Toon posts:

ECS K7S5A + 1800+ prob's

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn sys >

ECS K7S5A
amd 1800xp+
256mb nanya ddr..
alle windowsen al geprobeert, nu atm op ME..

Ik ging donderdag dus naar de pc winkel en kocht:ECS K7S5A en 1800+,alles in ekaar gezet, toen had ik nog 256mb SDram, van PT ofzo, ik start pc op alles gaat goed, amd staat op 1150mhz, ik zet em dus op 133/133, geeft in begin van het winxp opstarten een fout van bios, ik was zo dom om de oude bois drivers te laten zitten, ik dus winxp reinstall..

Na winXP te installen boot ik dus, komt hij niet verder dan na de memorytest, daar blijft de pc gewoon hangen, dus ik d8 mmm, moet iets fout zijn,dus ik zet hem op 100/100, hij boot perfect + gaat snel winxp in, geen probs, ik denk wil dus ff bios updaten met amibios, maja ik dus met opstartdiskette + bios bestanden probeeren bios te flashen, ik kom in amibios, zegt hij > SYSTEM BIOS NOT FLASHABLE.. ik d8 zo ow shit hoe kan dat dan, moet iets fout hebben gedaan..

Later komt me broer thuis, en ik d8 al ligt vast aan het memory,dus ik haal mijn 256MB SDram er uit (merk chip : PT), doe er 1reepje infinion 64mbram er in, en ja het werkt, maja ik had maar 1x64mb reepje en dat schoot niet op, dus ik mog een 265mb DDRram (merk chip nanya) van me broer lenen, ok ik boot met dat er in, op 133/133, en het werk, aleen als hij windows gaat laden, dan geeft hij een blue screen aan,en dan reboot hij gelijk in windows xp en windows ME, dus ik wil bios updaten die Cheepobios ofzo maja dat lukt dus niet, want dan zegt ie SYSTEM BIOS NOT FLASHABLE, :( , want zou ik moeten doen, iemand tips van bios flashen ofzo of zou de bios verkeerd zijn :(

:/ mijn nederlands zuigt >:)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Heb je de search al gebruikt? je bent niet de eerste met een 133/133 probleem op een k7s5a

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je moet volgens mij een jumpertje verplaatsen op het mobo om je bios te kunnen flashen, zoiets dacht ik te herinneren...

Verwijderd

Topicstarter
ik zal wel ff heel goed de search door neuzen, aleen als je et antwoord weer graag! :)

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet gewoon aan het moederboard liggen? :/

Verwijderd

Heb jij Bios Drivers ? waar heb je die ooit gedownload dan ? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:34:
Heb jij Bios Drivers ? waar heb je die ooit gedownload dan ? :P
Doe niet zo bijdehand en help hem is...

Die jongen is helemaal overstuur dat zijn pc niet werkt en jij als packetkiddy blaft hem zomaar af....

Misschien toch je bios flashen (en dan goed flashen) en mocht het daarnaar nog niet werken, gewoon terug gaan naar de winkel en je pc door hun laten nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Revisie is k7s5a 162 , en onderaan het moederbord staat een sticker met een 0 erop , misschien zegt dit jullie iets?

Bvd!!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Prima we gaan los....

Zet eerst je geheugen timings eens op "normaal"

1. Eerst clear de CMOS, dat is de jumper naast het 5de pci sleuf
2. Kijk tgelijekrtijd of de jumper van de bios write potect uit staat
3. Het bios flashen doe je met aminf335.exe en de laatste bios (102902.rom)
4. Flash altijd vanaf een dos boot floppy...

Het probleem van het niet werken van de mobo op 133/133 heb ik wel eens vaker gehoord... (zit er toevallig ook nog een sb 5.1 live in?)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

juist ... dus men neme een win98 cd rom ( bootable). je stelt in het bios in , dat het systeem moet booten van cd rom, je kiest dan start op zonder cd rom ondersteuning, zo kaal mogelijk.
Dan gebruik je aminf335.exe zoals de post hierboven beschrijft. Het laatste bios downloaden zoals hierboven al beschreven staat, dan kan je pas flashen

je hoeft enkel in te typen aminf335.exe 102902.rom dan moet alles goed gaan.

Jij probeert waarschijnlijk vanuit winxp of me te flashen en dan krijg je een melding dat het not flashable is.

• qrazi
  • Laatst online: 30-07 05:24
misschien heeft i een chipset mod nodig? en kijk een s naar de waardes van de voltages.... misschien ligt het probleem wel bij zijn voeding.....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Ehm klinkt stom, maarme broertje gebruikt ook K7S5A (LAN onboard, jij ook?) met een XP 1800+ end 512 mb DDR, dit werkt perfect, messchien kan ie niet de instellengen goed wegschrijven omdat je bios niet flasheble is... denk dat ie daarom bij opstart half denkt wel 100/100 en half denkt 133/133, daarop zou ieder mobo blijven hangen, tip: terugsturen...

Verwijderd

Ik had precies de zelfde problemen tot vandaag. Ik had ook een K7S5A + 1800+ Xp. Ik ben terug gegaan naar de winkel en heb hem geruild! Bij zo'n kreng krijg je toch steeds dezelfde problemen! Gewoon terug doen, is de moeite niet waard eraan te sleutelen! Ergens in een topic stond btw ook iets van dat de bios van de K7S5A niet goed was ofzo...Moet je maar even zoeken! ;-)

Btw ik had revision 3.x

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

je moet je bios gewoon kunnen flashen. Bij mij lukte het in het begin ook niet. Maar toen ik het met een ander proggie probeerde ging het wel.

BIOS-flashen:

pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com

pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal

zet je computer uit.

zet je computer aan met de windows 98 bootdisk. Die kun je downloaden op

wacht tot je in dos bent.

typ cdrom:\aminfxxx.exe 020206l.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe 020206.rom. ami82724 hier te downloaden, mocht dat andere programmaatje niet werken

druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.

start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Waarom niet gewoon flashen vanaf de HD??

• EternalDragon
  • Laatst online: 06-03-2013
YoMaN schreef op 17 November 2002 @ 01:52:
je moet je bios gewoon kunnen flashen. Bij mij lukte het in het begin ook niet. Maar toen ik het met een ander proggie probeerde ging het wel.

BIOS-flashen:

pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com

pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal

zet je computer uit.

zet je computer aan met de windows 98 bootdisk. Die kun je downloaden op

wacht tot je in dos bent.

typ cdrom:\aminfxxx.exe 020206l.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe 020206.rom. ami82724 hier te downloaden, mocht dat andere programmaatje niet werken

druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.

start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed
Standaard bootdisk ziet de cdrom volgens mij niet hoor!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 21:44
Alientrader schreef op 16 November 2002 @ 10:00:
Prima we gaan los....

Het probleem van het niet werken van de mobo op 133/133 heb ik wel eens vaker gehoord... (zit er toevallig ook nog een sb 5.1 live in?)
ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven maar dan met de 6 ipv de 5 en idd met een sb 5.1 erin, is die eruit halen dan de oplossing :? nochtans heb ik de sound onboard gedisabled

Verwijderd

Ik heb zelfde alleen XP2000+ en maar een 235 watt voeding. En ik krijg steeds Freezes als ik PC een tijdje aan heb, hoe kan dat ? is er iets kapot aan mobo/cpu ? Of moet ik een 300 watt voeding aanschaffen ?

Update:
kreeg net een blue screen met Invalid procces handle en 10 sec later rebootte die :/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2002 18:30 . Reden: Update ]

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

het is denk ik nu tijd dat roi even reageert, ... over de voortgang van zijn probleem...

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Teun

Teun

Was YoMaN

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 11:29:
Waarom niet gewoon flashen vanaf de HD??
Kan, maar niet als je bij XP een ntfs-indeling hebt.
EternalDragon schreef op 17 November 2002 @ 16:22:
[...]

Standaard bootdisk ziet de cdrom volgens mij niet hoor!
Bij mij wel. Ik heb gewoon een windows 98 bootdisk gemaakt. En die herkent alletwee mn cdroms.

Verwijderd

bij mij wilde flashen eerst ook niet. bios resetten naar fabrieks instellingen, dan lukt het wel. (uiteraard met bootdisk) oh enne neem de nieuwste cheepoman bios (googlen naar cheepoman?) en stel de fsb in op 138/138 (133/133) geeft soms probs

[Tip bmt geheugen probs] doe zo snel mogelijk de chipset mod (zoek op 3sje of k7s5a) deze wordt te warm.

Bij mij k7s5a + 1800+ = no problemo

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:44

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 21:57:
Revisie is k7s5a 162 , en onderaan het moederbord staat een sticker met een 0 erop , misschien zegt dit jullie iets?

Bvd!!
sticker met 0??? ik heb eentje met 5
en nee je moet niet vanaf een floppy flashen,.. je moet van je HDD probeer dat maar weet wel (99,9%) zeker dat het werkt

edit:
ow fuck je hebt niet fat32

I don't want no cake, I want me some pie!

• Teun

Teun

Was YoMaN

Alientrader schreef op 16 November 2002 @ 10:00:
Prima we gaan los....

Voor iedereen die het niet weet.
Wat Alientrader zegt klopt niet. Flashen vanaf een diskette is het meest instabiele wat je kunt doen. Ik zeg niet dat het niet kan. Maar de kans op corrupte files door slechte diskettes is veel kleiner/afwezig als je het vanaf een cd of van je harde schijf doet.
flotterpower schreef op 18 November 2002 @ 14:11:
[...]

sticker met 0??? ik heb eentje met 5
en nee je moet niet vanaf een floppy flashen,.. je moet van je HDD probeer dat maar weet wel (99,9%) zeker dat het werkt

edit:
ow fuck je hebt niet fat32
flotterpower heeft het wel goed. :)

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

YoMaN schreef op 18 November 2002 @ 17:48:
[...]
Wat Alientrader zegt klopt niet. Flashen vanaf een diskette is het meest instabiele wat je kunt doen. Ik zeg niet dat het niet kan. Maar de kans op corrupte files door slechte diskettes is veel kleiner/afwezig als je het vanaf een cd of van je harde schijf doet.
En daarom zit er een CRC check (cyclic redundacy check) ingebouwd in de .rom, bij een corrupte diskette word de file van te voren niet goed gekeurd door aminf335.exe

Maar goed je kan natuurlijk ook flashen vanaf je harde schijf, zolang je het maar doet onder "echte" dos modes en niet dos onder windows...

Waar blijft trouwens de reactie van de topic starter :?

• Teun

Teun

Was YoMaN

Alientrader schreef op 18 november 2002 @ 18:08:
[...]

En daarom zit er een CRC check (cyclic redundacy check) ingebouwd in de .rom, bij een corrupte diskette word de file van te voren niet goed gekeurd door aminf335.exe

Maar goed je kan natuurlijk ook flashen vanaf je harde schijf, zolang je het maar doet onder "echte" dos modes en niet dos onder windows...

Waar blijft trouwens de reactie van de topic starter :?
het zal wel erg fout zijn gegaan. :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het 2keer gedaan van een diskette :/ maja :)

Het werkt!, ik had mijn mobo weer trug gegeven aan 'de' winkel, hij had hem getest zei het en hij werkte, ik test hem weer thuis... doet percies et zelfde,ik ging de nieuwe cheepobios downloaden :), en tadaa het werkt! :D

tnx voor jullie hulp..

grtz roy :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2002 22:22 . Reden: blabla ]

• JdM
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

:'( snif... een happy end is zo mooi.. :+

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mooi zo, btw, flashen vanaf een HD als je een NTFS partitie is niet echt aan te raden. dus gebruik een floppy!

• Teun

Teun

Was YoMaN

Bar-Le-Duc schreef op 19 November 2002 @ 09:49:
mooi zo, btw, flashen vanaf een HD als je een NTFS partitie is niet echt aan te raden. dus gebruik een floppy!
Dat kan niet zelfs. Gebruik een CD! Is echt veiliger. Ik heb meer kapotte diskettes gezien dat kapotte cd's

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 06:51
Naja, op een cd sla je zo lastig je huidige bios op als backup :?

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Topicstarter
maybe is het probleem ook wel op gelost door de koeler anders om te zetten :P klinkt raar maar oke, ik kreeg een amd koeler, later toen ie verkeerd was haalde ik hem er vanaf, zag ik dat de koel pasta maar voor de helft op de core heeft gezeten, meeeby heeft dta geholpen :)

• Teun

Teun

Was YoMaN

Jester schreef op 19 November 2002 @ 16:16:
Naja, op een cd sla je zo lastig je huidige bios op als backup :?
Tsja, dat is leuk als het je eerste bios-update is. Maar als je van de een-na-nieuwste naar de nieuwste gaat. Dan hoeft dat niet, want die andere kun je dan nog downloaden.
Of zit ik heel ver naast? Ik heb nog nooit een backup van mn oude bios gemaakt.

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 21:44
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 13:50:
bij mij wilde flashen eerst ook niet. bios resetten naar fabrieks instellingen, dan lukt het wel. (uiteraard met bootdisk) oh enne neem de nieuwste cheepoman bios (googlen naar cheepoman?) en stel de fsb in op 138/138 (133/133) geeft soms probs

[Tip bmt geheugen probs] doe zo snel mogelijk de chipset mod (zoek op 3sje of k7s5a) deze wordt te warm.

Bij mij k7s5a + 1800+ = no problemo
gaat die cheepoman ook op de k7s6a ? en wat is die chipset mod :?

reden waarom ik dit vraag: mijn mobo wil niet opstarten als ik het op 133/133 instel :'(

plz answer fast, want niets is zo zielig als een 2000+ op 1250Mhz te moeten draaien ipv 1662.5

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
chipset mod moet je nazoeken bij de FAQ op ocworkbench.com/ecs

Het houd in dat de cooler op je chipset met dubbelzijdig tape vastzit, en dit gewoonweg niet voldoet, wat instabiliteit veroorzaakt. door dit los te wrikken, goed schoon te maken en met coolpasta weer her te monteren, word je chipset veel minder warm.

weet niet of dit ook voor je k7s6a geldt, check ocworkbench. weet ook niet of cheapo erop kan, d8 het wel aangezien je ook een k7s6a bios op de k7s5a kan d8 ik, maar ga maar niet van mijn woorden uit

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

hiero alle biossen voor k7s6a ,deze website is van een gast die een bekende is op ocworkbench...

suc6

Verwijderd

ff een dom vraagske, ik heb ook een k7s5a met cheepoman bios (voorlaatste versie) nu wil ik gaan overclocken maar dan kan het nuttig zijn om voltage te verhogen, wel nu , hoe doe ik dat in m'n BIOS aangezien ik geen volt mod wil toepassen of zoiets, voor zover ik kon zien was dat n,iet echt aanpasbaar in bios...
iemand raad?

• Teun

Teun

Was YoMaN

D@SîR0 schreef op 19 november 2002 @ 19:15:
[...]
gaat die cheepoman ook op de k7s6a ? en wat is die chipset mod :?
Nee die werkt niet op een k7s6a. Daar moet je een OC-bios voor een k7s6a voor downen. Een OC-bios voor k7s5a kan volgens mij niet eens op een k7s6a. De ene heeft een ami bios en de andere een award.
Ik heb een chipsetmod gedaan. Er zit bij mij nu een koelblokje met een fan op. Maar ik kan niet zeggen dat het echt veel geholpen heeft. Ik heb trouwens een k7s5a dus ik weet niet of het op een k7s6a wel zin heeft.
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 21:02:
ff een dom vraagske, ik heb ook een k7s5a met cheepoman bios (voorlaatste versie) nu wil ik gaan overclocken maar dan kan het nuttig zijn om voltage te verhogen, wel nu , hoe doe ik dat in m'n BIOS aangezien ik geen volt mod wil toepassen of zoiets, voor zover ik kon zien was dat n,iet echt aanpasbaar in bios...
iemand raad?
Is niet zo heel dom hoor. Maar zonder mod kan dat jammergenoeg helemaal niet met een k7s5a. Als je wil overclocken moet je eigenlijk toch een ander bordje kopen. je kunt wel de FSB een beetje verhogen. 142 / 147 moet haalbaar zijn zonder extra cooling.

Pagina: 1