43P-140 RS/6000 PowerPC probleem!

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb deze computer gekregen van het bedrijf waar ik werk. Werd daar ingezet als server en dat wil ik ook weer gaan doen alleen dan met debian erop. Ik heb al gevonden wat er mogelijk is wat betreft het installeren van debian op deze bak alleen ik zit nu nog met een probleem. Hoe bedien ik dit ding. Er zit geen gewone monitor aansluiting op. Ik heb er wel een terminal bij zitten (Falco infinity)

Weet iemand toevallig een handleiding te vinden voor het gebruik van dit ding. (de terminal dus) Google leverde voor mij geen resultaat op. Is het anders mogelijk om via een of ander programmatje via m'n winxp bak in te loggen op die power pc. (En dan via de seriele poort ofzo) Heb zelf niet echt een idee wat er wat dat betreft mogelijk is.

specs
http://mirror.lab.inf.uc3...e/workgroups/43p_140.html

Dit is wat ik wil: (als het me dus gelukt is om wat op het beeld te toveren)
http://caesar.elte.hu/~krichard/43p-140/

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Niet online
Ok een kickje.

Waar het dus eigenlijk op neer komt is dat ik wil weten of ik hier een gewone monitor op kan aansluiten en hoe. Als dat niet kan wil ik het graag via de terminal doen die ik erbij heb zitten. Maar daar heb ik weer geen handleiding van.

Systeem | Strava

• LopeZ
  • Laatst online: 19:17

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB op verzoek :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je enige kans lijkt me om een 43P -140 compatible schermpje op de kop te tikken

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Brakkie
  • Niet online
Is er niet een soort adapter zodat ik er een gewoon scherm op kan aansluiten. Ik bedoel dit bakkie is leuk, maar niet zo leuk dat ik er speciaal een scherm voor ga aanschaffen.

Systeem | Strava

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

brakkie schreef op 17 November 2002 @ 18:59:
Is er niet een soort adapter zodat ik er een gewoon scherm op kan aansluiten. Ik bedoel dit bakkie is leuk, maar niet zo leuk dat ik er speciaal een scherm voor ga aanschaffen.
Als je nou eens zei wat voor videoconnector er wel op zit... :z

Ik heb hier een IBM P70 waarvan ik vrij zeker weet dat het ooit op een of andere RS/6000 gezeten heeft- deze heeft iig een gewone 13W3 connector.
Afbeeldingslocatie: http://www.cable4pc.com/jpg/13w3-116.jpg
De linker dus.

Deze kabel is precies het omgekeerde van wat jij moet hebben- jij moet een Male 13W3 naar female D15sub adapter hebben.

Als het geen 13W3 is: post ff een pic (voor mijn part in Paint gemaakt) van wat je wel moet hebben.
Is het wel 13W3: leer googlen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Brakkie
  • Niet online
Dis dus de achterkant van die bak. Volgens mij is het dus niet het kabeltje wat jij zegt. Of wel? Dat stekkertje wat er nu aan zit is verbonden met een terminal.

Afbeeldingslocatie: http://cambridge.shacknet.nu/bart/powerpc.jpg

Systeem | Strava

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

brakkie schreef op 18 November 2002 @ 03:23:
Dis dus de achterkant van die bak. Volgens mij is het dus niet het kabeltje wat jij zegt. Of wel? Dat stekkertje wat er nu aan zit is verbonden met een terminal.

[afbeelding]
Ah, kijk, dat maakt eea duidelijk. Volgens de specs kan deze RS/6000 met verschillende display adapters uitgerust worden. Dat houdt in dat het wel niet onboard zal zitten.

Conclusie: die lege slot, 3P/I, is waar de display adapter ooit in zat, maar die is er ondertussen uitgesloopt (allicht als spare part, misschien om te verkopen ofzo) omdat hij in de server niet nodig was :'(

Dus als je display uit het hoofdsys wil zul je ergens een RS/6000 display adapter moeten vinden... :o

Mijn gok is dat een 'gewone' PC VGA kaart het niet gaat doen, maar niets let je om te proberen (het blijft per slot van rekening gewoon PCI :z )

Ik zou je graag helpen, maar op m'n monitor na is het enige uit een RS/6000 wat ik heb liggen een differential SCSI array controller (ongetest wegens niet in PC werkend, mag je sowieso gratis hebben indien geinteresseerd)

Oslik blyat! Oslik!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
idd dat lege slot zegt genoeg, daar zat dus de grafische kaart. Is dat een pci slot ?
zo'n kaartje moet toch wel te vinden zijn.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Hmm, ik heb nog wel een grafische kaart voor je meen ik. Maaruh, niet als je er debian op gaat zetten, dat is echt doodzonde. Anders weet ik wel mensen die er genoeg geld voor over hebben om jou daar een prachtige debian bak voor te laten kopen.

Verwijderd

Ook kan je gewoon via een console aansluiting (serial2serial) je bak installeren, maar dan wel met AIX hehehe

• Brakkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 15:13:
Ook kan je gewoon via een console aansluiting (serial2serial) je bak installeren, maar dan wel met AIX hehehe
Dat klinkt ingewikkeld B)

Eerst maar eens proberen om er een gewoon PCI kaartje in te zetten. Anders is er misschien op de HCC wel iets te vinden, zon RS/6000 adapter. (Staan daaar 2e hands standjes?)

In reactie op Buddha,

Is dit bakkie nog zoveel waard dan?

Systeem | Strava

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

brakkie schreef op 18 november 2002 @ 16:43:
[...]

Dat klinkt ingewikkeld B)

Eerst maar eens proberen om er een gewoon PCI kaartje in te zetten. Anders is er misschien op de HCC wel iets te vinden, zon RS/6000 adapter. (Staan daaar 2e hands standjes?)
Staan er op de HCC 2e hands standjes :?

Is de paus katholiek :? O-) :+

Als er geen 2e hands te vinden was zou ik er niet heengaan :z
In reactie op Buddha,

Is dit bakkie nog zoveel waard dan?
RS/6000 systemen, zelfs de wat oudere zijn veel waardevaster dan pakweg Wintel PC's, maar los daarvan, het is gewoon heiligschennis om hier Debian op te gooien als je al AIX hebt (net zoals je op de brandstapel kunt vliegen als je geen Irix op je SGI bak zet >:) )

Oslik blyat! Oslik!

• Brakkie
  • Niet online
Hmmmz, Maar kan ik op AIX dan ook apache, php, myqsl, samba en ftp draaien? En wat is er zo bijzonder aan AIX icm Powerpc. Komt Debian bijvoorbeeld niet goed tot zn recht?

Twordt nu wel een beetje NOS gericht he :P

Systeem | Strava

Verwijderd

Ja, je kan alles ook op AIX systemen alles draaien, zeker als je AIX 5 draait. In een RS werken gewone pci kaarten sowieso niet. Ik heb even gekeken en ik heb een grafische kaart voor je. Moet je wel een speciale verloopkabel bij kopen. maarrreeeehhhh, wil je er niet vanaf voor een zacht prijsje??? Mocht je hulp willen hebben, icq dan maar even.

Verwijderd

en het bijzondere is vooral dát je er aix op kan draaien, dat kan namelijk nergens anders op :(
Pagina: 1