laptop ziet netwerk verbinding maar pc niet

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 17:00

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
ik heb een laptop verbonden via een PCMCIA 10 megabit kaartje via een utp kabel naar een desktop pc toe met een 100 megabit netwerk kaartje.

Ik heb op de desktop pc ICS ingeschakeld en dus het IP nummer 192.168.0.1 verkregen. Doe ik op de laptop via de wizard van thuisnetwerk dan kan ie geen ip nummer toewijzen aan de laptop.

Beide systemen draaien XP prof. Ze geven ook allebei aan dat er een netwerk verbinding is, maar elkaar pingen gaat niet, er wordt geen enkel paketje ontvangen, versturen lukt wel. Iemand een idee?

Dich bis echt unne foëzen haas

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

slaay schreef op 15 november 2002 @ 21:11:
ik heb een laptop verbonden via een PCMCIA 10 megabit kaartje via een utp kabel naar een desktop pc toe met een 100 megabit netwerk kaartje.

Ik heb op de desktop pc ICS ingeschakeld en dus het IP nummer 192.168.0.1 verkregen. Doe ik op de laptop via de wizard van thuisnetwerk dan kan ie geen ip nummer toewijzen aan de laptop.

Beide systemen draaien XP prof. Ze geven ook allebei aan dat er een netwerk verbinding is, maar elkaar pingen gaat niet, er wordt geen enkel paketje ontvangen, versturen lukt wel. Iemand een idee?
welk ip/mask heeft de client?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 17:00

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Die heb ik statisch toegewezen op 192.168.0.2. Maar standaard pakt ie zo'n 169.x.x.x nummer als ik de wizard gebruik.

Dich bis echt unne foëzen haas

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
slaay schreef op 15 November 2002 @ 21:11:

Is die 100 mb kaartje een 10/100mb of een 100? en gebruik je een crosscable of een normale kabel?

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.