[cpu) mislukte AMD unlock? wat denken jullie ervan? (pic's)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40
Deze AMD Athlon 2000+ heb ik bij Eijnstein gekocht en daar laten unlocken. Echter alleen MP 11, 12, en 13 werken, de rest allemaal niet. Bij halve MP's tussen de 11 en de 13 boot hij wel, alleen rond hij het af naar beneden (mp 12,5 wordt dus 12). Bij andere halve en hele MP's boot hij helemaal niet.
Hij draaid op een Abit KD-7 Raid mobo met waterkoeling.

Hier ff wat pic's (scan's):

Cpu helemaal:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/joost.visser/cpu_full.jpg

Alleen L1 bruggen:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/joost.visser/cpu_L1.jpg
(dat witte is de reflectie van de scanner-lamp)

Wat denken jullie ervan?
Het lijkt wel alsof de linkse L1 brug niet goed is, of hoeft dat juist ook niet?

En wat is dat rode spul dat ze eroverheen hebben gedaan?
Het lijkt wel een soort wax of zo, het is iig geen stukje tape... :?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

De unlock is in ieder geval niet goed gedaan. Ook vind ikzelf het niet echt professioneel uitzien zo, maar goed. Of het aan het eerste brugje ligt is moeilijk te beoordelen.
Ikzelf heb al tig processoren unlocked en ook deden soms bepaalde settings het niet. Dan zag ik dus niet dat een brugje niet goed was, maar toch bleek het gewoon niet goed te zijn unlocked.
Die rode laag lijkt gewoon nagellak.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

ff mailen met eynsteyn, zullen ze het wel voor je fixen, of een oplossing bedenken ofzo.

Verwijderd

lijkt er meer op alsof het is gedaan door een "geinstein" :)

• gabberjoost
Speedy_J schreef op 16 november 2002 @ 00:48:
ff mailen met eynsteyn, zullen ze het wel voor je fixen, of een oplossing bedenken ofzo.
Had ik ook gedaan. Mag hem uiteraard terugsturen en laten fixen. Wilde alleen ook ff jullie mening weten of het idd wel redelijk zeker aan de cpu ligt, of dat het misschien ook wel het mobo kan wezen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
welk mobo heb je dan?

Tweakers Discord

• gabberjoost
gabberjoost schreef op 15 november 2002 @ 23:29:
Hij draaid op een Abit KD-7 Raid mobo met waterkoeling.
B)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
http://www.eynstein.com/F...roep1=11&Groep2=13&ID=107

deze site leek erop maar ze zeggen dat je hem niet daar kunt laten unlocken... Ik was benieuwd hoeveel ze ervoor zouden vragen. Ik neem aan dat dit niet helemaal de goeie link is... was de goeie wel?

>Kijken of ze mijnes kunnen unlocken, ik heb na proberen te solderen en schuren de bruggetjes een beetje weggepoetst 8)7 8)7

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• gabberjoost
pierre-oord schreef op 16 november 2002 @ 10:01:
http://www.eynstein.com/F...roep1=11&Groep2=13&ID=107

deze site leek erop maar ze zeggen dat je hem niet daar kunt laten unlocken... Ik was benieuwd hoeveel ze ervoor zouden vragen. Ik neem aan dat dit niet helemaal de goeie link is... was de goeie wel?

>Kijken of ze mijnes kunnen unlocken, ik heb na proberen te solderen en schuren de bruggetjes een beetje weggepoetst 8)7 8)7
Jah, dat is de goeie, maar je kunt alleen bij hun nieuw gekochte cpu's laten unlocken voor z'n 15 euro...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ziet er uit alsof het geultje tussen de puntjes van de brug gewoon zij gevuld met hetzelfde geleidende materiaal.
denk niet dattie gaat werken.
et ziet er ook zeker niet professioneel uit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

ff bellen met eynstein lijkt me

Verwijderd

Beetje offtopic ik weet het :D
Maar is er toevallig iemand die in de buurt/omgeving van Leeuwarden woont en mij even wil helpen met mijn 1800xp te unlocken? :)

bvd Mos :7

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik kan unlocken, (Nijmegen :-)
hehehehe

Verwijderd

Wat is die rooie zooi? En wat doet 't?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 15:58:
Wat is die rooie zooi? En wat doet 't?
rode nagellak riep iemand, ik kan me daar in vinden.
normaal gesproken worden de opnieuw doorverbonden l1 bruggetjes afgedekt met een stukje plakband. dit wordt gedaan om de bruggen te beschermen tegen beschadingen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2002 16:01 . Reden: beschadigingen->beschadingen ? lol ]

Verwijderd

OcNewB schreef op 16 November 2002 @ 15:48:
Ik kan unlocken, (Nijmegen :-)
hehehehe
Tsjah is al beetje verder he :(

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 15:26:
Beetje offtopic ik weet het :D
Maar is er toevallig iemand die in de buurt/omgeving van Leeuwarden woont en mij even wil helpen met mijn 1800xp te unlocken? :)

bvd Mos :7
ja dat heb ik dus ook nodig (woon in lwd) voor me xp 1900+ kan nergens hier
maar ff ontopic die unlock ziet eruit alsof je het beter zelf had kunnen doen
offtopic:
wat staat er trouwens op die core?

edit:
ja ik weet het lekker veel offtopics :X

I don't want no cake, I want me some pie!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Ik vind het er best ranzig uitzien met van die rode meuk eroverheen.
Het zit ook voor een deel over die l3 bruggen heen.
Ik denk ook dat je hem het beste kan terugsturen

• gabberjoost
Ik heb geen idee wat er op de core staat, heb er niet naar gekeken. Nu is het niet leesbaar meer, aangezien er allemaal AS3 overheen zit...

En ik ga hem idd terugsturen. Heb er al contact over gehad met Eijnstein. Ze gaan ernaar kijken.
Nu ben ik alleen wel weer m'n cpu'tje een week kwijt... ;(

Verwijderd

beetje offtopic again
Flotterpower zit je op irc of msn ofzo? kunnen we maybe es wat sjettuh ;x, zien of we iemand kunnen strikken om voor ons te unlocken :D
Ontopic, jah dat lijkt me een goed idee, terugsture, wel balen dat je idd je cpu weer een week mist :/
zou je niet verwachten van een officiele winkel

Verwijderd

Quote:
En ik ga hem idd terugsturen. Heb er al contact over gehad met Eijnstein. Ze gaan ernaar kijken.
Nu ben ik alleen wel weer m'n cpu'tje een week kwijt...

Unquote:

Naar laten kijken?! En dan een week wachten ook nog? Nikste nada. Omruilen voor een geheel nieuwe zou ik zeker wel aandringen.
Je staat volledig in je recht. Ik dacht zelfs dat omruilgarantie is zelf wettelijk is geregeld binnen een aantal dagen na aankoop.

wat wel een feit is:
Unlocken is onproffessioneel gedaan door Einstein.
Ze vragen er zelfs geld voor, dus moeten ze ook de garantie geven.
natrekken garantie hoeft geen week te duren, ze kunnen hem ook direct even nakijken, of anders jouw een (tijdelijk) ander exemplaar geven.

ik zou mij persoonlijk niet zo laten afschepen.
Een beetje aandringen doet wonderen. (Dus niet uitscheleden, vloeken enzo). Gewoon netjes 'vragen' en 'verzoeken' tot snelle oplossing voor beide partijen.

(sterker nog, mocht die onjuist unlockte proc weer goed gemaakt worden, kunnen ze deze gewoon weer verkopen aan een andere. Maar daar hoeff jij persoonlijk toch niet op te gaan staan wachten?) Is hun probleem.

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

helemaal gelijk met john_hoek gewoon mailen dat je je proc terugstuurd en dat je een nieuwe verwacht
offtopic:
mosmondi>>> msn >>> ***@hotmail.com<<<

[ Voor 17% gewijzigd door FlotterPower op 11-11-2004 15:43 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

Pagina: 1