een heel eind. (op de drivers die zich niet in de driver.cab bevinden na denk ik )

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

PhD i.o.

edit:
OFFTOPIC

Hey inter0y die avatar is dat toevallig Pieter Post? Mijn oppas kindje kijkt daar altijd naar :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
M@ximuS schreef op 16 November 2002 @ 11:08:
edit:
OFFTOPIC

Hey inter0y die avatar is dat toevallig Pieter Post? Mijn oppas kindje kijkt daar altijd naar :)
Yep....

Mijn broertje kijkt ernaar samen met nog een stel van dat soort programma's

Serieus

Verwijderd

Dit zijn helemaal geen DOS floppies! DOS floppies inclusief cdromdrivers, een XMS manager en SMARTDRV zijn alleen nog van belang als je partities van 32GB of groter perse als FAT32 wilt formatteren.

lees eens wat info op de volgende site:
http://www.nu2.nu
dit gaat over het verkrijgen van bootable cdroms.

Dit moet omdat je onmogelijk 4 floppen als opstartdiskette kunt gebruiken. Immers, die 4 floppen vallen tezamen niet onder de categorie 360/720/1200/1440/2880KB

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn geen dos diskettes, maar de diskettes die winxp vanuit dos instaleren. Deze zijn trouwens gwn van microsoft te downloaden. Dan ist toch niet illegaal??¿¿ Er zijn ook non-bootable winxp cd's.

Verwijderd

Ghost of Drive Image lijkt me dit geval toch echt het makkelijkst!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Drivers slipstreamen op CD is trouwens ook niet mogelijk, wel via RIS.
De enige manier om jouw doel te halen is gewoon een image maken.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 11:44:
dit zijn geen dos diskettes, maar de diskettes die winxp vanuit dos instaleren. Deze zijn trouwens gwn van microsoft te downloaden. Dan ist toch niet illegaal??¿¿ Er zijn ook non-bootable winxp cd's.
:D :D Yeah Right, illegale meuk dus.

SP1 integreren in een legale kopie (als backup) is in principe wel te doen.
Maar standaard gebruikers erin zetten wordt toch iets moeilijker.

Ghosten is zoals iemand al zei véél simpeler.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zal ik aallles eerst installeren wat ik nodig heb (drivers en progjes) en daarna met powerquest drive image een image aanmaken

Verwijderd

CeNoAtSra:

We hebben hetzelfde voor een klant van ons, alleen dan met windows XP.. je kan met norton ghost een image maken en deze dan via simpele dos commands (dus ff een batch filetje in elkaar flansen nadat je goed heb gekeken welke triggers je allemaal moet gebruiken) deze flikker je ook op dat cd'tje je kan de cd dan branden als een bootable cd je gooit wat je erop wil hebben dus allemaal in die image en klaar is piet.. in deze oplossing hoef je dus alleen maar 2x je pc te rebooten ofzow..

Verwijderd

alleen dan met windows xp? hmm zit een beetje in de war met mn eigen probleem :D bedoelde dus windows NT..

:)

Verwijderd

en nu kappen met dat "vanuit DOS" aub.
Die 4 diskettes die je daar bij MS kan downloaden zijn dezelfde diskettes die je aanmaakt door install.bat vanuit de MAKEBOOT directory van je XP cdrom uit te voeren.
Dit is de XP bootsector loader die ook op een XP bootable cd staat, en genoeg drivers om XP setup te laden en alle cdrom-drivers te laden om maar toegang te krijgen tot jouw cdrom.

Hoever ben je inmiddels al met Slipstreamen (dus XP servicepack1 in XP installal-directory verwerken, vereist een legale XP of omzeiling), XP cd's bootable krijgen (ja, dan kun je ook nog formatteren ja), en Unattended install inclusief drivers toevoegen aan de $oems$ directory onder I386?

Het handigst is om NU een imaging programma zoals Ghost of Drive Image te installeren. Dan de DOS-floppen die daarbij horen aanmaken, en vervolgens een complete XP herinstallatie naar jouw wensen.
Tenslotte een image maken vanuit DOS van je XP partitie, en opslaan op een 2e kleine partitie. Daarna in Windows op bootable cd fikken.

Bootable restore cd maken is makkelijk. Ghost zal t ondertussen al wel zelfstandig kunnen. Verdiep je eens in ISOLINUX en zie hoe makkelijk je bootable cd's kunt maken.

en de bootdisk image die je maakt hoeft maar een paar dingen te kunnen:
*laad dos kernel
*laad cdrom-driver (eltorito.sys, www.nu2.nu)
*laad compact disc extensies (mscdex/shsucdx) en wijs een driveletter toe, of detecteer deze.
*tenslotte een commando om het imaging programma te starten met de image.
Uitgaande van 1 enkele image voor Drve Image:
for %%x in ( %cdrom%\*.pqi) do PQDI %%x /schakeltopties

als je ff 40MB download (Freedos beta8 ripcord release 1) van www.freedos.org kun je zien hoe ik ISOLINIX heb gebruikt en hoe de DOS-bootdisk die daarbij wordt gebruikt werkt.

simpel
Pagina: 1