Toon posts:

Nforce 2 chipset en ATI vid kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien deze mobo's een nvidia chipset hebben, zal de performance van de ATI kaarten hierop slechter zijn dan de Geforce kaarten.
Kortom: Als je een Radeon 9700/9500 hebt kan je beter voor KT400(A) gaan?????

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 19:32
Waarop baseer je die onzin? Ga eens op zoek naar benchmarks op het web van de nForce1 en vergelijk daar de videokaart resultaten eens van...

Dus op een mobo met een VIA chipset werkt enkel een videokaart met een Savage goed?

Verwijderd

het lijkt anders niet zo
http://www.amdmb.com/arti...hp?ArticleID=211&PageID=3

8)
die ati presteerd best goed op de nvidea

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat zeg ik niet.... ik zet niet voor niks vraagtekens. Ik zet een vraag uit, waar jij blijkbaar het antwoord niet op hebt. Er is namelijk wel eens gesuggereerd in reviews/korte besprekingen over deze chipset dat nvidia de ti4600 extra boost wilde geven via deze chipset.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die extra boost zit 'em in de onboard GeForce.. Deze krijgt namelijk een onafhankelijk Dual Channel DDR geheugenlijntje volledig tot diens beschikking. Voor de rest is het klinkbare onzin dat videokaarten van andere leveranciers minder zouden presteren. Waarom zou nVidia extra geld instoppen om de nForce2 chipset zodanig te programmeren dat andere videokaarten in hun remmen worden gezet? Op deze manier zou nVidia zeker eindigen als Microsoft.

Zo dom is nVidia toch niet?