Problemen met speakers door aantal Ohm??

Pagina: 1
Acties:

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ten eerste:
Kheb de FAQ gelezen, vandaar dit topic :P
Ten tweede:
Dit heeft niks te maken met mijn andere topic in audio,video % Hifi Forum
Ten derde:
Ik heb de search gebruikt

Nu het probleem,
kheb sinds kort mijn audio systeempje uitgebreid met 3 boxen. Ik ben newb op audio gebied. Maar het werkt niet goed. Naar mijn mening geven de boxen voor en center goed geluid. Maar de boxen achter geven heel zacht geluid, kan ik niet harder krijgen(lees: bijna onhoorbaar).

Nou hoorde ik van een vriend dit kan met Ohm te maken hebben. Dus ik achter op mijn versterker kijken, daar staat dat de speakers tussen de 8~16 Ohm (moeten?!?!) hebben.

Mijn voorspeakers en center speaker hebben 6 Ohm.
Mijn achterspeakers hebben 4 Ohm.

Als ik mijn achter speakers als enige speakers gebruik(dus als voor speakers doen ze het goed).

Maar in een surround systeem werkt het dus niet?

Mijn probleem, moet ik nou 5 nieuwe boxen kopen allemaal met een Ohm van 8 of/tot 16 of hoe/wat?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Soory als ik blaat, maar ik heb altijd begrepen dat, als je te weinig ohmse speakers aansluit je je eindtrap oververhit omdat ie door de lage weerstand zijn power niet kwijt kan, het resultaat zal een kapotte eindtrap zijn...

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Stroom neemt toch altijd de weg van de minste weerstand (en de eenheid daarvan is Ohm B)) dus als je voorste boxen 6 ohm zijn gaat de stroom daar eerst door heen, en dan pas naar je andere boxen. Najah niet helemaal, maar was ook al in de derde dat ik dat kreeg! :D

Hmm volgens mij slaat dit nergens op! Negeer maar ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Sjeik op 15-11-2002 20:33 . Reden: DOM DOM DOM ]

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Radian schreef op 15 november 2002 @ 20:28:
Soory als ik blaat, maar ik heb altijd begrepen dat, als je te weinig ohmse speakers aansluit je je eindtrap oververhit omdat ie door de lage weerstand zijn power niet kwijt kan, het resultaat zal een kapotte eindtrap zijn...
of een goede amp slaat in beveileging