Toon posts:

Monitor kan kleuren niet behouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een no-name 14 inch monitor uit 1996. Model nr: JD144C
Die soms z'n kleuren verliest of er komt een blauwe waas overheen. Een klap(je) is meestal voldoende om het geheel weer goed te krijgen maar, na twee minuten weer hetzelfde probleem.

Ik las in een aantal andere topics dat dit aan de VGA kabel zou kunnen liggen maar, bij deze monitor is de VGA kabel geintegreerd in de monitor zelf. Da's minder. Toch maar dat ding open maken. (misschien zit er iets anders los) Nu komen uit het kleurenkanon doorzichtige plastic reepjes die over de beelbuis lopen. Die reepjes zitten op de beeldbuis vast getaped en sommige zitten een beetje los. Zou dat het kunnen zijn?

De rest van het systeem is overigens 100%. Het ligt dus of aan de kabel of aan de monitor zelf.

Verwijderd

Ik hoop dat je weet dat er aarig wat stroom op zo'n monitor kan staan, ook als ie al een tijdje uit heeft gestaan. Als je toch gaat kijken kijk dan naar het printplaat achterop de beeldbuis, haal dit er een keer af (voorzichtig!!) en ze m er weer op, herhaal dit zonnodig een paar keer zodat de ingang van de beeldbuis weer goed contact krijgt...Oh ja wees niet zo stom en Zet die monitor wel ff uit he....? Ook nog een idee is om de monitor ff uit te blazen met perslucht.....

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die spanning dat wist ik. Bedankt voor je printplaat tip.

Welk gedeelte van de monitor wil je dat ik behandel met perslucht?
Alles of specifiek ergens op/in?

Verwijderd

Je kunt hem het beste eens op een ander pc proberen.

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Los kontakt op het videoboard (printje achterop de beeldbuis.) Kan ook het video-ic op dat printje zijn.