Toon posts:

[OC] Geforce 2MX/400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Als het verkeerd staat moven met die hap;) Ik heb mijn amd oc'ed van 900 naar 1062 stabiel hardstikke leuk en aardig maar nu heb ik met powerstrip mijn 3d kaart oc'ed en vervolgens die snelheden in de bios file van mijn geforce 2 mx gezet, dus heb ik powerstrip niet meer nodig, gebruik 't nog wel maar dat is voor andere dingen. Ik heb 256 intern geheugen en nu draait mijn geforce 2mx/400 op 228.07Mhz engine clock en de memory clock is 207.61Mhz en nu ben ik met 3dmark ook 650 punten d'r op vooruit gegaan. Origineel draaide deze geforce 2mx/400 van asus op 175.00Mhz engine en memory op 165.96Mhz, dus wel redelijke overklok denk ik:? Nu is alleen mijn vraag, als ik 'm sneller zet krijg ik in 3dmark2001SE paarse puntjes in beeld en dat wil ik niet, ook bijv. met need for speed: hot pursuit 2. Hoe kan ik hem verder oc'en? Er staat nu al een hele grote fan tegen aan te blazen anders brand ik m'n fikken aan die kaart8) Kan als ik er meer intern geheugen inzet hoger klokken zonder dat ik paarse dingen in m'n beeld krijg? OF is dit gewoon het maximale uit deze kaart te halen?

Verwijderd

Zodra uw beeld begint te vervormen (lijnen of in u geval paarse spikkels :P ) dan zitte aan het maximale dage uit uw kaart gaat kunnen halen. Als ge die spikkels wegwilt gade uw GF iets moeten terugschroeven.
Spijtig maar waar ;(

;) Is wel nice overclock voor zo een kaart vind ik

Verwijderd

Topicstarter
Emh, dat is dan jammer:-( Want ik haal nu rond de 3085 dat kan d'r wel mee door ik haalde eerst 2465 of zo.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 22:44:
Zodra uw beeld begint te vervormen (lijnen of in u geval paarse spikkels :P ) dan zitte aan het maximale dage uit uw kaart gaat kunnen halen. Als ge die spikkels wegwilt gade uw GF iets moeten terugschroeven.
Spijtig maar waar ;(

;) Is wel nice overclock voor zo een kaart vind ik
Jep :) Einde van de kaart :|

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
Dan laat ik 'm hier op staan ik kan nu eindelijk gta3 vloeiend spelen @ 1024x768@32 bits...

Verwijderd

Hier loopt een Siluro Gf2 mx400 op 225/180 iets hoger==> artifacts :(

idd mooie overclock

Verwijderd

Topicstarter
Eerst was 't gewoon een geforce 2mx en na driver update stond d'r opeens geforce2mx/400:D

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
nou, ik heb de mijnus met een goeie koeling (lees kast open en wat gekloot met een gewone fan op stand 3) *kuch* voor 3dmark geilheid dus eigenlijk... op 249/220 gehad...liep lekker :)
was ook een ABIT SILURO T400, maaruh, om die artifacts weg te krijgen op die speeds van nu..zou ik als ik jouw was gewoon eens proberen ram sinks te maken van een oude heatsink, of ramsinks te kopen en die te plakken op je ram, want dat is de boosdoener van die artifacts :(
succes

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

over wijziging:
smile stond verkeerd |:(

@yonni gaak proberen, op hcc wat ramsinks kopen

Verwijderd

Topicstarter
Artifacts zijn die paarse dingetjes enzo? Maar hoe maak ik die "ramsinks" vast aan mijn geheugen? Met lijm of zo? Maar er staat nu al een grote fan bij die koelt 'm ook die ramsinks doen toch niks anders? En welke winkel in Nederland verkoopt die dingen? Wat een vragen;-)

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Misschien een beetje of topic :o . Maar op de gf2 mx 400 zitten twee rijtjes van ongeveer 13 koperen pinnetjes. Wat is dat :?
Kun daar wat op aansluiten of zo.

Dat overklokken werkt trouwens perfect, draait nu op 190/150 :) . Ja ik weet het, is nog geen vet pot, maar het begin is er. :)

• Yonni
jeuhj! :)
euhm, je kan ram sinks kopen, of ze zelf zagen dus, kleine blokkies, je kan ze vast lijmen met een klein beetje seconde lijm op de puntjes en in het midden van het ram een heeeeeel klein beetje artic silver spul, NIET MORSEN OVER JE RAM PINS! , dan gaat het fout... ;) maar dat is logisch, dat artic silver geleid.

euhm, kopen.. ik dacht dat oa. thermal take ze had.. ik check de price watch wel ff :>

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 21:53

Mad_Demon

de dokter

Even patsen:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maddemon/3dmark.jpg

Onderste was de standaard settings (200/365), bovenste is met ramsink en een grotere GPU sink (225/400) 8-)
Ik denk dat drivers ook een rol spelen :X

O ja, antwoord voor te topicstarter, koeling. Gewoon wat extra ramsinks op je ram zetten en eventueel een grotere koeler op je GPU, geeft echt een wereld van verschil :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
heb mij leadtek geforce2 mx400 ook geoc'd (zie specs) met progje van leadtek: winfox

hoe heb jij het in het bios van de geforce2 aangepast??

Verwijderd

ik vraag het hier maar even, maar ik wil mijn gf kaart ook overklokken gf4 mx400 in dit geval, maar nou was er altijd zoon programmatje dat zich in de nvidia instellingen intergreerde, maar ik zou niet weten hoe dit heet en waar ik het kan vinden...... iemand een id? :)

• Yonni
Mad_Demon schreef op 16 november 2002 @ 11:21:
Even patsen:

[afbeelding]

Onderste was de standaard settings (200/365), bovenste is met ramsink en een grotere GPU sink (225/400) 8-)
Ik denk dat drivers ook een rol spelen :X

O ja, antwoord voor te topicstarter, koeling. Gewoon wat extra ramsinks op je ram zetten en eventueel een grotere koeler op je GPU, geeft echt een wereld van verschil :)
_/-\o_ ABIT SILURO T400 power _/-\o_

:) is gewoon goed kaartje :D

en nette score :) .. ik zat op de 3481 :)
1 dude in die database is btw echt ziek..haalde 50xx punten dacht ik..met
watergekoelde gf2mx >:)

/ to Rubbie
Coolbits ;) moet je ff ergens downloaden, check anders eens www.guru3d.com :) zat utils te downloaden

* Yonni wijst naar *HIER* om ff te zien hoe dat eruit kan gaan zien met die memsinks :)

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
*overbodig*

Arch Linux

Verwijderd

Topicstarter
EmilneM schreef op 16 November 2002 @ 11:26:
heb mij leadtek geforce2 mx400 ook geoc'd (zie specs) met progje van leadtek: winfox

hoe heb jij het in het bios van de geforce2 aangepast??
Met dit programma: http://www.x-bios.3dgames.ru/ Zo dat word dus zoeken naar een big fan voor de videokaart en ramsinks_/-\o_ Maar waar zijn ergens in nederland nou van die ramsinks te koop8)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2002 12:13 . Reden: ramsinks... ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik ramsinks kan kopen?/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 11:27:
ik vraag het hier maar even, maar ik wil mijn gf kaart ook overklokken gf4 mx400 in dit geval, maar nou was er altijd zoon programmatje dat zich in de nvidia instellingen intergreerde, maar ik zou niet weten hoe dit heet en waar ik het kan vinden...... iemand een id? :)
je bedoeld vast coolbits

http://www.guru3d.com/cgi-bin/countdown.cgi?coolbits.reg

settings->advanced

• EmilneM
hee, coole pluging....

vreemdgenoeg kan ik bij mijn geforce 2 mx400 de clock en mem alleen maar instellen tot 100 mhz :? dat is nog lager dan de standaard snelheden

terwijl ik met winfox veel hoger kon

weet je ook een oplossing daarvoor?

Verwijderd

nope tis bekend dat de oc mogelijkheden minder zijn dan bijvoorbeeld met NVmax,
maar dat hij alleen maar tot 100/100 gaat :? Sorry

Ikzelf gebruik btw Graphmax= geen tweaking enkel clocking

Verwijderd

Topicstarter
Zo vandaag ben ik weer bezig geweest met klote en ik draai nu de engine clock op 240.10Mhz en het geheugen nog op 206.96Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nou waar ik van die ramsinks kan kopen, of welke hcc stand:D

• Yonni
euhm , gewoon zoeken?
zijn er zat en anders zelf maken..

en met die 240/206 , wat is je 3dmark?
en met die gf2 kan je beter je core wat naar beneden schroeven en je geheugen wat hoger doen, dat heeft meer effect :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu rond de 3045 het verschil per beurt:D Maaruh, hoe verlaag ik mijn core:-) Zo i.d.d. wel relaxt zijn het geheugen omhoog:) Ik draai straks 3dmark even opnieuw en load die pics wel even up. Van voor en na.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2002 17:56 . Reden: meer dingetjes... ]

• EmilneM
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 15:28:
nope tis bekend dat de oc mogelijkheden minder zijn dan bijvoorbeeld met NVmax,
maar dat hij alleen maar tot 100/100 gaat :? Sorry

Ikzelf gebruik btw Graphmax= geen tweaking enkel clocking
waar vind ik dit programma?

• EmilneM
ik ben vooral op zoek naar een manier om de clockspeed van gpu en memory van mijn videokaart in te stellen zonder een programma dat hier constant voor moet draaien.

heb bij mij leadtek geforce 2 mx400 het programma winfox gekregen om te oc'en, maar dit programma moet altijd lopen om de clockspeed hoger te hebben en dat neemt alleen maar resources in.

• Yonni
euhm , je bios flashen, dat zou dan je enigste manier zijn, maar wat heb je erop tegen dat er een programmatje bij moet lopen? dat maakt toch geen *** uit!?
Neem aanders POWERSTRIP, dan kan je je beeldscherm enz. allemaal nog verder instellen, zeerhandig.

• EmilneM
Yonni schreef op 16 November 2002 @ 21:01:
euhm , je bios flashen, dat zou dan je enigste manier zijn, maar wat heb je erop tegen dat er een programmatje bij moet lopen? dat maakt toch geen *** uit!?
Neem aanders POWERSTRIP, dan kan je je beeldscherm enz. allemaal nog verder instellen, zeerhandig.
ik wil geen programma's op de achtergrond hebben lopen die onnodige resources innemen, als t dus kan zonder resources probeer ik dat........

heb je nog tips om het bios van mijn leadtek geforce 2 mx400 te flashen?
en hoe stel ik dan de clockspeed van gpu en mem in?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de core van mijn kaart verlaag?

• Yonni
EmilneM schreef op 16 November 2002 @ 21:29:
[...]

ik wil geen programma's op de achtergrond hebben lopen die onnodige resources innemen, als t dus kan zonder resources probeer ik dat........

heb je nog tips om het bios van mijn leadtek geforce 2 mx400 te flashen?
en hoe stel ik dan de clockspeed van gpu en mem in?
Ik dacht dat je met winfox ook je bios kon flashen naar een nieuwere... kan wel bij mn leadtek gf4ti :) maar of dat met die ook kan, zal wel, maar of je er ook een hacked / geedit bios in kan krijgen, dat weet ik niet..zou je moeten opzoeken ...
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 21:29:
Weet iemand hoe ik de core van mijn kaart verlaag?
euhm, weer naar beneden draaien met POWERSTRIP of een ander progje wat je gebruikt hebt, of het programma uitschakelen :) (lijkt me)

Verwijderd

Topicstarter
Is de core de engine? Die heb ik dernet weer wat verlaagd aangezien ik heel af en toe een kleine zwarte flits streep in beeld kreeg, ja lekker duidelijk:-) Nou even wachten op hcc en dan koelers kopen en naar ramsinks zoeken.

• Yonni
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 21:50:
Is de core de engine? Die heb ik dernet weer wat verlaagd aangezien ik heel af en toe een kleine zwarte flits streep in beeld kreeg, ja lekker duidelijk:-) Nou even wachten op hcc en dan koelers kopen en naar ramsinks zoeken.
jupz, core/engine = gpu mem/memory/what ever = je geheugen :)
maar het is dus handig als je geheugen hoger komt, die core wat lager, mem wat hoger of allebei wat hoger natuurlijk 8) , gewoon goed koelen, dan komt het wel

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat word dus even wachten tot ik ramsinks kan vinden of ik vraag aan m'n pa of ie ze kan maken en een koeler voor op den gpu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dernet weer 't geheugen verder gezet en core omlaag, krijg ik zo'n soort teletubbie effect op m'n beeldscherm, rood, groen, paars en nog veel meer kleurtjes zweven dan om die auto bij test 1 bij 3dmark2001SE en bij de testgame lobby heeft die gozer een paars puntje in zijn gezicht:D

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 21:53

Mad_Demon

de dokter

Wacht maar rustig op je sinks af, straks mol je je kaartje :+

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Ben ook wel es benieuwd of die heatsinkjes op je geheugen nou zo veel uitmaken. Ik ga natuurlijk geen 20 pleuro ofzo uitgeven als het maar iets van 10mhz scheelt.

opt moment haal ik 3557 puntjes
http://service.madonion.com/compare?2k1=3419080 :)

Binnenkort toch maar een radeon 9x00(pro) halen ofzo.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Artifacts krijg je met een GF2MX/400 uitsluitend door het te hoog clocken van het geheugen. Wanneer je dus artifacts ziet, moet je het geheugen lager clocken. Verder heeft het WEL zin om je core hoger te clocken, je wint er alleen heel weinig mee. Mijn GF2MX400 liep goed op 250/190.

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 01:28

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 23:20:
Ik had dernet weer 't geheugen verder gezet en core omlaag, krijg ik zo'n soort teletubbie effect op m'n beeldscherm, rood, groen, paars en nog veel meer kleurtjes zweven dan om die auto bij test 1 bij 3dmark2001SE en bij de testgame lobby heeft die gozer een paars puntje in zijn gezicht:D
Je molt die kaart als je zo doorgaat. Er kan permanente schade ontstaan dat ie langzaam wordt of helemaal tussen de bleomkolen gaat. }) :'(

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Verwijderd

ik heb hier een Leadtek Geforce 2 MX die loopt op 240/378
lijkt me redelijk denk ik ?

Zoals Yonni een stukje terug al zei en wat ook in de faq van Videoplanken en beeldkanonen staat
is dat de geforce 1 en 2 kaarten meer profijt hebben van het overclocken van het memory.....

De core heeft dus niet zo veel effect bij een Geforce 2 mx 400
hey memory wel })
maar het staat natuurlijk altijd lijk om ook de core flink op te schroeven >:)

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 17:20
Hm, mijn Asus 7100Pro loopt core 260 en RAM 275 OK. Standaard loopt die op 200/200. Geen extra koeling, overklok met RivaTuner.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

Verwijderd

Topicstarter
Netjes, trouwens nu loopt ie gewoon okay op 236/206 dus vind ik wel okay!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
--haste-- schreef op 17 November 2002 @ 18:33:
[...]

Je molt die kaart als je zo doorgaat. Er kan permanente schade ontstaan dat ie langzaam wordt of helemaal tussen de bleomkolen gaat. }) :'(
ja? is dat bij jou ook gebeurd dan?

wat bedoel je met "tussen de bleomkolen"? :?:?

Verwijderd

daarmee bedoelt ie dat je kaart het leven laat

Verwijderd

Topicstarter
Och, als ie naar den zevende hemel gaat, zal ik moeten sparen voor een nieuwe:-D

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
www.perfect-systems.nl
daar kun je ram-sinks kopen

of op www.tweakers.net links op pricewatch drukken
ps: kijk eens of de huidige fan/heatsink combo van je core afkan. Dat is dus het fannetje, de core/engine is wat daaronder zit, soms zitten die met secondelijm vast, dan wordt het lastig om de koeling te vervangen.. Moet je dat toch doen dan kan dat met een diepvries. Als je kaartje gewoon met pinnetjes vastzit (van die plastic dingen meestal die door je kaartje gestoken zitten en aan de achterkant zichzelf vastzetten doordat de uiteindes uit elkaar veren. dan kun je hem vervangen door een thermaltake crystal orb.

Als je het nog beter doet dan zet je er een oude processorkoeler op, of een nieuwe, als t maar licht is ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
Ja, twee van die zwarte pinnetjes i.d.d. dus daar moet ik even een koeler opbouwen alleen cpu koeler gaat niet, die gaatjes passen niet op de gaatjes van den kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Euh waar staan dan precies die ramsinks:P
Pagina: 1