[ADSL Lite] Wireless Modem [/Wannadoo] et.kaart / opzetstuk?

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
Een kennis van ons heeft ADSL genomen, wireless modem (waarom weet ik ook niet :X ), aangesloten, kabel (langere) bij KPN gehaald, was de verkeerde :( Weer terug, eindelijk konden die koters goede kabel geven...

Ik kijk ff achter de computer (check), zie ik een raar stekkertje op de seriele poort zitten met daar de kabel die in een netwerkkaart hoort te zitten. Ik dus ff gevraagd, ja die hadden hun erop gezet en zo moest ie het gaan doen?

Ik dus helpdesk gebeld wat dat te betekenen had, kreeg ik iemand aan de lijn 'geen netwerkkaart geleverd' 'nee, maar wat is dat opzetstukje nou, seriele adapter, maar waarom word het geleverd en wat doet het :? ' 'wacht u even'

10 minuten later

'ja het is best wel druk en dit is een v raag apart (wireless modem), en we kunnen U niet helpen, want het is best druk'

Stond dus al helemaal zo :*) :*) yes, heb een slechtere helpdesk gevonden als die van chello _/-\o_

Dat verhelpt mijn probleem dus niet. Weet iemand wat dat opzetstukje doet? Hun draaien win95, en die is nou ook niet echt zo netwerkkaartgeil, is al best oude compaq pc (win98, 48 mbram, pentium 1 processor, dat is alles wat ik zo snel heb gezien). Vandaag dus ff nieuwe netwerkkaartje halen lijkt mij, maar dan nog de v raag of hun een PCI slot over hebben, dat ga ik dus om 19:00 checken.

Het boekje van COMPAQ stond dat je als er een isa kaart in zat geen pci kaarten gebruikt mogen worden oid. Dus dat vond ik al helemaal vaag.

Nu mijn vraag
Wat is dat opzetstukje, seriele netwerkadapter oid, maar het werkt niet, dus wat doet het. In het boekje staat ook dat deze niet nodig is.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)