[W2k] Cluster & Printer + XP pro

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Het volgende is het geval :

W2k Cluster met 2 nodes, als ik een printer aan maak op het cluster (Beide nodes) dan kan een windows XP client hem niet installeren.

De foutmelding is dat er een beleid van kracht is waardoor de printer niet geïnstalleerd kan worden.

Het rare is dat in het in het domein en lokaal nog geen enkele policy van kracht is.

Als de printer op een niet cluster server geïnstalleerd wordt dan kan de client de printer feilloos installeren.

Wie weet waar het probleem in zit.

P.S. Het werkstation heb ik ook in een ander domein gehangen en daar ging het wel goed.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is je probleem alleen met dit specifiek workstation?
Is je probleem ook met W2K of alleen met XP ?
Heb je de printer driver op beide nodes geinstalleerd?
Is het een NT4 of W2K driver (v2 vs v3) driver die je geinstalleerd hebt?
Wat is de exacte foutmelding (liefst in het engels)?

Je zegt de printer op beide nodes aangemaakt te hebben, dit kan in principe niet. Je maakt je printer port aan op de node waar jij je printer spooler resource aan gekoppeld hebt, en je installeert ook via die "resource" je printer. De printer driver installeer je op beide node's.

Heb je dit ook zo gedaan ?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Het probleem doet zich voor op alle XP werkstations, wij gebruiken geen W2k prof. en heb het hier dus ook niet mee geprobeerd. (Zal het maandag eens proberen)

Het kan mijn inziens niet een probleem zijn met de driver, omdat vanaf een DC de printer zonder problemen geinstalleerd kan worden.

De printer is op de cluster aangemaakt volgens een whitepaper van microsoft (How To: install a printer on a w2k cluster)

De exacte foutmelding zal ik morgen wel even "posten" omdat dit probleem zich op m'n werk voordoet.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je connect op een network name die op dezelfde node actief is als je spooler resource, maar die network name niet gekoppeld is aan de spooler resource, zie je wel de printers, maar krijg je een misleidende foutmelding op het moment dat je connect naar die printer.

Controleer heel eventjes ofdat:
1). als je naar de print network name gaat, je onder het mapje "Printers" al je printers ziet
2). Als je dan naar "Server", "Server properties" gaat, je daar de drivers geinstalleerd ziet staan
3). Als je vervolgens naar beide nodes gaat (node01, node02), en je gaat weer naar "Printers", controleer nu nogmaals ofdat op beide dezelfde drivers geinstalleerd zijn.