Toon posts:

Directories verdwenen / start niet meer op (NT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met NT 4.0 erop. Op een gegeven moment keek in in
m'n verkenner en mijn directories van A t/m O waren verdwenen.
Tevens de essentiele opstartbestanden.

Als ik de eigenschappen van de harde schijf (totaal gebruikt v/d schijf) vergelijk met de eigenschappen van al de bestanden die nu nog op de PC staan, zit er een gat van 600MB. Zijn dit mijn verloren mappen? En hoe kunnen die opeens verdwenen zijn?

Ik heb opnieuw opgestart en helaas... deed-ie niet meer. Ik had een opstartdiskette nodig. Die opstartbestanden van internet gehaald, en zie... hij startte weer op met diskette. Hoe krijg ik het echter voor elkaar dat hij weer start vanaf de harde schijf?

BVD

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmz, het lijkt erop dat je een herinstallatie van WindowsNT zal moeten doen. Voor zover mij bekend is, is er geen goede recovery procedure voor dit OS.

Overigens lijkt het me verstandiger om de hele schijf opnieuw in te delen. Te beginnen met een FDISK /MBR oid. Het verdwijnen van zoveel bestanden lijkt mij namelijk het werk van een virus. Of je File Allocation Table is behoorlijk naar de knoppen, of je HD is fysiek niet meer wat het moet zijn. Enfin, veel sterkte.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
uh, als je um op start van een diskette en je voert fdisk uit staan er dan nog partities?
en zo ja, staat de patitie met NT er op dan wel op actief?

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb één partitie en zie er ook één.

Verwijderd

Als ik de eigenschappen van de harde schijf (totaal gebruikt v/d schijf) vergelijk met de eigenschappen van al de bestanden die nu nog op de PC staan, zit er een gat van 600MB. Zijn dit mijn verloren mappen? En hoe kunnen die opeens verdwenen zijn?
Ik zou eens goed de hdd scannen op fouten, want volgens mij is ie (op hardware niveau) goed naar de kl*ten toe. Kijk op bv. Tucows naar goede scan software. er zijn er velen. :)