Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Hoe zit dat nou met solderen, serieel en paralel?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik wil graag een LCD display gaan aanschaffen, en nou zag ik bij Laupro een inkoopactie van lcd's. Ik ben niet zo'n ster in solderen (kan het wel, heb ook me eigen baybus gebouwd), dus ik wil als het effe kan niet gaan solderen.

Ik begreep eigenlijk dat je bij serieel niet hoeft te solderen, is dat inderdaad zo?
En nog wat anders, stel dat ik wel mijn lcd moet solderen, is dat dan lastig of is dat piece of cake?

Verwijderd

piece of cake. steld echt niks voor.

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik vond het wel lastig eerlijk gezegd, maar als je er ff goed voor gaat zitten en alles na het solderen naloopt kan er met alle beschikbare documentatie niet zo heel veel mis gaan. Daarbovenop is het leuk om te doen, je zit niet voor niets op het CME!

Orange & Red

• job
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

serieel of parallel heeft te maken met de aansluiting.
een seriele lcd moet je op de seriele poort aansluiten. (waar vroeger je muis op zat, voordat er ps2 was)
een paralelle op de parallelle poort, de printerpoort dus.

of je moet solderen of niet, ligt er maar net aan of hij kant en klaar wordt geleverd of niet. volgens mij worden ze kant en klaar geleverd, maar vraag het anders aan de inkoop actie starter. die weet er het meest van af.

hmm, misschien moet ik er ook maar een keer een gaan kopen.
jammer dat die seriele zo duur is en ik maar 1 lpt poort heb die al bezet is.

• DeZwarteKip
  • Niet online
als ik dit schema zie dan weet ik niet of het wel makkelijk is
Afbeeldingslocatie: http://liquid2k.com/equinoxe/lcd/lcd-schema.jpg

• DeZwarteKip
  • Niet online
damster schreef op 15 November 2002 @ 17:58:
serieel of parallel heeft te maken met de aansluiting.
een seriele lcd moet je op de seriele poort aansluiten. (waar vroeger je muis op zat, voordat er ps2 was)
een paralelle op de paralelle poort, de printerpoort dus.
Dat begreep ik ook wel, ik volg niet voor niets een opleiding tot ict beheerder :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Maikel_PumaCatz schreef op 15 november 2002 @ 18:01:
als ik dit schema zie dan weet ik niet of het wel makkelijk is
[afbeelding]
Het zijn gewoon veel draadjes en een stuk of 6 onderdeeltjes... Het is zeker niet moeilijker dan een baybus, maar wel kleiner om te solderen..

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:58
insan1ty schreef op 15 november 2002 @ 18:13:
[...]

Het zijn gewoon veel draadjes en een stuk of 6 onderdeeltjes... Het is zeker niet moeilijker dan een baybus, maar wel kleiner om te solderen..
Jep, en 't is best simpel. Draadje vast solderen aan pin 1 en laten lopen naar pin 15 en daar weer vast solderen :)

• DeZwarteKip
  • Niet online
Ik zie bijv. verschillende malen staan: +P wat betekent dat?
Het schema voor mijn baybus was wel iets makkelijker moet ik zeggen.

• job
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Maikel_PumaCatz schreef op 15 november 2002 @ 18:05:
[...]

Dat begreep ik ook wel, ik volg niet voor niets een opleiding tot ict beheerder :)
ik ga natuurlijk niet iedereen zijn info zitten bekijken.
heb het even doorgekeken, voor serieel is er gewoon een stekkertje te koop.
voor parallel moet je zelf aan de slag met een soldeerpen.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Kijk gewoon ff op deze site. Daar staat de info in over de vorige inkoopactie van deze LCD's (alleen parallel) en wordt waarschijnlijk geupdate voor de nieuwe actie.

Dit is het topic over deze inkoopactie waar het om gaat en staat redelijk wat info in:
[rml][ IA] Inkoopactie Crystalfontz LCD's[/rml]

Hier heb ik ook even een opsomming gemaakt van de verschillen tussen parallel en USB/serieel.

Solderen stelt niet veel voor, maar bekijk de verschillen even en maak je keuze snel ;)

System specs

Pagina: 1