Toon posts:

EPSON Color 740 print niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het eerst wou ik weer gaan printen met mijn Epson na een nieuwe inktpatroon gekocht te hebben. Wat is mijn probleem nu... er komt niets meer op het papier.

Hoogstwaarschijnlijk zitten de spuitmonden vol met inkt.
Ik heb al min. 6 keer geprobeerd te reinigen door de inkt knop 3 sec. vast te houden zonder succes.

Ook heb ik de kap eraf gehaald en geprobeerd zo de zooi te reinigen zonder enig succes, eigenlijk omdat ik de spuitkop er niet af keek.

Nu zou ik een Cleaning kit willen proberen, maar zou niet weten waar ik die moet kopen... op internet zie ik alleen amerikaanse sites.

Weet iemand nog een oplossing/idee om het schoon te maken of waar ik zo'n cleaning kit kan kopen :?

Thanx already

Verwijderd

Zou is kunnen kijken bij een beurs ofzo (HCC dagen) :)

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Als je een inkjet-printer voor een lange tijd niet gebruikt kunnen de koppen idd verstopt raken. Je kunt deze makkelijk schoon krijgen met water: de kap eraf halen en nogmaals een poging doen om de kop eraf te krijgen (bv. door de geleide-stang los te draaien?).

Als dit is gelukt kun je de kop schoon maken met een doekje en water. Ervaring leert dat schoonmaken het beste gaat door een vochtig opgevouwen doekje op een schoteltje met water te leggen en hier de printerkop op te plaatsen zodat de inkt langzaam losweekt.

Ook de volgende link kan bruikbaar zijn: http://www.inkjetart.com/tips/cleaning/