Toon posts:

System Failed CPU test (Asus A7V8X post reporter)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zat vandaag lekker achter me nieuw samengestelde pc.

Asus A7V8X kale versie.
AMD Athlon XP 2000+
256mb DDR Kingston
GeForce 4 MX440 van nVidia

Had het ongeveer sinds 2 uur draaien en ging maar is allerei dingen installeren, games, appz enz... Op een gegeven moment (6 uur ofzo) wou ik ff rebooten om daarna gewoon lekker te gaan gamen.

Ik reboot en daarna kon ik niks meer.....
PC start netjes op maar heb geen beeld. Verder lijkt het alsof alles draait. Case fans, HDD, Cd-roms, CPU koeler + VGA card koeler. Aleen geen beeld dus, krijg steeds mededeling NO SIGNAL.

Als ik dan me luidsprekers aan zet hoor ik het volgende: System Failed CPU test. Heb even in boekje van mobo gekeken en daar staat dat ik moet nakijken of me CPU goed zit. Dat heb ik dan ook gedaan maar hielp niks.\

Rare is dus dat alles 4/5 uur lang heeft gedraaid en opeens na een boot CPU fout geeft....heb me core bekeken, niks aan te zien iig, geen stukjes vanaf of andere rare dingen ziet er gewoon vrij normaal uit.....

Iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik eraan kan doen? Misschien iemand met ervargin hiermee?

Hoop dat iemand me kan helpen want wordt helemaal gek hier.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:27

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik heb dit nog niet meegemaakt, maar ik weet wel dat ik niet vertrouw op zo'n pratende POST-reporter... ;)

Heb je al geprobeerd om wat onderdelen te testen? Als je geen beeld krijgt, zou ik beginnen met het testen van je videokaart en AGP-slot. Evt. een andere monitor e.d..

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Kun je nog in de veilige modus komen?

Verwijderd

mijn asus bordje heeft na hoop software gedoe ook wel eens ... nou ja **bijna altijd** geen zin meer in opstarten.
systeem uur-of-zo met rust te laten en met alle stroom eraf - best wel moeilijk I know ....
maar da's bij mij de oplossing

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

No Signal op je monitor?
Da's raar... Normaalgesproken zou dat alleen moeten gebeuren als je monitorstekker er ook echt uit is. Als ik de powerkabel uit mn PC trek gaat mn monitor op zwart met een knipperend standby-lampje, maar pas als ik de signaalkabel los haal tussen Monitor en PC krijg ik NO SIGNAL knipperend. Doet mij een beetje vermoeden dat het misschien je videokaart of mobo is?

Verwijderd

klinkt alsof hij of op veel te hoge refreshrate staat (de monitor)
of dat de videokaart het heeft begeven

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
misschien dat je videokaart dood is, heb je die toevallig al in een ander systeempie getest? want als tien zelfs het bios van zijn videokaart niet kan aanspreken lijkt het me stug dat ie uberhaupt nog iets kan doen, dus zegt het systeem maar dat er een fout zit bij cpu. het is een idee.

je kan natuurlijk ook even een andere videokaart in het mobo steken en kijken of die hem wel pakt.

Keep It Real!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag even naar Mycom geweest daar hebben ze de volgende dingen getest.

Proc. in een systeem van Mycom zelf gedaan. Resultaat: Proc. doet het gewoon

Een andere AGP videokaart in mijn systeem gedaan. Resultaat: Zelfde als hierboven (geen post dus, geen beeld)

Een andere PCI videokaart in mijn systeem gedaan. Resultaat: Zelfde als hierboven (geen post dus, geen beeld)

Een andere geheuhen reepje in mijn systeem gedaan. Resultaat: Zelfde als hierboven (geen post dus, geen beeld)

Conclusie is dan dus dat er iets mis is met mobo.....daarna maar even naar Computerland gegaan omdat ik daar mijn moederbord had gekocht. Systeempje staat nou daar ze gaan er maar is even naar kijken. Hoor in loop van de week wel weer en dan post ik nog wel even wat het precies was.

Wat ze bij Computerland btw wel zagen is dat er een heel heel heel klein stukje van me core is beschadigd maar volgens hun kan dat het probleem niet zijn en bij mycom is die gewoon getest met een positief resultaat...dus denk niet dat me proc stuk is iig.

Sranan wat jij zegt komt me iig wel bekend voor. Ik had dus wel aardig wat software (Half life, Counter Strike, Day of Defeat, Coolmon, Asus Probe, Active Desktop enz. geinstalleerd en daarna geboot. Nou ja ze gaan er naar kijken en als werkelijk even uurtje of 2 stroom erafhalen het probleem was dan krijg ik maandag/dinsdag wel een belletje dat allees draait.

lemand toevallig nog andere dingen waar het aan zou kunnen liggen?

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
Wou alleen ff zeggen succes, hoop voor je dat het word opgelost :)

Keep It Real!

Verwijderd

Glaurung ,

ik heb er wel wat voor over om er achter te komen, waarom van tijd tot tijd mobo & all componenten 100% stroomloos moeten zijn . alvorens ze weer willen werken naar behoren.

Verwijderd

He bios misschien een keer resetten door de batterij eraf te halen of de jumper :?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 19:10:
Kun je nog in de veilige modus komen?
:? het gaat hier om een PC die helemaal NIET meer aan wil

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 15:30

DatraxZ

TrueCrypts Everything

gelijkaardig probleem hier gehad
gewoon moederbord manueel instellen en toen was het probleem hier opgelost

Verwijderd

Topicstarter
DatraxZ wat bedoel je precies met moederbord manueel installen?

Ik had al geprobeerd om cmos reset te doen en batterij er even 3 minuten uit te laten. Ik had ook al geprobeerd om er tijd lang geen stroom meer op te zetten maar dat was niet langer dan 5 minuten maximaal.

Nou ja binnen 2 dagen heb ik hem weer als het goed is en dan laat ik het wel weten, ik snap er iig niks meer van.

Trouwens even een ander vraagje: Ik heb hier een HDD liggen van me oude pc (een of ander vaag merk 8gig) Aan de achterkant is er 1 van de pinnetjes eraf waar je je IDE connector vastmaakt, kan dit een probleem veroorzaken? Of doet ie het toch nog gewoon?

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 15:30

DatraxZ

TrueCrypts Everything

welja , de jumpers en dip switches (blauwe 'doosjes' met witte pinnekes op) allemaal zelf goedzetten/steken.
Ik heb dat hier ook moeten doen , in jumperfree mode wilde m'n bord niet eens starten
succes

Verwijderd

Topicstarter
Zow ik heb me compie weer terug.

Zit een nieuwe mobo in (strakke service van Computerland) en een nieuw proc. (Erg strakke en vriendelijke service van mycom). Zette vanmiddag me pc aan en kreeg weer geen beeld. Schrok er wel weer even van. Toen even alle kabels eraf gehaald en nog een keertje geboot. Toen ging alles goed maar kreeg ene na de andere foutmelding (blauwe schermen) in windows.

Na iedere reboot kreeg ik een melding van XP: Systeem herstelt van ernstige fout....ff opnieuw windows erop gemeukt en alles loopt als een zonnetje tot nu toe :) hoop dat het nu is een keer zo blijft...en dat ik niet na paar software installaties weer geen beeld meer heb....

Iedereen die gepost heeft bedankt!

Wat mij betreft mag deze nou een slotje want ik ben er verder uit....hoop dat andere mensen er nog wat aan hebben.....

Nogmaals thx

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik nog steeds niet vanaf ben btw is het volgende.

Mijn systeem boot zomaar eens in de zoveel tijd. Het is steeds volkomen willekeurig, niet steeds bij een zelfde handeling ofzo.

Temperatuur van proc. komt niet boven de 50graden uit en mobo niet boven de 32 graden.

Als ik me systeem dan weer opstart krijg ik de volgende melding.
System has recovered from a serious problem. Als je dan om details gaat vragen kom je het volgende tegen:

C:\WINDOWS\Minidump\Mini111802-01.dmp
C:\DOCUME~1\FENERM~1\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Waar kan dit aan liggen?
Heb al een keer XP opnieuw geinstalleerd en het houd maar aan. Proc en mobo zijn al is een keer om andere redenen vervangen (zie hierboven voor vorige problemen).

Kan het een geheugen fout zijn? en hoe kan ik dit het beste testen?

Verwijderd

Ik heb ongeveer zelfde gehad, vlgns @com hier in de stad was het kortsluiting van het mobo, of dat klopt weet ik tot op dag vandaag niet maar alles werktte behalve als het in mijn tower zat......maar je bent al geholpen zie ik....

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
Ik heb echt PRECIES hetzelfde, ik druk net zolang reset tot ik toch spontaan eens in het bios kom. draai dan even met bus op 100 proc loopt op 1350 ipv 1800 en in windows gaan en dan weer rebooten op 1800. gaat echt helemaal nergens over maar het is wel opgelost zo! als je echt het definitieve antwoord erop hebt PLEASE let me know

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Pagina: 1