[advies] Creative Ti4600 of Asus Ti4200S?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:09
Normaal heb ik geen problemen met keuzes maken. Echter nu wel. Dit is geen zomaar on-onderbouwd adviesvraagje. Ik heb zelf echt alles opgezocht maar weet niet wat ik nou moet doen.

Ik wou op de HCC de Asus V9280-S Ti4200 AGP8x 128MB DDR kopen. Deze kaart heeft, volgens nieuws op hardware sites, 2.8ns geheugen. Dit draait op 600MHz. Wat specs:
V9280S/TVD (SuperFast) : GeForce4 Ti 4200-8X, AGP 8X, 128MB DDR, TV-out, Video-in, DVI, 2nd VGA
Produkt site: http://www.asus.com.tw/vga/agpv9280/overview.htm

Nu viel mijn oog echter ook op de Creative Ti4600. Deze heeft 128MB 650MHz DDR. Produkt site: http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=308

Beide kaarten kosten by Mycom 319 Euro. Dus voor het geldt hoef ik het niet te doen.

Dit is werkelijk een keuze waarvoor ik graag wat advies wil want ik heb geen idee meer waar ik op moet afwegen. De Creative is wat sneller, de Asus heeft meer features. De Creative is een Ti4600, de Asus een NV28. Of de Asus echt 2.8ns geheugen heeft, dat is nergens terug te vinden.

Nou, mag ik advies ausltublieft :?

* JeroenNietDoen raakt in de war van dit dillema.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
neem creative, zijn niet de snelste kaarten en ook niet de langzaamste, maar wel mooie filter (goeie kwaliteit).
En het is tenslotte een TI4600. Ja Asus heeft nog Vivo enz en AGP8x (marketing).
Ligt er ook een beetje aan wat je wil, en eigenlijk ook geen moeilijke keuze vin ik.

Videobewerking? > asus
snelheid? > creative
kwaliteit? > creative/asus
veel features? > asus

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Nee man de Ti4600 heeft standaard 3.6 of 3.3 ns geheugen ofzo, je kan die ti4200 zwaar overklokken met 2.8 ns geheugen, die moet je echt en als ze dan toch allebei even veel kosten waarom dan niet de snelste ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De ti 4600 heeft 2.8ns geheugen niet 3.6 of 3.3. misschien vind je het storend dat de fan op de creative redelijk veel lawaai maakt in verhouding met de asus. Ik zelf heb de asus ti 4600 met 2.8ns geheugen en ik hoor hem nauwelijks. Ik had zelfs erges gelezen dat de asus ti4200 de pcb ontwerp van de ti 4600 gebruikt dus zeer geschikt om te oc'en :P door de mogelijkheden van hogere voltages en zo. ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En toch is dit een 'gewoon' welke-videokaart-moet-ik-hebben-topic. Gewoon voor jezelf uitmaken welke dingen je belangrijk vindt (zoals bijvoorbeeld een video-in tegenover een hogere standaardsnelheid). Omdat wij deze keuzes niet voor je kunnen maken gaat het topic dicht.

En dat AGP8x is idd vooral een marketingtruc. Snelheidswinst zal je er niet van hebben :)

Dit topic is gesloten.