[RAID] IDE controler PCI64

Pagina: 1
Acties:

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:06
Ik zit er aan te denken om tijdens de hcc dagen een IDE RAID controler aan te schaffen. In mijn server heb ik alleen nog pci sloten die op 64 bit 66 Mhz lopen. De andere zitten vol. Als ik een 32 bit 33 Mhz /32bit 66 Mhz of 64 bit 33 Mhz kaart hiervoor, wordt mijn hele bus deze snelheid. Dit geen wenselijke situatie omdat dan ook alle ander apparaten terug vallen. Op dit moment kan ik als enige fabrikant van IDE RAID controlers 3ware vinden die deze kaart maakt.

Weet iemand of er nog meer fabriekanten zijn die deze kaart maken?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Verwijderd

elke 66Mhz pci-kaart voldoet om je pci64/66 op snelheid te houden.

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 13:04
Dus ook die kaarten die maar 32 bit zijn? lijkt me sterk. de hele bus moet dan toch omlaag?
of vergis ik me nu. Ik vergelijk deze standaard met SCSI, IDE en usb. de bus is zosnel als als het traagste element op de bus. toch?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

DDX

ik zit ongeveer met zelfde probleem

pcibus zit in :
3ware pci64bit/33mhz

als ik hier nu een promise pci32/66mhz naast zet, valt de 3ware dan ook terug naar 32bit ?

of geld het terugvallen alleen voor mhz ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

op het forum van 2CPU staat dat als de bus naar 33Mhz terugvbalt je de pineut bent.
Het gaat dus om frequentie, en niet hoeveel er per keer wordt getransporteerd.
Daarom mag je zonder problemen 32bit en 64bit kaarten door elkaar gebruiken bij dezelfde frequentie.
dus een 66Mhz 32bit kaart kan prima zonder nadelen (behalve zijn eigen topsnelheid)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:29

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt 32-bit en 64-bit probleemloos op dezelfde bus met dezelfde kloksnelheid draaien. Een 3ware 33MHz kaart naast een 66MHz Promise controller zal tot gevolg hebben dat de Promise op 33MHz komt te draaien.

Promise heeft een aantal controllers die op 32-bit/66MHz kunnen lopen. Hieronder valt ook de SX4000 (betaalbare intelligente RAID controller voor max 4 drives).
Pagina: 1