Laserprinter, schoonmaken.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:36

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Laserprinter, schoonmaken.

Ik ben nu een paar maanden in bezit van een HP laserjet 4L, prima printer.

Die printer heb ik toen der tijd gekregen met een toner die bijna leeg is. Gelukkig heb ik er nog 400 pagina uit getrokken, maar nu begin ik echt last te krijgen dat sommige stukjes van het papier niet meer bedrukt worden. En ik kan niet voor elk blaadje de toner schudden. Dus dit kan beteken dat de toner bijna aan het einde van zijn levensduur is. Gelukkig heb ik al een nieuwe toner klaarliggen.

Maar voordat ik die nieuwe toner in de printer wil drukken wil ik hem schoonmaken. Maar nu lees is overal dat de klep van een laserprinter maar enkele minuten open mag omdat er anders door het licht componenten stuk gaan. Nu weet ik niet of die componenten in de toner zitten, of ook in de printer. Kan ik nu als die onderdelen in de toner zitten de printer uitzuigen met een stofzuiger en waar moet ik allemaal op letten.

Verder heeft de HP laserjet 4L geen interne teller. Dus ik ben op zoek naar een util die voor mij behoud hoeveel plaatjes de printer heeft uitgedrukt. Maar die util moet alleen de HP printer in de gaten houden. De andere printapparaten moet hij niet in de gaten houden (bijvoorbeeld: PDF file printer en de postscript file printer)

En wat kan ik met de ouwe toner doen.. Veel bedrijven adverteren op internet dat ze geld geven voor een ouwe toner. Is dat een goeie set? (Ik vertrouw het niet helemaal) Of moet ik hem gewoon naar HP opsturen

Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden met een laserprinter qua onderhoudt ?

AKA Rinkel weblog

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 18:00

Snijkoek

Metal up your ass

Je kan je toner in ieder geval in de winkel waar je je nieuwe toner koopt inleveren. Sommige winkels geven er wat geld voor, anderen niet. Het is aan de winkel hoeveel; er zijn geen regels voor

Schoonmaken zou ik niet weten. Ik heb alleen nog een HP 5l die kapot is en ik krijg em niet gefixed :( (Wel nog een goede toner en het was toch een krijgertje dus het geeft niet zo)

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 23:28

themaxter

Bugged..

Die onderdelen die niet tegen het licht kunnen, is er eigenlijk maar 1, dat is de overdraag rol van toner op het papier, deze rol glimt als een spiegel en heeft meestal een groene of rode gloed. Als het goed is zit deze niet op de toner, maar in de machine zelf, dus die toner kan je zo verwijderen.

Voor het schoonmaken: laat die bovengenoemde rol niet langer dan 1 tot 2 minuten in het licht anders is ie verrot en om dat te vervangen is $$$$$$ Raak hem ook niet aan!!!

Over het schoonmaken zelf: ik weet niet hoe oud dat de printer is/hoeveel die geprint heeft, maar de laserprinter die ik hier heb is al iets van 10 jaar oud en heeft pas zijn eerste schoonmaak beurt gehad (door leverancier). Als je hem toch wil schoonmaken, zorg dat alle gevoelige onderdelen eruit zijn en neem een kwast en een doek om hem schoon te vegen.
Geen stofzuiger!! want die zorgen voor veel statische electriciteit en daaar kunnen laserprinters niet zo goed tegen.

Over dat proggie weet ik helaas niet, maar ik denk dat ik de rest wel duidelijk heb gemaakt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

huisverlichting is lang niet zo erg als zonlicht .. da's echt de pest voor die dingen

kijk uit voor koolstoffilters die kunnen nog wel es breken

Iperf