brakke voeding?

Pagina: 1
Acties:

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 14:08
kep dus hier me 2/server/backup enz pc staan. telkens als ik bijv de fsb verander en dus de stekker van de voeding eruit haal en er later weer in doe gaan de stoppen er door. bij me andere pc is dat nog nooit gebeur. toen ik de pc net had gekocht en in elkaar had gezet teste ik hem in de keuken en daar gingen de stoppen er ook door. me kast heeft nog een aantal niet aangesloten stekkertjes met -5 -d en +d erop en ik weet niet waar ik die moet aansluiten. kep een cheapo kast met een 300w voeding. moet ik een andere voeding kopen of ligt het ergens anders aan?

ps er zijn 3 pc's aangesluiten op de groep(en alles wat je in slaapkamers tegen komt :+ )

spec's
amd athlon thunderbird 1.4 ghz
384 mb ram
80 gb hd
ethernet kaart, geluidskaart enz.

• 3p0x
niemand?????

Verwijderd

300w zou voldoende moeten zijn voor een 1.4ghz, misschien verbruikt hij net teveel stroom als de fsb te hoog staat waardoor de stop van de groep eruit klapt?
en je zegt "me kast heeft nog een aantal niet aangesloten stekkertjes met -5 -d en +d erop en ik weet niet waar ik die moet aansluiten." bedoel je met 'kast' je mobo?

• 3p0x
bij met kast zitten net zoals bij de led van de power enzo 2 stekkers van -5 +d en -d

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, als er zowiezo kortsluiting ergens onstaat bij de output-kabeltjes van de voeding zou een dergelijke voeding wel direct het systeem stil zetten, en dan ook voor 5 minuten op "stil" staan (dus dat 'ie voor ~ 5 minuten niet aan wilt gaan). Je zegt zelf dat je meerdere pc's hebt, heb je dan ook meerdere 300watt voedingen?
offtopic:
Het lijkt me btw flink irritant, als zoveel de stoppen d'r uit gaan, als je je meterkast flink hebt verstopt moet je elke maand weer dingen opzij zetten (bijvoorbeeld) om d'r bij te kunnen

Als ik jou was zou ik de voeding van een van je andere bakken in je kast hangen en testen of dan nog de stoppen doorgaan. Gebeurd het dan niet, dan weet je het dus, de voeding. Even terug gaan met je oude voeding, of een nieuwe kopen (Enermax voedingen vind ik zelf en anderen erg goed).

• 3p0x
ik heb bij een inkoop actie een 400w voeding besteld die doe ik in me andere pc(zie sig) en dan doe ik de voeding di daar in zat in me pc met me brakke voeding. das een aopen 300w dus die is wel goed.
Pagina: 1