VPN XP -> 2K AS

Pagina: 1
Acties:

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10
Op een windows 2k Advanced Server heb ik een RRAS ingesteld voor VPN.
Als ik verbinding probeer te maken vanaf de laptop (XP Pro) krijg ik de foutmelding:

733 A connection to the remote computer could not be completed. You might need to adjust the protocols on this computer.

Ik probeer dit gewoon op het interne netwerk (server en client zitten zelfs op dezelfde switch) het gewone netwerk werkt perfect, alleen VPN niet.

Heb ook al met de door 2000 aangemaakte connection manager geprobeerd, dit levert fout 720 op :(

Google etc. leverde nix op (dat het probleem verhielp) dus ik hoop dat iemand me kan helpen

[ Voor 0% gewijzigd door hbongers op 15-11-2002 18:48 . Reden: toevoeging ]

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

Kijk hier even tussen de links,
er staat een linkje van een howto tussen volgens mij kom je dan al verder.

VPN gemaakt, wordt de verbinding dan ook gebruikt?

( Ik heb er veel info uit gehaald. Zit alleen nu nog met dat probleempje wat er beschreven is.)

• hbongers
Helaas, zoals in de how-to had ik al geprobeerd maar het werkt dus niet :(

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

Er is volgens mij niet zo heel veel kennis van VPN op t GoT (no flame intended), ik ben er ook nog niet helemaal uit namelijk. Jou error ben ik gelukkig nog niet tegengekomen. En het enige wat ik ij jouw probleem durf te zeggen is dat je maybe al je protocollen moet herinstaleren. TCP, NetBios, enzo...

• hbongers
Ach ik heb net een Linksys BEFSX41 Router met VPN Endpoint gekocht, misschien lukt het om daarmee te connecten. VPN is inderdaad niet iets waar "got'ers" al veel ervaring mee hebben volgens mij.