DE KAST

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Topicstarter
Ik heb net besloten wat voor systeem ik ga kopen, alleen het meest essentiele onderdeel heb ik nog niet gekozen: de kast.

Ik moet er toch weer 3 jaar tegen aan kijken, dus hij mag er wel goed uit zien. :)

Iemand suggesties?
Het moet een atx midi of bigtower zijn.

Verwijderd

Uhm, ja hoeveel geld wil je eraan uitgeven?

Verwijderd

De AOpen HX- en HQ- torens zien er prettig uit, en zijn behoorlijk goed (met name de bigtowers).

Als je een echt stoere bigtower wil kun je de Supermicro SC 750/760 nemen, maar die is wel iets duurder. Hij is echter ook een stuk beter.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
inwin Q500 met 300Watt voeding die weer een beetje verbouwen krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/link_dezjay1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/link_dezjay2.jpg

Ben nu bezig met mijn 2e Q500 deze wordt nog kweller

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/cases_7896A-big.gif

Wat vindt je van deze kast?

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Pierik

I'll be back!!!

Ik heb vorige week donderdag een A-Open HQ45 kast gekocht en da's een mooie kast en hij bevalt mij prima. :)

Iracing Profiel

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De HQ-08 die is :9~

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heej, wat vind je van deze kast?

webcam mode on

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/SYSTEM.JPG

/webcam mode off

Dit is een kast met schuifklep, dus wel zo netjes..... hehe.. :P
Deze kast heb ik gekocht bij NoRRoD Computers in Groningen. :)

Whatever.

Verwijderd

Offcourse de Supermicro AC-760 (of de AddTronics, is nagenoeg hetzelfde) Meer wil je niet. Oh ja, als je dakloos wordt kun je er ook nog in gaan wonen ;)

• JointFillah
  • Laatst online: 24-08 07:13

JointFillah

Techno Addict

Ik heb ook net een nieuwe kast gekocht(bij Man & Muis)....ook met schuifdeur :)
Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/scans/adapted/kast_zwart5.jpg
Als je op een knopje druk schuiftie automatisch naar beneden-> Heel patserig, maar wel leuk;)
En hij is nog goedkoop(298,- :)) ook!

~* Peace, Love & XTC *~

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 12:12
Nu we het toch over kasten hebben...
Ik vind die cases van CDI(http://www.computersdivine.com) erg aantrekkelijk. Een beetje gekleurde kast inclusief fans en 300W voeding kost rond de $300 dollar. Da's veel geld maar ik heb het er wel voor over.
Na een emailwisseling bleek dus dat er voor Shipping, Handling en custom taxes nog zo'n $250 tot $300 bij zou komen :(

Weet iemand of je deze (of soortgelijke kasten) iets meer in de buurt kunt kopen/bestellen?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

wat een enorme bakken allemaal zeg!
Wil niet lullig doen, en het zal wel goed zijn voor de airflow en AL je RAID hd's fikkers, cdromspelers, Super orb's en weet ik nog wat allemaal meer, maar ik vind dat een kast niet TE groot moet zijn (bigtowers vind ik dus TE groot), dat vind ik dus alleen als het er alleen maar over gaat of ik hem mooi vind of niet.. Functioneel is anders natuurlijk, en dan is zo'n koeiekast wel :9

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 12:12
Uit eigen ervaring is voor mij een miditower idd ruim voldoende.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
Bigtower is juist ideaal als je wat minder ruimte hebt op je bureau, die zet je er gewoon naast op de grond!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik zou een Aopen HQ-08 nemen. Die zijn mooi en goed.

Verwijderd

Ik zou idd ook de AOpen HQ08 nemen (grijs).
Hij is gewoon errug mooi en niet duur (269,-)
en nog eens ruimte voor cooling ook!

check www.informatique.nl voor een plaatje..

Verwijderd

Ik ben een A-Open HX fan :) Heb twee HX-08's en 2 HX-45's en moet er binnenkort weer 1 bij hebben voor me megasuperlauwe nieuwe systeem, en dan denk je wrom niet een HQ08 nou, omdat je die niet tegen elkaar aan kan zetten omdat je dan met dat kloterige rondingetje zit. En 4 van die wazige kasten onder je buro heerst wel :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Die A-Open kasten zuigen echt qua afwerking binnenin. Je snijdt je vingers OVERAL aan. Daar komt nog eens bij dat de airflow in die A-Open gevallen ronduit BAGGER is. Voor iets minder geld heb je bij MyCom de InWinn Q700N, ook niet de beste kast, maar goedkoper en BETER als de A-Opens... Perfect afgewerkt, veeeeeeeeeel betere airflow, geen blauwe baby-kleurtjes...:)

Verwijderd

Meendering, jij hebt in ieder geval verstand van monitoren. Mooie LGE flatron 795FT plus heb je daar staan. goh lijkt veel op die van mij ;)

Dit http://www.aiyamicro.com/cases_liteon_atx_tp600.htm is mijn kast

hier staan ook wel wat leuke kastjes http://aiyamicro.com/cases_computer.htm

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik vind die INWIN Q500S (MIDI TOWER) ook heel erg mooi... ik zou zelf ook een Midi tower nu willen want ik sleep mezelf een hernia met mijn INWIN 600 kast die ik nu heb.

Alleen.. bij die Q500S zit de voeding OVERDWARS en das echt kalote want ik hou dan echt geen ruimte over tussen HSF en voeding.

Maar ik vind 'm wel gaaf vanwege z'n *dikke* / *brede* uiterlijk. Van die Midi-towers waar je bijna 2 3,5" drives naast elkaar kan hangen.. :) Weet iemand zo'n kast waar de voeding *WEL* horizontaal zit?

CdB: volgens mij heb jij zo'n kast die ik wil hebben! Zo'n lekkere "dikke" Midi-tower, waar de voeding dus gewoon HORIZONTAAL zit. ? Heb jij misschien foto's van *jouw* kast? Waar is hij te koop..? en .. kan ik hem ook met een 300watt voeding krijgen? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

chicon delft en chicon rotterdam
ik heb em in delft gehaald.
De breedte is HEEL fijn met kabels en je airflow en ruimte voor alle dingen. Ik wil geen bigtower maar wel ruimte daarom heb ik dit ding gekocht. Ik heb een gat in het RECHTER paneel (waar de mobo zit) gezaagd en er met een regelaar een babst kogergelagerde fan erin gezet. Omdat de kast zo breed is is daar dus ruimte voor. Fan zit NAAST de voeding die IDD horizontaal zit!

M'n kast is 23,5 cm breed. Nadeel van de kast is dat ie geen appart uitneembare panelen heeft dus als je iets wilt doen moet je de hele huls eraf nemen ipv alleen linker paneel. Gaat toch nog erg makkelijk hoor dus het is niet zo heel erg.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hmmmmm hij is wel duur hoor.. F200,- piek met een 235watt voeding? Een 235watter is echt niet genoeg.. :( Met een goede 300watt voeding er in, wordt ie alsnog iets van 290 piek ofzo.. ?

Of levert Chicon hem ook met 300watt voeding?

Of zit ik nou verkeerd te kijken? Midi Tower TX600S ATX = Lite-On ATX TP600 kast?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ja, duur duur, nee het is nie goedkoop nee. Maarja je wil wel een beetje kwaliteit toch? Bedenk wel dat als je nu een goeie kast koopt, je daar waarschijnlijk langer mee kan doen als je processor. ;)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ja hallo.. als ik voor f250,- een AOpen HQ08 hebt met een 300watt voeding.. dan vind ik f200,- voor een Midi-tower met een 235watter wel een beetje errrug duur. Zeker als er geen zijpanelen aanzitten..

Verwijderd

Als je wilt kun je die van mij overkopen voor 100,- en daar een 300 watt voeding in zetten. Krijg je uiteraard die babst installatie erbij. Dan kun je wel nog even een schakelaartje vervangen die ik er zelf ingeklust had maar stuk was gegaan (doet het zo ook, Zware fan die met een traploos potmetertje en een spanningsregelaar de fan harder en zachter kan laten lopen. Dat extra schakelaartje is om direct op max Voltage te zetten of via de potmeter of uit. Dus er zitten drie gaten in de kast). Ik ben uiterst tevreden met m'n kast/computer, MAAR ik zou wel een extra 5,25 bay willen hebben (uiteraard ook weer zo'n brede kast). Tis niet superhard nodig dus zo niet dan niet.

Ehm en alleen die bapst fan is al 35,- nieuw in de winkel btw.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Oh, das wel een goeie deal.. Heb ik wel oren naar! :) Wat voor fans heb je exact in die kast zitten dan ? (60/80/120mm, CFM/Db?)

Verwijderd

HQ-45 Blauw heb ik twee maanden geleden gekocht! Hele mooie kast! :)
Ik wilde alleen de HQ-08, maar die was 2 mm te hoog :(:( deze zou dus nèt niet in mijn computertafel kunnen... Klote computertafel!:(:(!!!

Verwijderd

mooie kast voor ƒ 249
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.nl/product_images/PE042618.JPG

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 01:25 schreef P@ het volgende:
mooie kast voor ƒ 249
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.nl/product_images/PE042618.JPG[/quote]LOL :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

zeg waar kan je die papst coolers dan kopen in NL.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Tazman, de fan is 8 cm kogelgelagerd 2,5 watt (kan flink blazen, vandaar dat ik er een regelaar op gezet heb).
Denk er maar een weekje over na. M'n huisgenoot is wel thuis maar ik ben een weekje in germany (studiereisje). Stuur me een emailtje dan zullen we via email verder kijken.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb gisteren m'n AOpen HQ-08 gekocht, damn ik wil nooit weer anders dan AOpen... wat zijn die kasten stevig, alleen niet echt low-noise...

Verwijderd

DE enige echte KAST komt toch uit Fryslân ;)

Greetz,

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

<quote> CdB
Tazman, de fan is 8 cm kogelgelagerd 2,5 watt (kan flink blazen, vandaar dat ik er een regelaar op gezet heb).
Denk er maar een weekje over na. M'n huisgenoot is wel thuis maar ik ben een weekje in germany (studiereisje). Stuur me een emailtje dan zullen we via email verder kijken.
</quote>

wil je daarmee zeggen dat ik een bestelling bij je kan doen voor die coolers??
weet je ook wat 120mm fans kostten?

mail me anders ff resettim@hotmail.com

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 01:25 schreef P@ het volgende:
mooie kast voor ƒ 249
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.nl/product_images/PE042618.JPG[/quote]Deze kast heb ik ook, met kleren erbij heb nog Xtrs isolatie :)

Ook leverbaar met wielen...

• Atteman146
  • Laatst online: 23-08 17:50
In ieder geval genoeg ruimte voor hd's enz.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 11:04 schreef Atteman het volgende:
In ieder geval genoeg ruimte voor hd's enz.[/quote]HD = HandDoeken?

Alex K
Pagina: 1