Toon posts:

adsl werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden kreeg ik het adsl pakket binnen van MX-stream. Ik begon meteen met aanleggen. Het eerste probleem was dat hij niet met mijn oude netwerk kaart wilde werken. :( Gisteren heb ik een nieuwe gekocht en eindelijk brandden alle ledjes groen op het modem. Toen ging ik het modem installeren en ging het buitenlijn lampje weer orange met groen knipperen(lijn gesynchroniseerd, kan geen verbinding maken) Weet iemand wat dat betekent? Dus heb ik mijn modem uiteindelijk reset. Toen brandden alle ledjes weer mooi groen. Ga ik hem installeren en weer orange. :(

Nou is mijn vraag: Is mijn modem kapot of doe ik iets fout?

Verwijderd

het begint met een h en eindigt op andleiding

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Voor de installatie gaat het nog goed en na een reset gaat het goed.
Het gaat dus mis wanneer je echt een verbinding probeert op te zetten? In dat geval zou je kunnen kijken of de kabel tussen de pc en modem wel goed is. Ik heb nu al van een aantal mensen gehoord dat dit een oorzaak kan zijn voor het verlies van de lijnsynchronisatie.
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:20:
Cpt.Morgan schreef op 15 November 2002 @ 21:22:
het begint met een h en eindigt op elpdesk bellen
Het begint met een "H" en het eindigt op "ULP", iets dat jullie ook wel kunnen geven.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de handleiding natuurlijk al tien keer doorgelezen en ook alle handleidingen op cd geleze maar er staat niks over in. Helpdesk zit altijd vol. Ik heb al een andere kabel geprobeerd maar dat hielp niet. In ieder geval wel bedankt voor die ene nuttige reply.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Aansluiting niet goed???????????

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 15 November 2002 @ 21:31:
Aansluiting niet goed???????????
Bedoel je van de splitter naar het modem of bij kpn? Ik heb hem ook op de binnenkomendelijn aangesloten en daar was hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de bekabeling. Bij kpn zou het goed moeten zijn want ze sturen het pakket pas als je aangesloten bent.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:37:

...Het ligt dus niet aan de bekabeling....
weet je het 100% zeker? Oranje betekent vaak collision of verkeerde kabelgebruik of defecte kabel.

OF heb je de driver goed had geinstalleerd?

Probeer eens de reset knopje 3 sec te drukken en modem resetten. Als dat niet helpt ga maar naar dichbijzijde primafoon om te ruilen.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
GrittyKitty schreef op 15 November 2002 @ 21:59:
[...]

weet je het 100% zeker? Oranje betekent vaak collision of verkeerde kabelgebruik of defecte kabel.
Ik heb de goede kabel gebruikt.(utp cat5 2 pair) en dan nog geen flatcable want dat was slecht voor de snelheid stond er(de kabel lag er al van isdn) Bovendien zo het modem het toch wel moeten doen als je hem rechtsstreeks op de binnenkomdende lijn zet? (zo stond het in de probleemoplosser)

Bij mij moest het resetten door en paar keer op de aan uit knop te drukken. dat heb ik gedaan maar naar de installatie weer hetzelfde probleem. Dus dan maar ruilen?

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Het kan zo zijn dat de paartjes van de ISDN kabel anders liggen dan de echte CAT5 paartjes (straight versie dan). En wat bedoel je CAT5 2pair.? (cat5 is 4 paar / 8 stukken, waarvan maar 4 ingebruik zijn)

Check effe de kleurtjescombinatie van je bestaande ISDN kabel of deze klopt met deze

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest er zelf nieuwe stekkertjes anndoen en ik heb al 3 keer gecontroleerd of ik de goede kleuren had. er is dus van de bestaande volgorde niets meer over. maar ik heb wel steeds dezelfde in het midden.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29

Oceria

I've been in between....

Kun je met je pc naar de telefoonaansluiting gaan, zodat je de bijgeleverde kabeltjes voor tussen aansluitpunt, splitter en modem kunt gebruiken? Ik kan me voorstellen dat je de draadjes verkeerd om hebt vastgekrompen als je ze zelf hebt gemaakt.
Verder moet je even controleren of je splitter daadwerkelijk helemaal aan het begin van je telefoon aansluiting zit. De handleiding is wat dat betreft niet bijzonder duidelijk.
Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Oceria op 15-11-2002 22:38 . Reden: Typen is ZOOOO moeilijk ;) ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
ISDN is het zelfde als Cat5 ;)

hmm.. lijkt me toch iets in de modem, het kan ook één van de twee RJ45 portjes zijn van de netwerkkaart of modem.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 21:37:
[...]

Bij kpn zou het goed moeten zijn want ze sturen het pakket pas als je aangesloten bent.
Nee hoor, pas 3 dagen nadat ik mijn pakket ontvangen had, werd de verbinding geactiveerd door kpn.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:20:

Het begint met N en eindigt op OW
Cpt.Morgan schreef op 15 november 2002 @ 21:22:
Het begint met N en eindigt op OW

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Oceria schreef op 15 November 2002 @ 22:37:
Kun je met je pc naar de telefoonaansluiting gaan, zodat je de bijgeleverde kabeltjes voor tussen aansluitpunt, splitter en modem kunt gebruiken? Ik kan me voorstellen dat je de draadjes verkeerd om hebt vastgekrompen als je ze zelf hebt gemaakt.
Verder moet je even controleren of je splitter daadwerkelijk helemaal aan het begin van je telefoon aansluiting zit. De handleiding is wat dat betreft niet bijzonder duidelijk.
Succes!
Ik kan niet met m'n pc naar de meterkast gaan(ja kan wel maar dat wordt erg lastig). Maar er stond in de probleemoplosser dat het ook met alleen het modem kon. dat heb ik dus wel gedaan. Maar toen gaf ie dezelfde fout dus ik denk niet dat het aan die bekabeling ligt. De splitter zit inderdaad helemaal voor alle isdn kastjes.

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Sorry hoor, maar vind ik beetje vaag verhaal wat je vertelt , moet hier effe zelf raden:

Je heb ADSL paket ontvangen, uitgepakt en geinstalleerd volgens KPN hndleiding:

KPN lijn--->telf.WCD------>splitter---->ADSL modem--->PC
----> telf. toestel

in plaats van meegeleverde kabeltjes heb je je oude bestaande ISDN kabel gebruikt.
ISDN kabel gecheked, maar blijkt de aders klopt niet met reguliere CAT5 kabel
ISDN stekkertjes doorgeknipt, daarna met nieuwe stekker met de juiste volgorde geprikt.

Klopt deze verhaall?

Als je zelf kabel maakt, en je weet 100 zeker dat je goed gedaan heeft, check effe of de verticale plaatjes op die stekkertjes daadwerkelijk contact maakt met de elk van de aders.

zoniet, weet ik nie meerr................................rennen naar primafoon... :(

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 11:51
Begin eerst eens met de laatste firmware versie op je modem te zetten, ff halen op www.kpnadsl.nl Ik heb hier ook problemen gehad met mn linesync, met een firmware update nooit meer problemen gehad.
Test je modem direct achter het ISRA punt (kastje waar je telefoonlijn binnen komt) zonder splitter er tussen.
Je linesync moet dan goed opkomen, zoniet lijkt me het dat je modem niet helemaal lekker is, voor oplevering wordt altijd eerst je lijn doorgemeten en aangezien jij een aansluiting hebt gekregen lijkt het me dat dat wel goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
kosz schreef op 15 november 2002 @ 22:45:
Begin eerst eens met de laatste firmware versie op je modem te zetten, ff halen op www.kpnadsl.nl Ik heb hier ook problemen gehad met mn linesync, met een firmware update nooit meer problemen gehad.
Test je modem direct achter het ISRA punt (kastje waar je telefoonlijn binnen komt) zonder splitter er tussen.
Je linesync moet dan goed opkomen, zoniet lijkt me het dat je modem niet helemaal lekker is, voor oplevering wordt altijd eerst je lijn doorgemeten en aangezien jij een aansluiting hebt gekregen lijkt het me dat dat wel goed zit.
Zal morgen eerst eens die firmware downloaden en anders naar primafoon gaan. Ik ga nu eerst :z

Verwijderd

De adsl-modem is van welk merk?

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

22: 53 naar bed...??? welterusten

voor mxstream nieuwelingen kan ook checken naar deze site: http://www.bruring.com/nuke/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het bestand ADSL_nat.ini erop gezet maar dat hielp niks. Ik had eerst PPTP.ini maar toen kon ik niet eens meer proberen in te loggen. Ik ga straks maar eens naar een primafoon winkel.
normaal ga ik niet zo vroeg slapen maar iedereen ging slapen dus ik moest ook. Anders zouden ze weer wakker worden ofzo.
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 22:51:
De adsl-modem is van welk merk?
Het is een Alcatel speedtouch 510
Pagina: 1