computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn computer nadat ik hem vanmiddag had opengeschroeft om wat dingetjes eruit te halen verwisselen.
als ik nou mijn computer wil opstarten geeft hij 3 piepen en ik kan hem dan alleen maar uitzetten door de spanning eraf te halen.

mijn sysje is:

msi k7t266 Pro2
amdXP 1700

Verwijderd

Dat kan 8)

Verwijderd

videokaart er goed in gedrukt?
Krijg je beeld?

Verwijderd

geheugen?

Verwijderd

Waarschijnlijk je geheugen dat er of niet goed in zit of nu dus defect is. Als jij statisch geladen was en je geheugen hebt vastgepakt... oei..
Je kunt ook ff wat gaan lezen op dit forum. Er staan genoeg links en dingentjes wat je zouden helpen. Volgens de modjes zou je ze allemaal gelezen MOETEN hebben voordat je een degelijk topic opent ;)

Verwijderd

kijk in het boekje van je mobo wat de piepen betekenen...
of zie AMDinc ;)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
disinfector schreef op 15 November 2002 @ 18:38:
hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn computer nadat ik hem vanmiddag had opengeschroeft om wat dingetjes eruit te halen verwisselen.
als ik nou mijn computer wil opstarten geeft hij 3 piepen en ik kan hem dan alleen maar uitzetten door de spanning eraf te halen.

mijn sysje is:

msi k7t266 Pro2
amdXP 1700
Pak moboboekje en zoek eens op wat die piepjes betekenen.

en schroef je comp maar niet meer open :/

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Probeer je geheugen eens in een ander slot. Of misschien is je dimmetje wel kapot. Heb je hem aangeraakt? (statische elektriciteit) En inderdaad, videokaart ff checken. 8)

Verwijderd

Ga is ff in die slotjes blazen

Verwijderd

Ja...dat is zo te zien een Hardware probleem maar daar was je zelf ook al wel achter denk ik :)
Wat ik even zou doen is....Eerst ff kijken of ales er goed in zit...als dat niet wil zet dan alles terug zoals het was en start hem even opnieuwe op!
Als dat dan niet lukt haal dan alle kaarten eruit (Niet de videokaard) en kijk dan wat ie doet.

De 3 piepen is Base 64 K Memory Failure...Dus let ff op memory

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Jah ziet ernaar uit dat je je geheugen hebt gemolt door jezelf niet eerst statisch te ontladen voordat je aan je computer ging werken.
Heb ik ook eens gehad ondanks dat ik altijd uitkijk, ik weet dat het erg lullig is :/

Je kan nog een ander slot proberen natuurlijk, je weet het nooit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 18:42:
Ga is ff in die slotjes blazen
Nee, jij bent leuk, straks gaat dit topic dicht O-)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 18:47:
Nee, jij bent leuk, straks gaat dit topic dicht O-)
Hmmm na één zinloze opmerking zou je toch denken dat het ophoud maar dit is je tweede kansloze niet grappige grap in dit draadje. :|

Verwijderd

Novah schreef op 15 november 2002 @ 18:49:
[...]
Hmmm na één zinloze opmerking zou je toch denken dat het ophoud maar dit is je tweede kansloze niet grappige grap in dit draadje. :|
Hoezoo onzinnig
mischien is er wat stof tussen gekomen en dat hij niet goed contact maakt
kant tog :?
als je dan blaast gaat het stof weg. probleem opgelost

Verwijderd

dat is waar had ik zelf ook eens

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 13:22

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Geheugen lijkt me raar, dan blijft "over het algemeen" de peecee continue piepen . Druk je videokaart eens aan, dat is in veel gevallen hetgeen waardoor je 3 piepjes krijgt. Bij sommige AGP-kaarten heb je het idee dat hij er al goed in zit, terwijl als je een beetje "grof geweld" gebruikt hij ineens nog een stuk verder blijkt te kunnen. Successsss....

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Hoezo ? Tis zijn geheugen en ik durf te wedden dat dit topic dichtgaat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:/

Lees nou eens de FAQ's en de stickies eer je een topic opent..
Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics!

Voor de rest: Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics
Jullie zijn bij deze gewaarschuwd!

Edit: TheDuke70, je hebt bij deze een Officiële Waarschuwing te pakken gehad. Hou je mailbox in de gaten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.