• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, ik heb het voor elkaar! |:(

Ik zit hier met m'n 3 weken oude organiser te spelen, installeer onder
andere het programma "Facer". (Grafische schil die er echt cool uitziet)
Nu kreeg ik de keuze om het programma standaard bij het inschakelen
op te starten, wat het gebruik gewoon makkelijker maakt.

Ware het niet dat het programma nu vastloopt bij het opstarten met de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
     Fatal Alert

MemoryMgr.c line:4384, 
Free handle

[Reset]

En kan ik zelfs het systeem niet herstarten via het touchscreen.
Het enige wat me dan nog rest is een harde reset...

Bij het inschakelen kom ik in het "standaard instel menu" terecht, maar daar kan
ik het programma niet instellen dat standaard gestart wordt....

Fijne situatie dus, als ik vanuit dat "standaard instel menu" op m'n adreslijst knop klik kom ik wel in de meest belangrijke functionaliteit van de organiser terecht.
Ik kan hem dus nog gewoon gebruiken, ware het niet dat al mijn fijne applicaties en spellen nu dus niet meer toegankelijk zijn.

Synchroniseren lukt me nog wel, maar dan download ie standaard de applicaties van de organiser terug op de PC, terwijl ik juist de andere kant op wil werken om eventueel foutieve bestanden te overschrijven.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Nothing is impossible

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37

Korakal

Up up up!

Een softreset lukt ook wel: gewoon even kort het reset knopje aan de achterkant indrukken. Ik denk overigens niet dat je zomaar om het probleem heenkomt als 'ie vast blijft lopen. Toch maar een hard-reset lijkt me dan het beste... via de volgende manier: eerst even syncen. Daarna gooi je uit je 'backup' directory op je pc (zit onder Sony Handheld/{hotsyncname}/Backup) het betreffende bestand weg. Daarna een hard reset. Gelijk daarna syncen. Alles zal hersteld worden zoals vóór de hardreset (het syncprogramma ziet dat) met uitzondering van je vastlopende programma want die heb je weggehaald. Moet lukken!

[ Voor 0% gewijzigd door Korakal op 15-11-2002 23:32 . Reden: typo ]

• ~Destructor()
  • Niet online
Ik zie net dat ie na (hopelijk...) het synchroniseren ook vastloopt met dezelfde melding.
In beeld staat dan "Facer 1.5" en de foutmelding.
Ik ga die synchronisatie truuk ff proberen, maar tot nu toe haalde hij alleen bestanden op van de organiser.

edit:
En helaas... hij gaat toch weer bestanden naar de PC kopieren. :(

Nothing is impossible

• ~Destructor()
  • Niet online
In principe wordt al deze data in RAM opgeslagen, in principe hoef ik alleen maar de stroom weg te nemen om de data echt te wissen.. (Hopen dat dat geen negatieve invloed op de situatie heeft.. )

Nothing is impossible

• Korakal

Korakal

Up up up!

~Destructor() schreef op 15 november 2002 @ 23:45:
Ik zie net dat ie na (hopelijk...) het synchroniseren ook vastloopt met dezelfde melding.
In beeld staat dan "Facer 1.5" en de foutmelding.
Dan ben je al ver genoeg: de volgorde is éérst je gegevens (calendar, notes, tasks) en daarna 'backup applications'. Die heb je vast al eens kort daarvoor ook gedaan.
Ik ga die synchronisatie truuk ff proberen, maar tot nu toe haalde hij alleen bestanden op van de organiser.

edit:
En helaas... hij gaat toch weer bestanden naar de PC kopieren. :(
Je kunt nu 'veilig' hardresetten. Wat bedoel je met 'helaas hij gaat toch weer naar PC kopiëren'?

• ~Destructor()
  • Niet online
1. Alle bestanden zijn uit de backup map gehaald.
2. De organiser is gereset.
3. Ik zet hem aan en druk op de synchroniseer knop.
4. Hij gaat alle programma's die in de organiser staan naar de PC kopieren als synchronisatie... (zucht ;))

Nothing is impossible

• Korakal

Korakal

Up up up!

~Destructor() schreef op 16 november 2002 @ 00:07:
1. Alle bestanden zijn uit de backup map gehaald.
2. De organiser is gereset.
De fout zit 'm in punt 2: je moet een HARD-reset doen. Reset + power 2 seconden tegelijk inhouden, dan reset loslaten, dan power loslaten en de melding op het scherm volgen (=button up drukken).

[edit]niet ALLE bestanden uit de backup map halen trouwens!!!! alleen het vastlopende programma!!!
3. Ik zet hem aan en druk op de synchroniseer knop.
4. Hij gaat alle programma's die in de organiser staan naar de PC kopieren als synchronisatie... (zucht ;))
Rest klopt wel :Y)

• Bigs
  • Niet online
Gewoon als je in dat prefs scherm zit 1 van je hardware buttons instellen op 'Launcher' en dan op die knop duwen ;)

Deed ik ook toen mijn beta van LauncherX expired was. Niks resetten, gewoon ff ander progammatje starten en Facer wissen :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Bigs schreef op 16 November 2002 @ 00:15:
Gewoon als je in dat prefs scherm zit 1 van je hardware buttons instellen op 'Launcher' en dan op die knop duwen ;)

Deed ik ook toen mijn beta van LauncherX expired was. Niks resetten, gewoon ff ander progammatje starten en Facer wissen :)
Maar hoe moet je in je prefs scherm komen als je geen enkele launcher kunt starten en dus alleen de hw-buttons kunt gebruiken om progs. te starten?

• ~Destructor()
  • Niet online
Hij heeft een punt, ik kan inderdaad andere applicaties starten.. en ik heb wat filemanagers erop staan waarmee ik bestanden kan verwijderen... ik ga het even proberen :)

edit:
Jammer genoeg krijg ik bij het opstarten van andere applicaties ook deze foutmelding.. Het is wel weer een puzzel zeg ;)

Nothing is impossible

• ~Destructor()
  • Niet online
Ik begin te vermoeden dat m'n geheugen gewoon te vol is.. Niet gedacht dat dat een probleem zou kunnen zijn, maar hij is echt wel erg vol moet ik zeggen.

Nothing is impossible

• Korakal

Korakal

Up up up!

Blijkbaar heb je de hardreset nog niet geprobeerd, want dan heb je nl. behalve de standaard SW niks meer erop staan... ga je 'm nog proberen?

• ~Destructor()
  • Niet online
Die hardreset lukt niet ofzo, wat doe ik verkeerd?

1. Ik druk de reset knop in.
2. Ik druk tegelijk de aan/uit knop in.
3. Ik wacht 2 seconden.
4. Ik laat de reset knop los.
5. Ik wacht een extra 2 seconden.
6. Ik laat de aan/uit knop los.
7. Ik zet hem aan en krijg dat Clie intro'tje
8. Ik druk op het huisje en crash...

Nothing is impossible

• Bigs
  • Niet online
Korakal schreef op 16 november 2002 @ 00:16:
[...]

Maar hoe moet je in je prefs scherm komen als je geen enkele launcher kunt starten en dus alleen de hw-buttons kunt gebruiken om progs. te starten?
Als je hem reset kom je altijd eerst in het prefs-scherm terecht.

• ~Destructor()
  • Niet online
Ok, weer een stapje verder!, ik kan de applicatie "Applications" starten via de knoppen, en kan nu dus dingen verwijderen!! :P Ik hou jullie op de hoogte.

Edit:

Wederom een edit, beetje lullig dat ik nu NET NIET het irritante bestand kan verwijderen.. als de naam in beeld komt crast ie.. Het lijkt wel een soap ;)

Nothing is impossible

• Korakal

Korakal

Up up up!

Bigs schreef op 16 November 2002 @ 00:32:
[...]

Als je hem reset kom je altijd eerst in het prefs-scherm terecht.
Bij het inschakelen kom ik in het "standaard instel menu" terecht, maar daar kan
ik het programma niet instellen dat standaard gestart wordt....
ik begreep dus dat 'ie daar nog niet terecht kwam...

BTW ik heb nu m'n eigen Clié ook op hol geholpen :(

hard reset:
Hold down the power button on the front panel of the handheld.

While holding down the power button, use the reset tip tool (or similar object without a sharp tip), to gently press the reset button inside the hole on the back panel of your handheld.

Release the reset button.

When the logo screen appears on the screen, release the green power button.

When the message appears on the handheld screen warning that you are about to erase all the data stored on your handheld, do one of the following:

• ~Destructor()
  • Niet online
Ja, het is gelukt, hij werkt weer.. Ik moest de aan/uit knop veel langer ingedrukt houden.
Phew.. nu eens zien of ie het blijft doen.. THANKS! :)

Nothing is impossible

• Korakal

Korakal

Up up up!

Vooral niet meer van die corrupte apps installeren he :P 8)7
Tip: download het programma 'backup' en maak iedere dag automatisch een backup op Memorystick. Heeft mij net ook weer uit de brand geholpen :)

• ~Destructor()
  • Niet online
Ik had toen de problemen begonnen een backup van m'n backupmap gemaakt.. alles zal wel weer op z'n pootjes terecht komen, wel erg jammer want het is echt een prachtige applicatie :)

Edit:
Op zich is dit nog niet zo'n probleem.. alleen noooooit meer autorun kiezen ;)

Nothing is impossible

• Korakal

Korakal

Up up up!

Probeer als alternatief MegaLauncher maar eens, die's ook best relaxed en goed geschikt voor Hi-Res!

• ~Destructor()
  • Niet online
Ik heb hem even geprobeerd, maar ML ziet er naar mijn mening minder strak uit.. (Ik heb Facer er weer opgezet en wederom op automatisch starten gezet, ik denk dat die crash veroorzaakt werd doordat het geheugen te vol was ofzo...

In ieder geval weet ik nu hoe ik EHBO moet toepassen ;)

Nothing is impossible

• Bigs
  • Niet online
Facer ziet er wel leuk uit, maar echt praktisch is het niet. LauncherX roeleert :)

BTW dat je hem niet kon wissen kwam misschien doordat het nog draaide ofzo, als je opstart met omlaag ingedrukt (meen ik) word er verder niks aan hacks enzo geladen misschien dat het dan wel had gewerkt.
Pagina: 1