[redhat] RAID IDE onboard controller support

Pagina: 1
Acties:

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 12:13
Na een dag of 2 geklooid te hebben, is het me niet gelukt om een nieuwe kernel te compileren welke kan booten met m'n raid1 set op het volgende plankje: Club 3D CMI-845EPII.

Op dit moederbord bevind zich de Promise MBFastTrak 133 Lite chipset. Deze werkt echter wel prima mbv. de drivers beschikbaar via de Promise website. Maar ik heb deze driver opgenomen bij de installatie van Red Hat 7.3, waardoor hij geintegreerd werd in de installatie kernel.

Het geval is nu, dat er een scsi emulatie plaatsvind en deze raid set onder /dev/sda wordt ondergebracht. Volgens deze HOWTO: http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/ATA-RAID-HOWTO kan bij juiste configuratie deze raidset ondergebracht worden op /dev/ataraid/d0pX

Dit is mij nog niet gelukt, ook heb ik in lilo.conf een append regel opgenomen met daarin de IO en IRQ settings voor ide2 en ide3. Daardoor herkent ie tijdens het booten de raidset wel, maar blijft simpelweg hangen zodra hij de root wil benaderen...

Mocht ik wat dingen onduidelijk geformuleerd hebben, vraag dan om meer duidelijkheid want ik wil hier graag een oplossing voor zien ;) Mijn dank is groot.

Een hele zooooi

• BlackB1rd
*schop* ;)

Werkelijk niemand een idee? :'(

Een hele zooooi

• BlackB1rd
ik blijf om de 24h schoppen totdat iemand met een reactie komt :9 Nee ff zonder gein, ik zou ontzettend geholpen zijn als iemand hier een zinnig woord over kan zeggen :)

Een hele zooooi