-Hoe zit dat nu eigenlijk met geheugen? Ik snap wel dat PC133 sneller is dan PC100 maar ik hoor ook steeds meer over cas2 of cas3. Ook zie ik dat je voor ongeveer Fl.90 meer geheugen hebt dat bijv. op 150Mhz kan draaien. Is dit het geld waard? Of moet je dan lekker even wachten op DDR geheugen?
Verwijderd
Er heeft hier op tweakers laatst een link gestaan naar een artikel over geheugen.
Met name het verschil tussen cas3 en cas2.
Kwa snelheid meen ik me iets te herinneren dat de snelheid van cas2 PC100 geheugen vergelijkbaar is met de snelheid van geheugen dat op 115mhz cas3 loopt.
Cas2 PC133 geheugen vergelijkbaar met cas3 145Mhz. En dat 150 Mhz geheugen gegarandeerd op 133mhz cas2 loopt en verder interessant is als je gaat overclocken. Cas2 geheugen is gewoon wat sneller (dir schijnt verder alleen merkbaar te zijn in 3D-games, voor applicaties maakt het niet zoveel uit)
En tsja, wat is de investering waard?
DDR-geheugen betekend ook een nieuw moederbord wat DDR-geheugen ondersteund...
Met name het verschil tussen cas3 en cas2.
Kwa snelheid meen ik me iets te herinneren dat de snelheid van cas2 PC100 geheugen vergelijkbaar is met de snelheid van geheugen dat op 115mhz cas3 loopt.
Cas2 PC133 geheugen vergelijkbaar met cas3 145Mhz. En dat 150 Mhz geheugen gegarandeerd op 133mhz cas2 loopt en verder interessant is als je gaat overclocken. Cas2 geheugen is gewoon wat sneller (dir schijnt verder alleen merkbaar te zijn in 3D-games, voor applicaties maakt het niet zoveel uit)
En tsja, wat is de investering waard?
DDR-geheugen betekend ook een nieuw moederbord wat DDR-geheugen ondersteund...
nie mauwen gewoon veel geheugen kopen... 256 of 384 of 512... is altijd sneller dan al die losers op 128 >:)>:)
ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB