Verwijderd

Topicstarter
het volgende ik wil thuis de telefoondozen vervangen
door modulaire aansluitingen.
maar nu zitten er op de binnen komende draad de volgende kleuren:

wit
groen
rood
zwart

nu wil ik hier een modulair plugje aan zetten en dan doorverbinden naar
een andere draad waar al en plugje aan zit, maar deze heeft de kleuren:

rood
blauw
oranje
wit

welke kleuren horen nu bij elkaar?

ikdacht deze:

wit ---- wit B) :P
rood ---- rood B) :P
blauw ---- zwart ??
oranje ---- groen ??

maar wie weet het zeker....

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Rood = rood :)
Groen = Blauw
Wit = Wit :P

En dan blijft er nog 1 over.
Maar er worden toch alleen de eerst 2 gebruikt, dus het maakt niet uit wat je met de rest doet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

GAMMA... dat zeg ik

http://www.gamma.com/elements/44PIGN.PDF

eigenlijk had je dat best zelf kunnen uitzoeken

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=15985487,noline][Airwolf] schreef op 15 November 2002 @

En dan blijft er nog 1 over.
Maar er worden toch alleen de eerst 2 gebruikt, dus het maakt niet uit wat je met de rest doet.
ook voor ADSL??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeer het maar als het niet lukt trek ik je door de telefoonlijn heen >:) ,als dat tenminste nog lukt dan }:O ;)

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAA...... ehum
het werkt dank voor de hulp :)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

even een kort vraagje, heb je een annaloge aansluiting of heb je isdn?

analoog:

bij analoog komen er 2 draaden het huis binnen en daar kan je een telewoon toestel op aansluiten, meestal een roode draad en een blauwe draad, als je vervolgens een telefoondoosje openmaakt zie je 4 aansluitingen, waarvan er maar 2 gebruikt worden omdat je maar 2 draaden hebt. de 2 die je gebruikt zijn de "A" en de "B" de roode gaat op de "A" en de Blauwe op de "B" (klein ezels bruggetje: Blauw gaat op de B let op de eerste letter "B" ).

de akbel kan je zo lang maken als je zelf wilt, maar nu een klijn nadeeltje, en dat is de aansluitfactor, zoals KPN de lijn levert is de aansluitfactor 5, kijk maar eens onder op een gewone telefoon, fax of modem, daar hoort de aansluitfactor te staan, deze mag maximaal 5 zijn, meer kan afentoe wel maar kan problemen geeven, zoals als mensen je proberen gte bellen dat zij wel horen dat de telefoon overgaat maar dat ie bij jouw niet overgaat, of dat bijvoorbeeld het gesprek halverwege wordt afgebroken.

nog even over de kabel kleur, rood en groen zijn de amerikaanse kleuren, het belangrijkste is dat ze 1 op 1 worden doorgezet. dan hoef je inprincipe geen problemen te berwachten.

ISDN:

isdn is weer een heel anderverhaal, isdn komt ook 2 draads het huis binnen, maar moet eerst naar een zogenaamd NT1 kastje alvoorends je er wat mee kan doen. ik zal niet gaan vertellen watvoor verschillende soorten isdn er allemaal zijn want dan blijf ik bezig.
na het nt1 kastje kan je bijvoorbeeld een quatrofox aansluiten, waar je de 4 nummers die je standaard bij je isdn krijgt kan inzetten zodat 4 toestellen in het huis ieder een eigen nummer hebben, heelbelangrijk hierbij is te onthouden dat met isdn maar 2 dingen tegelijk kunnen gebeuren, bijvoorbeeld 2x bellen of 1x bellen en 1x internetten, wat je bijvoorbeeld ook kan aansluiten op isdn is dus je isdn modem van je pc,

let ook bij isdn op dat je meer aansluit kan het fouten gaan veroorzaken, maar dit is al snel op te lossen door de bijgeleverde steller van het nt1 kastje is een beschikbare stopkontakt te stoppen.

weer evenn over de bekabeling, zelvde verhaal als bij analoog, zorg dat je de stakkerst 1 op 1 door zet dan kan er in princiepe weinig fout gaan.

als je nog vragen hebt dan han je gewoon even kijken op www.kpn.com

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt Petergr,

zo als je al zag werkt het al, maar toch bedankt je bent nooi te oud om te leren. ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik sluit altijd maar de andere draadjes ook aan, iets meer aarde enzo d8 ik? :)

Tweakers Discord

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee !

Als je later mischien een andere telfoon er aan hangt die gebruik maakt van de "EB"
=extra bel aansluiting dan ga da nie goe ........ ok ze zijn er niet veel meer

een draad is inderdaad aarde ..

als ik jouw was zou ik de 2 alleen rd/bl vand kpn gebruiken
krijgje het minste problemen

Iperf

Pagina: 1