Toon posts:

[Flash MX] variabelenaam is niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een raster aan het maken van vierkantjes door middel van een duplicateMovie loop. Nu heb ik het volgende script. ( hij maakt rijen van 20 en bij elke 20 maakt hij een nieuwe rij aan op de Y as. )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
for (getal=1; getal<=57; getal++) {
    duplicateMovieClip("movie", "movie"+getal, getal);
    setProperty("movie"+getal, _y, 5);
    setProperty("movie"+getal, _x, getal*5);
    controleer = getal/20;
    if (int(controleer) == controleer) {
         "movie"+getal._y = "movie"+getal._y + 5;
    }
}

maar als ik run geeft hij als fout
code:
1
2
3
Scene=Scene 1, Layer=Layer 1, Frame=1: Line 7: Left side of 
assignment operator must be variable or property.
             "movie"+getal._y = "movie"+getal._y + 5;

lijkt mij logisch maar nu zit ik met het probleem dat ik de variabele , "movie"+getal._y , niet anders krijg. Ik heb het al geprobeerd om voor het script te typen myvar = "movie"+getal._y en vervolgens myvar = myvar +5; maar dit werkt ook niet.

hoe zorg ik er nu voor dat , "movie"+getal._y , als een variabele wordt gezien ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2002 23:00 . Reden: layout neit verneukt nu :) ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

In JavaScript doe je dat met behulp van arrays.
Dus bijv. document.getElementByID("movie" + getal).property of document.all('movie" + getal)
Misschien is er ook zoiets in Flash.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

["movie"+getal] zou t moeten doen: maar ga es FlashMX/5 syntax leren joh, das zoveel makkelijker!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 23:14:
["movie"+getal] zou t moeten doen: maar ga es FlashMX/5 syntax leren joh, das zoveel makkelijker!
t scriptje doet t zo, tis alleen dat "movie"+getal._y dingetje dat ff kut is...

en btw

["movie"+getal]._y doet het ook niet...

owja en ff voor je lekkere syntaxflame -> :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 23:32:

owja en ff voor je lekkere syntaxflame -> :O

Ik zie geen flame, hooguit een tip. Een tip van ieman die vaak in Flash topics reageert. Iemand die weet hoe je troep kunt voorkomen.

Het is jouw probleem. Als je het zelf zoveel beter weet, ga dan ook geen vragen stellen op een forum.

Dit topic is gesloten.