Toon posts:

Mens stamt van (alien) Cyborg

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam het op fok tegen, iemand had het daar gepost, ik weet niet of dit het goede subforum is maar dan hoor ik het wel.

el link

Er staat dat er bewezen is dat de moderne mens niet af stamt van de Neanderthaler.

(As it turned out, Neanderthal man, who was considered to be in the intermediate position between the pithecanthropus and the modern human, has nothing to do with our genealogy.)

Dit zou blijken uit een vergelijking van het DNA van de resten van een 30.000 jaar oude Neanderthaler.

Ook is er, zo staat in het artikel, een mummy gevonden in 1995, bevroren in ijs. Dan staat er dat delen van de hersenen van de mummy bestonden uit een 'onbekend kunstmatig' materiaal.

De conclusie (zie hieronder) die twee wetenschappers trekken vind ik erg twijfelachtig. Hoe kunnen wetenschappers tot zo'n conclusie komen na onderzoek van deze mummy?

(Scientists Justin Manners (the USA) and Kent Jennings (England) studied the mummy; they say that the surgical manipulation performed on the mummy was designed for to create a perfect cyborg, which could carry out observations and collect data.)

Gut ok een stelling.

de stelling luidt.

Het is wel degelijk mogelijk dat de mens van een cyborg afstamt.

Ik zeg ja en nee, het haalt de bijbel en alle geloven onderuit en het is gewoon moeilijk voor te stellen dat zo lang geleden al artificial intelligence bestond, maar het is wel degelijk mogelijk als hier aliens aan te pas zijn gekomen.Dus god is aan alien, ook al klopt dit verhaal niet, als hij bestaat (bestond) was hij iig een alien.

Maar iig heel erg vaag, ik zit met de vraag wat precies dan in die hersenpan zat.

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 16:02
Zorg er wel voor dat de openingspost van voldoende kwaliteit is: neem een standpunt in en draag daar argumenten voor aan. Dus niet alleen "Wat denken jullie nou over de ziel?"
Dat staat in de policy, het is niet de bedoeling om je een stukje tekst te quoten en vervolgens vragen "weten jullie hier meer van?".

Open gerust een nieuw topic indien je wilt, mits de startpost maar van voldoende kwaliteit is.

:p

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Twee woorden: broodje aap. De helft van het artikel is gebaseerd op vage geruchten, de andere helft op (verdraaide?) uitspraken van twee geleerden. De schrijver heeft bovendien geen idee waar hij het over heeft. Dat blijkt wel uit uitspraken als "de originele theorie die zegt dat de mens van de aap afstamt". Dat zeggen alleen mensen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. De echte theorie is dat mens en aap een gemeenschappelijke voorouder hebben.

Professioneel Hyves-weigeraar

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

srblackbird

ThinkGEEK

Ik zou er om de laatst genoemde reden "Dat zeggen alleen mensen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt."
idd niet teveel aandacht aan dit vraagstuk willen besteden, als je maar genoeg feiten verdraait / weglaat kom je er namelijk op uit dat de mens van het moderne toetenbord afstamt :p

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Dat verhaal van de neanderthalers is al oud: is al langer bekend dat wij niet van de Neandertahler afstammen. Maar toch wel redelijk verwant:
NRC bericht van mei 1999
dat van die cyborgs snap ik niet, hoe kun je afstammen van iets wat niet helemaal organisch is?
Misschien stamde die cyborgs wel van de apen af ;)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Broer schreef:
Dat verhaal van de neanderthalers is al oud: is al langer bekend dat wij niet van de Neandertahler afstammen. Maar toch wel redelijk verwant:
NRC bericht van mei 1999
Daar staat overigens slechts dat Neanderthalers en homo sapiens contact met elkaar hebben gehad. Dat sluit helemaal niet uit dat homo sapiens uit de homo neanderthalensis is ontstaan. Er leven tig soorten zwaluwen naast elkaar op het Noordelijk halfrond, die allemaal kunnen paren, maar tot verschillende soorten behoren en deels uit elkaar ontstaan zijn.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Volgens mij stamt de mens af van de papegaai ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Ik ben papegaai... dus ik ben??

Nee maar even serieus. Is het niet zo dat er ergens (bijbel of koran) stond dat God velen voor ons heeft vernietigd die ook veel sterker en machtiger waren dan wij. En dat Egyptenaren pyramiden bouwden en cocaine en tabak en tomaten tot beschiking hadden net als de Inca's en de azteken toen? In die tijden overigens werden pyramiden zowel in Egypte als in zuid Amerika gebouwd... Kan het zijn???

Verwijderd

Het is volgens mij op het moment de mening van de wetenschap dat de mens niet van de neanderthaler afstamt maar dat deze ook een zijtak was die uit is gestorven.

In het artikel staan maar weinig overtuigende argumenten over de afstamming van cyborgs. Eerst ontdekken ze een onbekend materiaal in de hersenen. (wat voor materiaal zeggen ze niet) en hieruit concluderen ze zomaar dat deze persoon was ontworpen voor dataverzameling en observatie en dat hij een cyborg is. Ik geloof er niets van.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

dominic

will code for food

Broer schreef op 15 November 2002 @ 20:15:
dat van die cyborgs snap ik niet, hoe kun je afstammen van iets wat niet helemaal organisch is?
Ik weet niet of ik het artikel als broodje aap of als serieuze poging moet beschouwen.. Ik reageer ook meer op deze user die niet goed leest..
Er wordt duidelijk in het verhaal verteld dat het aangepaste hersenen waren van een persoon en niet een volledig kunstmatig persoon..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Maar iig vaag, maar is veel wat we niet weten, en dat is een feit. Lijkt me toch prachtig als het echt A.I is een cyborg, een aap die is aangepast met een soort van elektronica om onze wereld te ontdekken.Maar ik wil concrete bewijzen, ik vind een berichtje op een internetpagina niet genoeg, ik zal eens gaan googlen e.d

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er is hierover ergens al een topic op GoT ...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 23:43:
Maar ik wil concrete bewijzen, ik vind een berichtje op een internetpagina niet genoeg, ik zal eens gaan googlen e.d
Je moet voor de gein eens kijken wat voor verhalen die "Gerson aka M4stermind" daar allemaal al heeft gepost. Ik weet niet welke sites hij allemaal afstruint maar ik weet wel dat hij de grootste "wazige-verhalen-poster" is die ik ooit gezien heb. Ik vraag me echt af wat voor figuur dat IRL is, en of hij zelf in al die wazige verhalen van hem gelooft...

Ik ben er 100% van overtuigd dat het allemaal BS is!

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 20:16
xentric schreef op 15 november 2002 @ 23:51:
[...]
Je moet voor de gein eens kijken wat voor verhalen die "Gerson aka M4stermind" daar allemaal al heeft gepost. Ik weet niet welke sites hij allemaal afstruint maar ik weet wel dat hij de grootste "wazige-verhalen-poster" is die ik ooit gezien heb. Ik vraag me echt af wat voor figuur dat IRL is, en of hij zelf in al die wazige verhalen van hem gelooft...

Ik ben er 100% van overtuigd dat het allemaal BS is!
Ik ben een heel normaal persoon hoor... :)

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
Mastermind schreef op 16 november 2002 @ 00:05:
Ik ben een heel normaal persoon hoor... :)
Ah kijk, da's goed om te horen kerel! Er gaat op dit een draadje over hoe men de andere posters voor zich ziet, en hoezeer dit afhankelijk is van wat die persoon post (en wat voor icon hij/zij gebruikt). Ik kan me zo voorstellen dat ik een heel verkeerd beeld van jou heb gevormd, maar jij moet toch wel een echte "believer" zijn die "the truth" van "out there" naar Fok brengt, of zie ik dat helemaal verkeerd?!

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Yoozer

minimoog

maar we stammen ook niet van de apen af. niet zoals we ze -nu- kennen.

wat godsdienst trouwens betreft, die mensen hebben betere dingen te doen ipv. wetenschap. niet proberen te mixen, alsjeblieft :P.

het 'afstammen van een cyborg' vind ik interessant. de manier waarop een machine zich momenteel kan voortplanten is door grondstoffen te nemen en een duplicaat te bouwen. de manier waarop een mens tot stand komt is wezenlijk niet verschillend.

een cyborg (cybernetisch organisme) zou zichzelf dus kunnen voortplanten door het organische deel te laten groeien en door het machinale deel te bouwen. gaandeweg zou het ontwerp van het organische deel misschien beter ontwikkeld kunnen worden en de noodzaak voor het machinale deel kunnen wegvallen. denk aan het idee van 'wetware' - biocomputers.

maar wat ik over het algemeen doe bij zo'n verhalen is een snelle check bij google groups op sci.skeptic. de meeste 'zooi' valt daar mooi doorheen. wetenschap drijft op peer reviews, en als deze twee compleet zijn afgebrand op hun bevindingen kun je er meestal de donder op zeggen dat 't een hoax was.

teveel zooi, te weinig tijd

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
dominicbout schreef op 15 November 2002 @ 22:45:
[...]

Ik weet niet of ik het artikel als broodje aap of als serieuze poging moet beschouwen.. Ik reageer ook meer op deze user die niet goed leest..
Er wordt duidelijk in het verhaal verteld dat het aangepaste hersenen waren van een persoon en niet een volledig kunstmatig persoon..
Ik heb het artikel wel, en volgens mij goed, gelezen, maar de stelling is:
Het is wel degelijk mogelijk dat de mens van een cyborg afstamt.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

in de koran staan dat mensen -niet- afstammen van apen dus volgens de koran zou de conclusie dat mensen afstammen van apen dus ook niet van de neanderthalers omdat de neanderthalers weer afstammen van de apen..

verder is de bron waar fok van af heeft gehaalterg wazig en er is van zo'n ontdekking nog nergens anders iets te vinden.. :/

btw nog iets wat ik me van een paar jaren geleden herinnerL
het bottenstructuur lijkt meer op die van een hond dan op die van een aap..

verder heb ik daar nu geen bron van en weet ik verdere details dus ook niet meer |:(

maar ik herinnerde het me.. misschien dat iemand anders er ook nog iets van herrineert

verder niet echt belangrijk voor dit topic..

Imperfectionist.

Verwijderd

Ra5a schreef op 16 November 2002 @ 07:45:
de neanderthalers weer afstammen van de apen
Nee, dit is niet waar. De gemeenschappelijke voorouders van de mens en de mensaap leefde ongeveer 5 miljoen jaar geleden ofzo (kan er een paar miljoen naast zitten). En uit deze voorouder ontstond naast de voorouders van de mensaap ook de voorouders van de mens. Austrolopitecus opgevolgd door weer wat tussenvormen met wat dode sporen en toen de Homo erectus. Uit de Homo erectus ontstond eerst de neanderthaler die naar Europa trok en zich aanpaste aan het koude klimaat. Later ontstond er in Africa uit de Homo erectus de Homo sapiens (de moderne mens) deze verspreide zich over de hele wereld en de neanderthaler stierf uit.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-01 20:20

Dr C

met C en CK

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Wat die wetenschappers willen zeggen is dat er in ancient times al 'cyborgs' rondliepen om de toemalige neanderthalers te observeren.
Aangezien het onmogelijk is dat de mensen van die tijd zulkse operaties konden uitvoeren moet het dus wel door 'iets of iemand' anders gedaan zijn.
<persoonlijke mening modus>
Het eerste waar ik dan aan denk is , het moet iets buitenaards geweest zijn...
Nu bestaan er talloze verhalen en zijn er mensen die beweren/getuigen in contact gekomen te zijn met aliens en die zouden dan verteld hebben dat ze 'de mens' al zeer lang aan het observeren zijn.
Welnu , die verhalen worden natuurlijk dadelijk van de hand gedaan als BS omdat het gewoon niet 'past' in onze wereld, in ons geloof , in onze denkwijze. Bijna niemand wil ze dan ook aanvaarden , want de meeste mensen gaan ervan uit dat 'als ik het niet met m'n eigen ogen zie bestaat het niet'. Maar ja , een miljard € bestaat ook , en dat heb ik ook nog nooit gezien...maar dit even terzijde.
Nu vraag ik me af wat voor gevolgen deze ontdekking zal hebben op de maatschappij als blijkt dat dit het 'eerste' onomstotelijk bewijs van buitenaardse activiteit is...
</ persoonlijke mening modus>
misschien ben ik gewoon net iets te paranoia op deze zaterdagavond, maar denk er eens over na what if...

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

* wacco kijkt in portomonee...
nope, ik heb ook nog nooit een miljard eurotjes gezien :)

Maar om dan meteen te gaan denken dat er misschien wel een alien neandertalers heeft gezien... nah
Ik vind het gewoon een beetje ver gezocht. Als ze naar onze planeet konden komen, ons konden observeren ed. waarom zouden ze dan niet hun eigen ppltjes meenemen naar hun home planet om daar te begraven?

Spolap: Interactive webcomic

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49

DatraxZ

TrueCrypts Everything

misschien hadden ze geen miljard € meer over om benzine te kopen om tot hier tot hier te vliegen >:)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij kan deze thread wel dicht. Moven naar HK heeft immers geen zin omdat daar al een topic hierover open is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1