Toon posts:

[Java]Database gebruik vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eens kijken of ik het nu wel goed kan invullen.

Ik speel een spel genaamd Ultima Online, een vriend van me die het al 5 jaar speelt vroeg aan me recentelijk of het mogelijk was een database te bouwen en daarin mensen opslaan. Nou meestal zou ik dan gewoon Powerbuilder pakken en een SQL Database bouwen. Alleen er moeten een aantal funcies bij zoals laat members zien, hoeveel punten heeft deze member en deze member moet kunnen stemmen op een bepaalde tijd, en als hij stemt word er een punt bij hem afgetrokken. als je nul punten hebt dat is makkelijk. Maar het probleem is, is dat ik nog nooit in mijn leven een DAtabase heb gemaakt die over het internet kan worden gebruikt. Dus daar is het probleem meer helaas :-/

Ik heb al een Use Case Gemaakt in UML die ik kan laten zien. Het Klasse Diagram moet ik nog maken maar ik moet eerst eventjes weer UML doorbladeren voordat ik het kan aantonen want het ziet eruit als een misluking .

Ik heb nog nooit DAtabase programmeren gedaan met Java, alleen met Powerbuilder en dat was een opdracht voor school. Ik heb een boek gekocht dat heet "The Complete Reference: Java 2 fourth edition" Maar daar verwachten ze al dat ik alles begrijp. :(

Ik vind het nu allemaal wel erg overkomen als doe mijn werk voor me. Dus ik zal het in een aantal vragen compresseren.

1.) Is Java de beste oplossing hiervoor? Of is PHP makkelijker om te leren en dan dat te gebruiken?
2.) KAn ik gewoon een SQL DB maken en saven op mijn harddisk en dan met Java daarmee een verbinding kunnen maken? ( ik weet dat er een antwoord op was gegeven maar ik moet toch eventjes voor de zekerheid kijken of dit ook zo kan)

Ik weet niet of ik alles goed heb geformuleerd, maar ik zou graag toch willen leren hoe dit moet met JAva of zonder Java want ik vind het een interessant vak om te begrijpen maar hellaas is er weining simpele informatie te verschaffen over het oplossen van deze problemen Google stuurt me naar sites waarin de code er staat maar geen uitleg waarom.

Mijn programmeer ervaring is:

Java (Ik kan simpele dingen programmeren, het rottige splul komt in de volgende module over een week)
Powerbuilder (ik kan een stand alone DB maken met een APP erboven op)
C++ ( ik ben momenteel aan het proberen een spel aan het maken)

Excuses voor het slechte nederlands, maar ik ben meer Engels talig gewoorden :(

Alvast bedankt voor het lezen.

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
Uhm je hebt toch al antwoord gehad in het topic wat al op slot is gegooid. Kijk eens op java.sun.com want het connecten met databases in java is echt een eitje. Dus ik vrees voor je dat ze dit weer op slot gaan gooien.

Als je het leuk vind mag je wel even je Use Case showen want dat vind ik wel leuk on te bekijken. :)

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
sure, zal ik wel eventjes posten voor je. Nou we zien wel . maar nu eventjes de Use Case op een foto zetten brb

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalmijn/Use.JPG

Helaas heb ik een demo versie van RAtional Rose dus ik meost de laaste aantal lijnen zelf erop kwasten :(

• reskobon
Wel een wat simpele use case als je het mij vraagt :)
Heb je al gekeken op java.sun.com naar jdbc koppelingen? Hier kan je toch echt alles vinden wat je nodig hebt hoor.

Leeg

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 23:04:
1.) Is Java de beste oplossing hiervoor? Of is PHP makkelijker om te leren en dan dat te gebruiken?
Eigenlijk heb je 3 keuzes
• Java applet
• JSP/Servlet pagina
• PHP pagina

Ik zal ze allemaal los bespreken:

Een Applet is redelijk simpel te maken. Je schrijft gewoon een Java programma en deze draait dan op de client in de browser (je hoeft er niets extra's voor te installeren) Er zitten wel haken en ogen aan, oa deze:
• Je kan alleen maar verbinden naar een database die ook op de server staat die de Applet host
• Je kan geen files naar de harde schrijf schrijven van de client

Een JSP/Servlet is een ander verhaal. Een JSP/Servlet draait op de server en stuurt gewoon HTML naar de browser. Hiermee is het dus mogeljik om naar elke database waar dan ook op het internet te connecten en alles te doen op de server zoals bijvoorbeeld files inlezen van de server, iets compilen op de server. JSP/Servlet pagina's zijn geschreven in Java.
JSP's hebben ook nadelen, oa deze:
• Je kan niet direct dingen doen op de client ( browser vergroten en verkleinen bijv) maar dit is op te lossen met Javascript binnen de HTML
• Redelijk gecompileerd op te zetten qua server itt PHP

PHP is precies hetzelfde als JSP maar dan geschreven in een andere taal, PHP in dit geval. De syntax is heel erg C/Java achtig, echter een groot verschil met JSP is dat JSP veel veiliger is qua type checking en OO principes dan PHP, die maakt er maar een zooitje van IMHO. Echter dit maakt PHP in het begin wel makkelijk (je kan weinig fout doen) maar later jusit weer moeilijker (je weet niet waar het fout gaat). Er is echter wel heel veel voorbeeldcode/tutorials over PHP/MySQL te vinden op het net
Nadelen PHP:
• Weak typed (persoonlijk :+ )
• Slechte OO implementatie
2.) KAn ik gewoon een SQL DB maken en saven op mijn harddisk en dan met Java daarmee een verbinding kunnen maken? ( ik weet dat er een antwoord op was gegeven maar ik moet toch eventjes voor de zekerheid kijken of dit ook zo kan)
DSN aanmaken, en vuurmuur openzetten. Klaar :) Let wel op dat Java Applets alleen kun verbinden met de database als deze ook op de webserver staat.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor al jullie hulp, ik zal nu alles doorbladderen. ja de Use Case is simpel maar het programma is ook erg simpel :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 23:40:
[afbeelding]

Helaas heb ik een demo versie van RAtional Rose dus ik meost de laaste aantal lijnen zelf erop kwasten :(
Ik raad je aan om eens te kijken of Poseidon CE of SE geen alternatief voor je is; de CE is gratis (maar je kunt niet printen en het aantal diagrammen dat opgeslagen kan worden is gelimiteerd aan 8 ) en SE is niet duur. Ik zou zeggen: Try it out!

• reskobon
Oh voor een goede CaseTool zou ik together pakken, geen idee hoe duur het is maar wel erg leuk. Dus niet alleen voor use cases maar ook voor alle andere leuke diagrammen die je maar kan bedenken :)

Leeg

Pagina: 1