[nvidia] werkend onder 2 kernels?

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb meerdere kernelversies op 1 partitie.
Onder beiden kan ik de nvidia kernels succesvol draaien.
Echter, als ik van kernelversie wissel, moet ik de nvidia-kernel opnieuw compileren, en dan wordt de "vorige" versie overschreven.
Toch wordt de NVdriver module echt op een andere plaats in /lib/modules weggeschreven.

Je kunt natuurlijk standaard @ boot de nvidia kernel drivers opnieuw compileren (of misschien binary installeren), maar echt elegant is dat nou niet.

(hoe) Kun je twee versies van Nvidia-kernel vreedzaam naast elkaar laten bestaan?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48
jahoor, ik heb een stuk of 10 verschillende kernels en alleen bij de eerste keer opstarten moet ik ff de NVdriver compileren, daarna gaat het voor altijd goed.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:13

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als het dezelfde kernel-versie blijft zou dit probleem kunnen bestaan. Maar ik heb altijd een nieuwere kernel ... De oude blijven gewoon staan en werken nog.

Je kan in de Makefile wel je eigen versie definieeren zodat het wel goed gaat

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja het is inmiddels gelukt.

* AlterEgo doorzag de werking van de nvidia-kernel drivers niet helemaal, en realiseerde zich te laat dat gentoo's emerge automagisch "oudere" versies verwijdert, en daarmee dus Nvidia-kernel keer op keer verwijdert. Meestal prima, behalve wanneer je met meerdere kernel versies werkt.
Dan maar gewoon met het handje compileren en kernel-patchen :)

[edit] het hoeft (voor nvidia en Gentoo) niet met het handje: zo kan het ook:twee maal de nvidia-kernel emergen vanaf dezelfde kernel, met alleen de symlink /usr/src/linux wijzend naar steeds een andere kernel-versie.
Rare dingen, die nvidia-drivers 8)7

[edit 2:] de suggestie uit edit 1 werkt NIET.