Toon posts:

Laptop kan niet meer browsen, wel ping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik regelmatig m'n laptop om te surfen en te downloaden. Zo ook vandaag.
Beetje browsen, beetje Trilliannen, etc

Laat ik 'm even een uurtje staan (aan), en ga achter m'n andere PC zitten om wat te NFS'en. Grijp ik daarna weer even naar m'n laptop om m'n hotmail te checken.

De startpagina staat (uiteraard) op www.tweakers.net, maar hij liet niets zien. Hij zocht naar verbinding, waarna ik zo'n standaard 'not found' schermpje kreeg. WTF. Nouja, ik wilde alleen even m'n Hotmail checken. Hierbij gaf ie weer hetzelfde gezeik. Nu dacht ik dat er weer wat met m'n server aan de hand was. Maar daar leek ook alles in orde. Op de server zelf kon ik browsen.

Dan maar even op de andere twee workstations proberen. Jawel, ook daar kan ik gewoon surfen. (anders postte ik hier nu ook niet ;))

Nu heb ik alle netwerk instellingen van m'n laptop nagekeken. Let wel- hij is in de tussentijd niet uit geweest, en heb ook niets gewijzigd. Van het ene op het andere moment laat IE me niet meer browsen.

Pingen van m'n laptop naar m'n andere pc's gaat prima.
Pingen van m'n andere pc's naar m'n laptop gaat prima.
Nu komt het...
Zelfs pingen naar www.tweakers.net gaat prima! :? De verbinding is er dus...
Pingen naar www.hotmail.com gaat weer niet :? (edit: dat lukt vanaf geen enkele PC dus, zal wel geblockt zijn dan, met browsen op andere pc's kom ik er nl. wel)

M'n firewall houd m'n laptop ook niet tegen. Hij wil ook niet browsen als ik m'n firewall op 'allow all' zet.

Oftewel: M'n laptop ziet alles in m'n netwerk. Alles in m'n netwerk ziet m'n laptop. Alles kan gepingt worden. Maakt niet uit van welke kant of welk doel.

Maar waarom kan ik dan niet surfen??? :? :? En waarom gebeurt dat van het ene op het andere moment??? :? :?

M'n netwerk ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    ADSL modem
        |
        |
Server (NIC1- 3Com)

Server (NIC2- onboard)   (192.168.0.1)
        |
        |
     Switch ---------------------------------
              |         |         |         |
             PC1       PC2       PC3      Laptop
          (x.x.0.10)(x.x.0.11)(x.x.0.12)(x.x.0.30)

Ik snap het effe niet...

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je eens met een andere browser proberen?

Verwijderd

Topicstarter
oVRoM schreef op 15 november 2002 @ 21:08:
Kun je eens met een andere browser proberen?
Geen succes. Met Opera 6.03 is er ook geen webpagina te bezichtigen.
Ook Trillian kan met geen enkel netwerk verbinding krijgen

OS is overigens XP home op laptop, XP pro op de andere workstations en win2000 pro voor de server

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

Predator

Suffers from split brain

Wat gebruik je om je internet te delen ?
Internet connection sharing ? Sygate ? Winroute ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Heb je onlangs ook service pack 1 geinstalleerd voor XP?
Er schijnen meer problemen te zijn met dat sp1.
Bij mij is het zo: ga ik naar een site op en pcee die het op mn andere pcees wel doen, dan geeft ie: kan pagina nie vinden.
Nu komt het mooie: op de andere pc typ ik www.jantje.com bijvoorbeeld dan werkt ie mooi, maar op de betreffende pc kan ie de pagina niet vinden. typ ik echter jantje.com dan laad ie wel in maar zonder afbeeldingen en helemaal verminkt.. dat www zit dus ook ergens niet goed.

microsoft forums staan redelijk vol met dit probleem, en niemand schint er nog een antwoord op te hebben behalve sp1 verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Sygate Home Network voor de internet sharing, en Sygate Personal Firewall Pro 5. Verder heb ik geen service packs voor XP geinstalleerd. De server (2k) is wel up-to-date qua service packs

Verwijderd

en wat gebeurt er als je alleen een ip adres intikt?
probeer 212.204.192.3 eens.

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde resultaat - pingen naar 212.204.192.3 gaat prima, maar surfen naar dat IP lukt weer niet (had ik overigens al geprobeerd)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk hier eens: Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen

Onderaan de hele lange post van mij, helaas is de oplossing met het installeren van winsock opnieuw alleen voor win95/98/me.
Wat je wel kan proberen is de site van http://www.cexx.org/newnet.htm te gebruiken, daar staan ook nog andere links naar evt. winsock restore procedures. Weet overigens niet of dit wel voor XP geldt, maar dat zie je gauw genoeg.

Overigens als je KaZaA (new.net) draait, verwijderen en opnieuw installeren wil soms ook nog welleens helpen overigens geldt dit ook voor een evt. Firewall.

Verwijderd

en je hebt dat probleem bij andere pc's niet? Die kunnen wel gewoon browsen?

Want mijn probleem was vergelijkbaar, maar toen kon geen enkele pc browsen. Als je een browse probleem hebt dan is de kans groot dat of je gateway niet goed staat ingesteld of je DNS niet goed wordt doorgegeven. In mijn geval was het de DNS, en heb ik in winroute handmatig de DNS servers moeten invoeren. Daarna is er geen enkel probleem meer geweest.

Dus controleer je DNS server en je gateway!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, hij heeft altijd gewerkt, en zonder iets te wijzigen werkt het opeens niet meer. Ik heb nu de firewall helemaal uit staan, alle programmas die niet nodig zijn ook uitgezet, alle netwerk-instellingen van de laptop vergeleken met een andere workstation waarop browsen wel lukt- het klopt allemaal.

Verder heb ik nog de server gereboot. SHN services opnieuw gestart

helemaal niets helpt :'(

Ik begrijp er helemaal niks meer van! :( :( :(

Ook de winsock repair procedures gevolgd- geen resultaat :(

Verwijderd

Topicstarter
Misschien binnenkort maar eens m'n hele netwerk opnieuw installeren :(

(zodra ik m'n 2600+ eindelijk binnen heb :()

Verwijderd

Topicstarter
Gek... 'k heb het probleem even naast me neer gelegd, even wat anders gedaan. Laptop blijft intussen aan staan, gaat naar standby mode.. Ik haal 'm er later uit, en ik kan ineens weer browsen? :? :?

Was hiermee maar het probleem opgelost... niet dus. Nu, een poosje later wil ie WEER niet browsen! :(

Wat is dit voor een machine???

Verwijderd

Topicstarter
Weer een kickje

:( :( :(

Ik heb ondertussen AL m'n PC's opnieuw geinstalleerd.
Alles kreeg weer verbinding, kon surfen, etc.

Maar nu heeft een andere PC dan m'n laptop precies hetzekfde probleem!!!!!
Ik begin er een beetje moedeloos van te worden :(

Ping wel, surfen niet :(

Ik heb al geprobeerd het TCP/IP protocol te resetten mbv netsh int ip reset c:\resetlog.txt

GEEN resultaat!

Wie oh wie weet de oplossing, want ik kom er helemaaaaaal niet meer uit!!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je andere pc's uitstaan doet hij het dan?
wel wat je ook kan proberen is telnetten aar een ip + poort 80 dat zou je in ieder geval verbinding moeten krijgen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hoeveel licenties heb je in je sygate ingevuld? Ik had namelijk ook het probleem dat ik per ongeluk een 5 user licentie had gemaakt ipv unlimited, en met 4 (!) users gebruikten we die 5 licenties al.. Maar dan heb ik het wel over Sygate 3.11..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 21:34

bitflusher

flushed die *** pc

mooi, nu heb ik dit probleem ook

zijn er nog mensen met heldere ideeen?

opsomming:
- ip + dns + gateway van dhcp is prima
- ping naar www.google.com gaat ok
- in IE geen proxy
- andere browser gaat niet goed