Toon posts:

Cas m.b.t Overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc bestaat uit:

MSI KT4 ULTRA
AMD ATHLON XP 2000+
256MB 333MHZ DDR CAS2.5

Als ik mijn geheugen op cas2.5 zet dan kan ik mijn fsb naar 140mhz (cpu 1742mhz) gooien. (normaal 133mhz). Echter als ik mijn geheugen op cas3 zet kan ik de fsd naar 146mhz (cpu 1837mhz) gooien.

Weegt de timing van mijn geheugen meer of minder voordeel op dan de overclock?

Verwijderd

dat kan je toch gewoon proberen door verschillende settings te gebruiken en die te benchen in bv. Sandra?

Edit: best zaad geheugen als het op cas 2.5 niet eens boven de 140 mhz FSB kan lopen.Je kunt denk ik beter uitkijken naar nieuw geheugen.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Denk dat de timing meer uit maakt, maarja het verschil tussen 2.5 en 3.0 is ook niet echt groot he :| kan je niet meer mhz eruit pompen????

Verwijderd

Topicstarter
Nee, bij een hogere fsb loopt de pc niet meer stabiel, bij te zware applicaties gaat de pc dan rebooten. Maar is het dus echt zo dat geheugen timing meer uitmaakt? als ik me geheugen op Cas 1.5 laat lopen en niet overclock (1666mhz)? Dan zou ik een evengrootte prestatie winst hebben als Cas3 maar dan op 1837mhz?

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is net nieuw 95 euro voor betaald, zou beetje prijzig worden nu al nieuw geheugen.

Edit: dit geheugen kost nu nieuw 114 euro (in oktober flink gestegen)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:05

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 20:18:
Nee, bij een hogere fsb loopt de pc niet meer stabiel, bij te zware applicaties gaat de pc dan rebooten. Maar is het dus echt zo dat geheugen timing meer uitmaakt? als ik me geheugen op Cas 1.5 laat lopen en niet overclock (1666mhz)? Dan zou ik een evengrootte prestatie winst hebben als Cas3 maar dan op 1837mhz?
er is geen Cas 1.5 voor zover ik weet, en geef je geheugen eens wat meer voltage als je gaat overclocken

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen voltage staat op max 2.8volt. Nee, misschien bestaat er geen Cas1.5 geheugen maar ik kan me mobo hier wel op instellen en het geheugen draait hier ook wel op.

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Hmm koop dan een goed reepje twinmos, ik kan 188 FSB @ cas 2 met strakste timings >:)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
:'( iemand nog intresse in 256 mb ddr geheugen?

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

hehe ik had vandaag ook even mijn geheugen op cas 2 gezet ( 2x 512 mb pc133 cas3 geheugen.) nou dat trok ie dus niet. Het resultaat: Mijn computer starte totaal niet meer op :S chomos reset en alles weer opnieuw in moeten stellen. Daarna nog problemen gehad met windows en 1.5 uur verder werkte alles gelukkig weer zoals het zou moeten.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 16:02
Hmm het spontane rebooten kan dat niet komen door 'n gare voeding?

Verwijderd

Topicstarter
300 Watt voeding 1 jaar oud, gaar?.....nee denk het niet voltages wijken niet meer dan 5 procent af.

Verwijderd

merkloos geheugen moet ook wel kunnen draaien op cas 2 144 mhz. Bij mij tenminste wel. Ik heb M-Tec (staat op de chippies) en dat draait stabiel 144 @ cas 2 snelste timings. Ik weet dat het niet echt gewelidig is ofzo. Maar het kan best ergens anders aan liggen. Dat geheugen van mij kosste ook geen drol, en ik heb nog wel 512 MB. (in vergelijking met merkgeheugen)
Pagina: 1